2024-01-09, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
https://www.youtube.com/watch?v=BikMyYOYGns

Klippet ovan visar ett axplock p reaktioner Cybertrucken fr p gatan. Notera att ingen skrattar eller ppekar hur ful den r - detta kan sklart vara bortklippt om uppladdaren har bias (vilket jag inte tror de har d de r en bilvrdsfirma). Men fundera p om det finns ngon bil eller konsumentprodukt verhuvudtaget (fr vanligt folk dvs s inte Bugatti mm) som ens kommer i nrheten av dylika reaktioner.

Kyle p Out of Spec Motoring (som inte heller kan anses som Tesla-fanboy direkt) ppekade ocks hur mnga positiva kommentarer Cybertrucken fr vilket skiljer sig diametralt frn kommentarsflten p ntet.

IMHO bekrftar detta det jag och mnga med mig trott - alla Cybertrucks som rullar runt kommer vara starkare marknadsfring n ngot som gr att kpa fr pengar.

Intressant. Elons strategi r ju att aldrig gra reklam. En produkt skall slja sig sjlv och frbttras 5% rligen p alla stt. Cybertrycken har 48 voltsystem som vnt ut och in p hela
biltillverkningsindustrin. Denna bil har tv miljoner frhandsbestllningar. Bara krockkuddarna mter en mnniska om det r en bebis eller man eller en kvinna p 45 kilo och tom hur folk sitter och krockuddarna anpassar sig efter det. - 1,8 millimeter stlet i drrarna som Teslas metalurger utvecklat hade varit 3 mm om det varit "vanligt stl" och klarar 75% av alla frekommande sidokrockar. I vriga bilen r det 1,4 mm. Dess exoskeleton gr att denna bil kan rvas i generationer om man bara byter ut slitdelarna. Motor, dck, sten eftersom. Den kan hlla "hur lnge som helst" barnbarnen behver inte kpa en ny bil. Bara nya och nnu bttre batterier och motorer i framtiden eftersom. DET r miljvnlighet.

Cybertrucken fr mer uppmrksamhet n en Koenigsegg som kostar 30-35 ggr mer.
Citera
2024-01-09, 15:22
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
https://www.youtube.com/watch?v=BikMyYOYGns

Klippet ovan visar ett axplock p reaktioner Cybertrucken fr p gatan. Notera att ingen skrattar eller ppekar hur ful den r - detta kan sklart vara bortklippt om uppladdaren har bias (vilket jag inte tror de har d de r en bilvrdsfirma). Men fundera p om det finns ngon bil eller konsumentprodukt verhuvudtaget (fr vanligt folk dvs s inte Bugatti mm) som ens kommer i nrheten av dylika reaktioner.

Kyle p Out of Spec Motoring (som inte heller kan anses som Tesla-fanboy direkt) ppekade ocks hur mnga positiva kommentarer Cybertrucken fr vilket skiljer sig diametralt frn kommentarsflten p ntet.

IMHO bekrftar detta det jag och mnga med mig trott - alla Cybertrucks som rullar runt kommer vara starkare marknadsfring n ngot som gr att kpa fr pengar.

Barn ser ut som fgelholkar med huvudet mellan hnderna nr Cybertrucken kr frbi. De fullkomligt lskar den fr den representerar allt som deras boomer-frldrar inte r. Haters r en liten hgljud klick som ventilerar p stllen som Facebook, och om man r lite mer edgy s hnger man p flashback.
Citera
2024-01-09, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Barn ser ut som fgelholkar med huvudet mellan hnderna nr Cybertrucken kr frbi. De fullkomligt lskar den fr den representerar allt som deras boomer-frldrar inte r. Haters r en liten hgljud klick som ventilerar p stllen som Facebook, och om man r lite mer edgy s hnger man p flashback.

Enda klagomlet jag har p den r att den r fr stor. Den r anpassad fr den amerikanska marknaden dr trucks r Fords och GMs "bread and butter" Men den kommer garanterat mindre bilar i rostfritt i framtiden. Hela tillverkningen r ju open source och Tesla tar inga patent "patents are for the weak"
Citera
2024-01-09, 15:59
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Enda klagomlet jag har p den r att den r fr stor. Den r anpassad fr den amerikanska marknaden dr trucks r Fords och GMs "bread and butter" Men den kommer garanterat mindre bilar i rostfritt i framtiden. Hela tillverkningen r ju open source och Tesla tar inga patent "patents are for the weak"

Dr har vi det igen, dimrider som teslaiter sprider. Tesla patenterar allt mjligt precis som alla andra. Dom lgger ut bombmattor av patent. Dom erbjuder sen andra tillverkare att utnyttja deras patent mot att Tesla ska f utnyttna deras patent. Sen sprider dom ryktet att Tesla sknker alla patent gratis. Vilka skna alteuistiska lirare?

Haken r bara att f tillverkare r intresserad av Teslas patent fr d mste dom dela med sig av sina och har man en patentportflj som r vrd mer s blir det ett nerbyte. Ja Tesla tjnar ju p bytet s klart.

Tydligaste exemplet r runtomseende bild i displayen som toyota har patent p . Tesla vgrar betala licens fr det s d finns inte 360 graders view.

Sen kan man alltid ha siker om patent generellt hur bra det r men Tesla r inga duvungar och bedriver ptentstrider precis som alla andra.
Citera
2024-01-09, 16:00
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Har Elon kallat sig sjlv globalist?

Har Putin kallat sig sjlv diktator?
Citera
2024-01-09, 16:17
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Har Putin kallat sig sjlv diktator?

Fanns ett helt annat syfte med den frgan som vergr frstndet p en metallurgi-hobbyist.
Citera
2024-01-09, 16:29
Medlem
Citat:
Fanns ett helt annat syfte med den frgan som vergr frstndet p en metallurgi-hobbyist.

Ja, meningen med din frga vad att du inte hade kommit p att ppeka att jag inte hade definierat vad "globalist" vad innan du han skriva den kommentaren. S nu mste du i efterhand ltsats som du tnkte det hela tiden.

Men om de va s att du undrade vad en globalist va, varfr frgade du inte kulturmarxist vad han menade nr han nmnde de i sitt inlgg?
Citera
2024-01-09, 16:33
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Ja, meningen med din frga vad att du inte hade kommit p att ppeka att jag inte hade definierat vad "globalist" vad innan du han skriva den kommentaren. S nu mste du i efterhand ltsats som du tnkte det hela tiden.

Men om de va s att du undrade vad en globalist va, varfr frgade du inte kulturmarxist vad han menade nr han nmnde de i sitt inlgg?

Du projicerar antagligen hur du sjlv agerar och har svrt att frst hur folk som inte r som du tnker.
Jag har sagt till dig att jag inte har tlamod fr folk som vrider p det man menar och sger. Sluta frga mig saker och fortstt med ditt meningslsa liv.
Citera
2024-01-09, 16:57
Medlem
Citat:
Du projicerar antagligen hur du sjlv agerar och har svrt att frst hur folk som inte r som du tnker.
Jag har sagt till dig att jag inte har tlamod fr folk som vrider p det man menar och sger. Sluta frga mig saker och fortstt med ditt meningslsa liv.

Svara p frgan istllet, om du nu undrade va definitionen p globalist va, varfr frgade du inte kulturmarxist innan du skrev om hur mycket du gillar hans inlgg?
Citera
2024-01-09, 17:03
Medlem
raskenss avatar
Ser man p definitionen av Globalist s r Musk ett klockrent exempel p en sdan. Det blir lite komiskt nr konspirationsteoretiker sprider sit hat mot diverse freteelser i en salig srja, allt frn antivaxx globalism antisemitism och i samma andetag hyllar Musk. Jag tror mnga gare av teslaaktier nog skruvar lite p sig och innerst inne tycker snt r pinsamt men dom hller god min fr allt "klick" ger hgre aktievrde.
Citera
2024-01-09, 17:03
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Svara p frgan istllet, om du nu undrade va definitionen p globalist va, varfr frgade du inte kulturmarxist innan du skrev om hur mycket du gillar hans inlgg?

Om du inte frstr vad jag har sagt s r inte det mitt problem. Om du vill fortstta demonstrera hur lite du frstr av vad folk sger s r det ditt problem. Det bsta du kan gra r att vara tyst och lta folk diskutera saker utan att stlla dumma frgor. Fortstter du s fredrar jag att blocka dig, fr du har aldrig sagt ngot jag tycker r vettigt.
Citera
2024-01-09, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Tvrtom. Musk skyddar allmnheten s de kan utva free speech. I en intervju var han beredd att ge bort X gratis bara han fick en garanti att de som tog ver behll yttrandefriheten. "i dont care about the money" - Yttrandefriheten r viktigare "Nothing else matters": De pengarna offrade Musk.

F svenskar begriper hur genom-wokat och censurerat PsyOps-fretag Twitter var innan. Journalister vill inte ens nmna det. Jounalistkren rasar mot X men det visste Musk redan innan att de skulle gra. X r ett hot mot deras och Elitens Agenda d de inte kan kontrollera narrativet ver mnniskorna lngre.

Free speech snacket r ren dynga och de brjar bli ganska uppenbart att musk frvrvade Twitter fr att styra medias bild kring honom. Senast idag har 7st journalister blivit bannade och 4 stycken konton som klassas som $TSLAQ, dvs skeptiker till tesla som investering. Frra veckan bannades ytterligare konton som var skeptiska till tesla. Ex killen som uppdagade teslas problem med dlig kvalitet p lnkarmarna https://x.com/JoeyAguaFresca/status/...365087984?s=20. Mycket oroande, folk mste sluta ta Musk fr vad han sger och istllet fokusera p vad han gr. https://x.com/BradMunchen/status/174...615527669?s=20

Realistiskt s borde man sett detta komma nr Elons frsta drag efter frvrvet var att banna killen som trackade hans Jet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in