Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-01, 20:07
Medlem
0ldMans avatar
Vad konstigt allt r. Har han blivit hackad och om s r fallet varfr inte bertta det? Om han inte r hackad borde vl ngon ringa honom och sga att det r olmpliga tweets?

Spnnande re iaf.
Citera
2020-05-01, 23:10
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Oj, tur jag slde nstan precis vid ppning och bara frlorade en tusing. Kommer aldrig rra Tesla med tng ens igen.
Citera
2020-05-01, 23:11
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Dags fr anvndaren JustinTrudeau att stmma Elon Musk?

INVESTIGATION ALERT: The Schall Law Firm Announces it is Investigating Claims Against Tesla, Inc. and Encourages Investors with Losses of $100,000 to Contact the Firm (Businesswire)
2020-05-01 18:33
INVESTIGATION ALERT: The Schall Law Firm Announces it is Investigating Claims Against Tesla, Inc.
The Schall Law Firm, a national shareholder rights litigation firm, announces that it is investigating claims on behalf of investors of Tesla, Inc. (Tesla or the Company) (NASDAQ: TSLA) for violations of the securities laws.

The investigation focuses on whether the Company issued false and/or misleading statements and/or failed to disclose information pertinent to investors.

If you are a shareholder who suffered a loss, click here to participate.

We also encourage you to contact Brian Schall of the Schall Law Firm, 1880 Century Park East, Suite 404, Los Angeles, CA 90067, at 310-301-3335, to discuss your rights free of charge. You can also reach us through the firm's website at www.schallfirm.com, or by email at brian@schallfirm.com.

The class in this case has not yet been certified, and until certification occurs, you are not represented by an attorney. If you choose to take no action, you can remain an absent class member.

The Schall Law Firm represents investors around the world and specializes in securities class action lawsuits and shareholder rights litigation.

This press release may be considered Attorney Advertising in some jurisdictions under the applicable law and rules of ethics.

View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/ho...0501005420/en/

The Schall Law Firm
Brian Schall, Esq.
310-301-3335
info@schallfirm.com
www.schallfirm.com

Copyright Business Wire 2020
Du har allts frlorat 1 miljon kronor idag?
Citera
2020-05-02, 06:25
Medlem
Humeruss avatar
Fr knslan av att gubben blivit galen.
Men vi fr hoppas att han clearat tweetsen med resten av styrelsen, annars blir han nog dmd fr kursmanipulation.

Han har nmnt innan att han lever p ln han tar ut mot sina egna aktier fr att maximera aktieinnehavet. Han lskar ju risk lite vl mycket.

Q2 blir sklart katastrof om inte Coronahysterin slpper. Men efter regn kommer mer regn i fallet TSLA, sen kommer solsken innan det blir mer regn. Vrldens bsta aktie att trade.
Citera
2020-05-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Fr knslan av att gubben blivit galen.
Men vi fr hoppas att han clearat tweetsen med resten av styrelsen, annars blir han nog dmd fr kursmanipulation.

Han har nmnt innan att han lever p ln han tar ut mot sina egna aktier fr att maximera aktieinnehavet. Han lskar ju risk lite vl mycket.

Q2 blir sklart katastrof om inte Coronahysterin slpper. Men efter regn kommer mer regn i fallet TSLA, sen kommer solsken innan det blir mer regn. Vrldens bsta aktie att trade.

Galen har han nog alltid varit med de flesta mnniskors preferenser, skulle jag tro. Han har heller inte mycket tro p mnniskans nr AI tar ver allting. Rekommenderar er som inte gjort det, att se Joe Rogans podcast, nr Elon var gst dr. Bde intressant och lite smtt skrmmande.
Citera
2020-05-04, 08:52
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Du har allts frlorat 1 miljon kronor idag?

Nope jag lste PMet endast versiktligt och missade det. Tack fr du ppekade det.
Citera
2020-05-10, 12:09
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Elon Musk, vd fr Tesla, skriver p Twitter att han kommer att stmma Alameda County och omedelbart flytta huvudkontoret och framtida verksamhet frn Kalifornien till Texas eller Nevada.

Detta efter att Alameda County stoppat elbilstillverkaren frn att teruppta produktionen av fabriken i Kalifornien.

I ett inlgg p Twitter skriver Musk bland annat: Det hr var droppen. Om Tesla verhuvudtaget ska finnas kvar i Fremont beror p hur Tesla behandlas i framtiden. Tesla r enda biltillverkaren i Kalifornien.

https://omniekonomi.se/elon-musk-pa-...rnien/a/GGR8V9
Citera
2020-05-10, 12:10
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Tesla stter p patrull i sina planer fr att terppna fabriken i Fremont, Kalifornien: Lokala hlsomyndigheter sger nej, rapporterar Reuters.

I torsdags meddelade delstatens guvernr Gavin Newsom att tillverkningsindustrier i vissa delar fr tillstnd att teruppta sin verksamhet. Alameda County dr Teslas fabrik ligger tillhr inte dem.

Tesla har informerats om att de inte lever upp till de upprttade kriterierna och fr inte ppna, sger en talesperson fr Alamedas hlsomyndigheter till nyhetsbyrn.

https://omniekonomi.se/kalifornien-s...pning/a/QozKPQ

Hur pverkar det hr fretaget?
Citera
2020-05-10, 12:37
Avstngd
Xpander-s avatar
Jag tror inte man ska se s mycket p nyheter nr det gller tesla, detta r en religion, som handlas och manipuleras en masse. Jag gr mycket mer p TA samt hur optioner handlas, n p nyheter.

Det r endast en sifferlek, noll fundamenta.
Citera
2020-05-10, 13:41
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Jag tror inte man ska se s mycket p nyheter nr det gller tesla, detta r en religion, som handlas och manipuleras en masse. Jag gr mycket mer p TA samt hur optioner handlas, n p nyheter.

Det r endast en sifferlek, noll fundamenta.

Jag har nstan ocks ftt det intrycket. Det r sklart jttebra om allting kommer funka men det verkar bygga p lite fr mycket frhoppningar. Om bolaget brjar g med vinst r jag sklart beredd att ndra uppfattning men fram tills dess hller jag mig s lngt borta jag kan.
Citera
2020-05-10, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
https://omniekonomi.se/kalifornien-s...pning/a/QozKPQ

Hur pverkar det hr fretaget?

Ingenting. Nr nu Musk ntligen visar att han har lite stake kvar s kommer vissa vnsterorienterade lipsillar att kpa Toyota istllet, men andra grupper kommer att komma till.

Konservativa, teknikintresserad r nog mera intresserade av ett fretag som inte har en kvinnlig, mesig framtoning utan som leds av en riktig man.
Citera
2020-05-11, 07:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Jag har nstan ocks ftt det intrycket. Det r sklart jttebra om allting kommer funka men det verkar bygga p lite fr mycket frhoppningar. Om bolaget brjar g med vinst r jag sklart beredd att ndra uppfattning men fram tills dess hller jag mig s lngt borta jag kan.
Om bolaget brjar leverera stadiga vinster s kommer det med stor sannolikhet leda till att kursen faller. D r magin borta och Tesla blir ett vanligt industrifretag.

Tesla fr dock brja med att frska gra helrsvinster.
https://www.svd.se/forsaljningsras-f...kina/i/senaste
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in