2022-12-28, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
$60-80 om ett par mnader, det blir vl trevligt?

Att frutsp en nedgng p 30$ efter att aktien gtt ifrn 415$ till 110$ r gulligt. Men ven du ska vl ha rtt ngon gng. Gulligt nd att det r bulls som blir bears efter att kursen redan rasat.

Ska vara rlig att jag blir orolig ver att korta aktien nr personen som ansg att jag var efterbliven d jag inte trodde att tesla skulle f ett market cap p 1.4T$ brjar skrika om kurser p 60-80$
Senast redigerad av job230ge 2022-12-28 kl. 21:15.
Citera
2022-12-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
det r snt grinande om P/E tal fr Tesla som fortfarande r skyhgt hgre n alla andra biltillverkare. Nej Tesla har ingen superprodukt som lser jordens energiproblem. Glm sjlvkrande Taxi och superrobotar som hjlper i hushllet.

Om tesla ska ner till BMWs niv s lr det blir ytterligare fall p 90%. Verkligheten brjar komma ikapp Teslas believers.

Jag ser niverna frn 2019 som en bra start.

Youtubers,bitcoin och hype runt bolaget kommer inte ndra det faktum att de r ett fretag som sljer dyra bilar.

Sedan lever vi i en sosse ekonomi s den amerikanska staten kommer rdda Tesla om och om igen hellre n att lta dem misslyckas.
Citera
2022-12-28, 22:13
Medlem
Citat:
Efter regn kommer solsken.
https://twitter.com/MauroBianchi24/s...JjU--4WvQ&s=19

Jag investerar aldrig efter andras sikter och framfrallt inte efter olika former av TA. Min magknsla r att Tesla ska ner mer. Men r man intresserad av aktien s br man smkpa redan nu.
Citera
2022-12-28, 23:31
Medlem
Tesla har likheter med svenska Fingerprint.

Visst, en bra produkt, men ngot helt sjukt verhajpat.

En riktig bubbla vill jag pst.

Kplge? NEJ!!!

Kursen ska vl ner nnstans dr den var nr pandemin brjade, drifrn har den pumpats med helikopterpengar.

Jag gissar vi ser 50$ ganska snart, kanske dansar p 100 ett tag sen kommer paniken.

Stay away.
Citera
2022-12-29, 05:45
Medlem
wwrs avatar
felpost
Senast redigerad av wwr 2022-12-29 kl. 05:57.
Citera
2022-12-29, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Inte mnga likheter mellan Tesla och svenska folkhems-lotterier. Svensken r mstare p att bygga sitt eget lotteri-narrativ oavsett om det gller pyramidspel och scams som OneCoin, eller aktier som Fingerprint eller pippi lngstrump-narcissister som Oscar Properties. Det r riktigt pinsamt och jag knner inte till ngon internationell mostvarighet.

Bttre jmfrelser r Amazon, Google, Microsoft, Facebook eller varfr inte den uppsj av bolag (inklusive ett par av dessa) som uppvrderades sent 90-tal. Detta r inte ngra fniga folkhemslotterier som alla med ett halvt huvud vet ska till botten, det r innovativ teknik, enorma mngder riskkapital, och vldigt svrt att hitta rtt niver ens inom ett invervall p 10x. TSLA kan drmed mycket vl g tillbaka till $50. Eller s gr det inte det. Jag vet inte, och jag kan garantera att inte du vet med dessa jmfrelser till dina folkhemslotterier.
Citera
2022-12-29, 08:42
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skankhunt69
Ja, jag sg det nr jag kollade lite mer.
Logaritmisk skala p kursen.

Men kurvan ser ju bra ut 😁 s Teslafansen blir ju lyckliga och kissar p sig av upphetsning och frvntan.

Ni kan se varfr man anvnder sig av logaritmiska grafer exempelvis hr: https://www.investopedia.com/ask/ans...ogvslinear.asp
Citera
2022-12-29, 08:50
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017

Visst, en bra produkt, men ngot helt sjukt verhajpat.

En riktig bubbla vill jag pst.

Kplge? NEJ!!!

Kursen ska vl ner nnstans dr den var nr pandemin brjade, drifrn har den pumpats med helikopterpengar.

Jag gissar vi ser 50$ ganska snart, kanske dansar p 100 ett tag sen kommer paniken.

Stay away.

Komiskt faktiskt fr nstan ett exakt identiskt inlgg hade jag tnkt skriva
Mycket i Tesla och gnget som fresvarar bolaget som man fr Fingerprint knningar utav.
Sorgligt att det finns dem som vill lura in folk att kpa p sig mer.
Bsta herr Mongolid som gr allt fr att frsvara bolaget i sann "Crowhater-anda).

Sedan s nej. r ingen hater av Elon Musk utan ser upp till karlen som lyckats blsa s pass mnga geneom alla sina projekt.

Men bolaget mste nog inse att det finns idag en mngd bolag som gr bde bttre, snyggare och billigare elbilar s snt fr man ocks ta med i sin berkning nr man skall kpa ett bolag (aktie).

Tiden har hunnit ifatt Tesla och min kprek blir: "Avst".
Citera
2022-12-29, 09:29
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Komiskt faktiskt fr nstan ett exakt identiskt inlgg hade jag tnkt skriva
Mycket i Tesla och gnget som fresvarar bolaget som man fr Fingerprint knningar utav.
Sorgligt att det finns dem som vill lura in folk att kpa p sig mer.
Bsta herr Mongolid som gr allt fr att frsvara bolaget i sann "Crowhater-anda).

Sedan s nej. r ingen hater av Elon Musk utan ser upp till karlen som lyckats blsa s pass mnga geneom alla sina projekt.

Men bolaget mste nog inse att det finns idag en mngd bolag som gr bde bttre, snyggare och billigare elbilar s snt fr man ocks ta med i sin berkning nr man skall kpa ett bolag (aktie).

Tiden har hunnit ifatt Tesla och min kprek blir: "Avst".

Jag skriver bara om vad jag tycker och hur jag agerar nr jag investerar i Tesla.
Precis som du bara skriver om hur du tar steroider, lever i Thailand och tycker mrkhyade frstr Sverige. Men kul att du hittat en kompis som tycker som du.
Citera
2022-12-29, 09:43
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Jag skriver bara om vad jag tycker och hur jag agerar nr jag investerar i Tesla.
Precis som du bara skriver om hur du tar steroider, lever i Thailand och tycker mrkhyade frstr Sverige. Men kul att du hittat en kompis som tycker som du.

Jag skriver bar vad jag tror och det r att Tesla r p vg att lngtidsparkera sig under $99 och att det varit uppebart sljlge lnge nu.

Men de som gift sig skriker bara kplge oavsett hur lgt kursen sjunker, och fr all del, de skriker kplge oavset hur hgt kursen str ocks.

Det r vl rimligtvis inte kplge i Tesla oavbrutet?
Citera
2022-12-29, 09:49
Medlem
Smart money vinner alltid i slutndan. Bill Gates short p tesla p upp emot 2B$ som Elon grt till diverse medier tidigare i r d betta emot tesla r att betta emot klimatet (LMAO) han har nog gjort ngra miljarder p den shorten nu
Citera
2022-12-29, 11:05
Medlem
ostresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Smart money vinner alltid i slutndan. Bill Gates short p tesla p upp emot 2B$ som Elon grt till diverse medier tidigare i r d betta emot tesla r att betta emot klimatet (LMAO) han har nog gjort ngra miljarder p den shorten nu
Frgan r om han stnger sin position i tid. Kommer man f reda p det utan att han sjlv gr ut och bekrftar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in