Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-04-02, 19:06
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Kan braka loss mot $200 gubben lilla. Sger inte att det kommer ske, men det kan. Det r snt som hnder i aktier som r fundamentalt undervrderade serru.

Ja konsesus r ju att Tesla r undervrderade. Allt KAN hnda men det dr r hgst osannolikt.
Citera
2024-04-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
terhmtar sig bra? XD

Ja, kanske innan dagen r slut. Jag tror fortfarande p ett lngsiktigt nedfall nr tom https://www.reddit.com/r/TeslaLounge/ r negativa och gnlliga. Att kulten brjar ifrgastta och tnka sjlva r inget gott tecken.

Nasdaq ser lite allmnt sur ut idag (-1%) och det drabbar aktier med negativa nyheter extra hrt. Hade Nasdaq legat+1% idag hade vi nog sett Tesla runt 170 redan nu. Kommer kanske dit imorgon, 185 innan mnaden r slut.
Citera
2024-04-02, 19:07
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Nasdaq ser lite allmnt sur ut idag (-1%) och det drabbar aktier med negativa nyheter extra hrt. Hade Nasdaq legat+1% idag hade vi nog sett Tesla runt 170 redan nu. Kommer kanske dit imorgon, 185 innan mnaden r slut.

Varfr tror du 185 innan mnaden r slut? Genuint nyfiken.
Citera
2024-04-02, 19:09
Medlem
Citat:
Den kommer peaka p 170-175 sedan ner till 140-155 mark my words.

Okay men kr p med bear x8 fr allt du kan d och lycka till!

Ser sjlv p Tesla mer lngsiktigt, mot nytt ATH 2026. Kursen fr grna vara pressad ett tag till s jag kan komma in under 200.
Citera
2024-04-02, 19:12
Medlem
Citat:
Varfr tror du 185 innan mnaden r slut? Genuint nyfiken.

Hoppas p frbttrad bruttomarginal i Q1, s kursen terhmtar vad den tappat i mars. Men svrt att sia om kursutveckling p kort sikt sklart.
Citera
2024-04-02, 19:15
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:

Om SPX nr 5172-5179 och vi fr en bounce upp till 5230-omrdet igen s r sannolikheten stor att vi fr se 5040 innan vi skall hgre. Vi fr se nr det behagar Tesla att ge oss en lite mer ordentlig bounce. Marknaden gillar inte oskerhet, nu nr den har siffrorna s vet den hur den skall frhlla sig till dem och andra nyheter rknas som bra nyheter igen. Som Energisektorn t.ex, som nu visar att tillvxten fortstter.

"We deployed 4,053 MWh of energy storage products in Q1, the highest quarterly deployment yet."

Om Wall Street inte fattar eller bara ltsas att inte fatta vart energisektorn r p vg vet vl bara Wall Street.
Citera
2024-04-02, 19:59
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Den kommer peaka p 170-175 sedan ner till 140-155 mark my words.
Det skulle inte frvna mig om kursen gr ner mot 50 innan nsta r r slut.
Citera
2024-04-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Det skulle inte frvna mig om kursen gr ner mot 50 innan nsta r r slut.

Man kan sklart ha ett scenario dr bolaget stagnerar p nuvarande niv och alla nya saker floppar totalt, men d fr man vl bedma sannolikheten fr det.

2024 blir knappast Teslas bsta r om man ser till tillvxt men gr lanseringen av nya bilar ngorlunda enligt plan och vriga delar fortstter leverera s ser 2025 och framt ljust ut.
Citera
2024-04-02, 20:41
Medlem
raskenss avatar
Citat:
terhmtar sig bra? XD

Ja, kanske innan dagen r slut. Jag tror fortfarande p ett lngsiktigt nedfall nr tom https://www.reddit.com/r/TeslaLounge/ r negativa och gnlliga. Att kulten brjar ifrgastta och tnka sjlva r inget gott tecken.

Ser man till vad som hnde Gamestop fr 3 r sen s ligger den fortfarande och puttrar rtt s hgt vrderad. Man ska inte underskatta massans frmga att trycka upp kurser. Gamestop har fortfarande ett pe p 520...

Det kommer g lngsamt ner... pyspunka..under ngra r. Tills ingen lngre orkar tjata om FSD och optimusrobotar..
Citera
2024-04-02, 20:42
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ser man till vad som hnde Gamestop fr 3 r sen s ligger den fortfarande och puttrar rtt s hgt vrderad. Man ska inte underskatta massans frmga att trycka upp kurser.

Det kommer g lngsamt ner... pyspunka..under ngra r. Tills ingen lngre orkar tjata om FSD och optimusrobotar..

Japp. En bra jmfrelse.
Citera
2024-04-02, 20:47
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Man kan sklart ha ett scenario dr bolaget stagnerar p nuvarande niv och alla nya saker floppar totalt, men d fr man vl bedma sannolikheten fr det.

2024 blir knappast Teslas bsta r om man ser till tillvxt men gr lanseringen av nya bilar ngorlunda enligt plan och vriga delar fortstter leverera s ser 2025 och framt ljust ut.

En trader som r bearish Tesla p lng sikt r inte en trader, det r ett fr som vntar p att bli rakat.
Man kan inte frklara fundamentala aspekter fr ett fr.

Jag frstr faktiskt inte vart vissa fr sitt sjlvfrtroende ifrn nr det gller att gra en egen bedmning om ett fretag de uppenbarligen inte kan ngot om. Alla investerare och traders jag knner till som har en bra success rate frstr att Tesla r en bra investering p sikt. Folk p lilla Flashback men ven Reddit och Facebook r infernaliskt korkade nr det gller att frst lite lngre n senaste kvartalets bilfrsljning. Detta tar jag s klart i beaktning nr jag ser ven lgre kurser n dagens. Att de tv frsta kvartalen i r skulle bli kassa var frvntat, och Wall Street ser inte lngre n nsan rcker. Men nr vi fr bttre guidance och rntorna brjar komma ner s kommer frsljningen ka igen. Fattar man inte detta s skall man inte hlla p med aktier ver huvud taget.
Citera
2024-04-02, 20:49
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
En trader som r bearish Tesla p lng sikt r inte en trader, det r ett fr som vntar p att bli rakat.
Man kan inte frklara fundamentala aspekter fr ett fr.

Jag frstr faktiskt inte vart vissa fr sitt sjlvfrtroende ifrn nr det gller att gra en egen bedmning om ett fretag de uppenbarligen inte kan ngot om. Alla investerare och traders jag knner till som har en bra success rate frstr att Tesla r en bra investering p sikt. Folk p lilla Flashback men ven Reddit och Facebook r infernaliskt korkade nr det gller att frst lite lngre n senaste kvartalets bilfrsljning. Detta tar jag s klart i beaktning nr jag ser ven lgre kurser n dagens. Att de tv frsta kvartalen i r skulle bli kassa var frvntat, och Wall Street ser inte lngre n nsan rcker. Men nr vi fr bttre guidance och rntorna brjar komma ner s kommer frsljningen ka igen. Fattar man inte detta s skall man inte hlla p med aktier ver huvud taget.

Hur kommer det sig att analytiker frn stora banker och investmentbolag i USA r s skeptiska d? Vad vet du som inte de vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in