Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-30, 22:25
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Arvsskatt r en sanning med modifikation.
Jag fick rva en lgenhet som sldes fr 1 miljon. Utav det fick jag skatta 220 000 kr ca som gick till Stefan Lfven att leka med. (vinstskatt)

Tycker det r helt galet. jag har haft en nra anhrig som dtt och jag ftt rva lgenheten, men trots det ska politikerna suga ut 22% av det arvet. Tro mig, jag satt riktigt jvla skitigt till ekonomiskt och behvde alla pengar, men NEJ, inte ska man f allt man rver inte, nej nej, politikerna ska ta 22% av det nr man srjer och mr dligt s kommer de och sveper bort hela 220 000 kr av en miljon.
Tekniskt sett r det vinstskatt, inte arvsskatt, men hller med om att det i praktiken knns som arvsskatt och jag hller helt med, exakt 0 kronor av detta br g till stat eller kommun.
Citera
2024-05-30, 23:36
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Jag fick rva en lgenhet som sldes fr 1 miljon. Utav det fick jag skatta 220 000 kr ca som gick till Stefan Lfven att leka med. (vinstskatt)

Tycker det r helt galet. jag har haft en nra anhrig som dtt och jag ftt rva lgenheten, men trots det ska politikerna suga ut 22% av det arvet. Tro mig, jag satt riktigt jvla skitigt till ekonomiskt och behvde alla pengar, men NEJ, inte ska man f allt man rver inte, nej nej, politikerna ska ta 22% av det nr man srjer och mr dligt s kommer de och sveper bort hela 220 000 kr av en miljon.

Det skall vara en jvligt kall dag om man skall se sossar med hnderna i sina egna fickor.
Citera
2024-05-31, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Ja, om man tyckte $56B var mycket fr 6 rs arbete s undrar jag vad folk tycker om $6B fr ngra timmars pappersarbete.
Jag hade betalat $6B om det besparade mig $56B, s borde man se det som neutral aktiegare.
Citera
2024-06-01, 00:14
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Jag hade betalat $6B om det besparade mig $56B, s borde man se det som neutral aktiegare.

D ser man p det felaktigt.
Citera
2024-06-01, 09:26
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:

Du hade inte betalat en krona i skatt om du inte slt med vinst. Inte ett dugg konstigt. Jag betalar skatt p mina fastighetsaffrer ocks nr jag sljer fr mer n jag kpt. Hade du inte slt hade du inte betalat skatt. Fanns arvsskatt hade du betalat oavsett om du slde eller inte.

Hade din anhrige slt innan bortgng s hade denne betalat vinstskatten. Du hade ftt resterande belopp - skattefritt.

Men jag r ju ledsen! Vx upp.
Citera
2024-06-01, 10:25
Medlem
Citat:
A Tesla shareholder filed a lawsuit on Thursday accusing CEO Elon Musk of insider trading when he sold over $7.5 billion of shares of the electric car maker in late 2022, saying the billionaire entrepreneur sold the shares before potentially disappointing production and delivery numbers were made public.
Shareholder Michael Perry, in the lawsuit filed in Delaware Chancery Court, said that Tesla's share price plummeted after the company's fourth-quarter numbers were made public on Jan. 2, 2023, and claimed that Musk "improperly benefited" by about $3 billion in insider profits.
https://www.reuters.com/legal/tesla-...ng-2024-06-01/

Frsteligt att Musk r frbannad ver att Trump kunde bli talad och flld, d r definitivt Musk ocks i farozonen och inte den onbara gud han trodde sig vara.
Citera
2024-06-01, 10:45
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
https://www.reuters.com/legal/tesla-...ng-2024-06-01/

Frsteligt att Musk r frbannad ver att Trump kunde bli talad och flld, d r definitivt Musk ocks i farozonen och inte den onbara gud han trodde sig vara.
Det finns ven i DI. Musk stms fr de aktiefrsljningar han gjorde 2022. Insiderbrott hvdar en aktiegare. "Taktiskt" att lgga stmningen fre omrstningen om bonus.

https://www.di.se/nyheter/teslaagare...-insiderbrott/

Citat:
Teslagaren argumenterar i stmningsanskan som Reuters hnvisar till fr att Elon Musk i november och december 2022 slde aktier fr sammanlagt 7,5 miljarder dollar, motsvarande 79 miljarder kronor med dagens vxelkurs, vl medveten om att elbiltillverkarens produktions- och frsljningssiffror som publicerades i bokslutet skulle understiga marknadens frvntan.
Senast redigerad av wwr 2024-06-01 kl. 10:49.
Citera
2024-06-01, 12:54
Medlem
raskenss avatar
Rich Rebuilts har en riktigt underhllande video dr han gr igenom CT och har en hel del intressanta synpunktet p fenomenet:

https://youtu.be/MoYXhcxngxI?si=RLDfyvU8b1r0v4H4

Mest komiska r att CT visade sig ha smre svngradie n en gammal Suburban trots styrning av bakhjulen ocks.

Verkar som det r priskollaps p CT ocks. Dom berykade frbokningarna var bara luft.
Senast redigerad av raskens 2024-06-01 kl. 13:29.
Citera
2024-06-01, 16:00
Medlem
I denna short - video ser vi en robot skjuta mot en Tesla. Lite kul i alla fall och bilen klarar kulorna vl.

https://youtube.com/shorts/2cukB4_hD...c88eAXp_7BrDC2
Citera
2024-06-01, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
I denna short - video ser vi en robot skjuta mot en Tesla. Lite kul i alla fall och bilen klarar kulorna vl.

https://youtube.com/shorts/2cukB4_hD...c88eAXp_7BrDC2
Hur gr det om frvaren skjuter mot glaset d?
Citera
2024-06-01, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Hur gr det om frvaren skjuter mot glaset d?
Jag vet inte men tyckte det var en cool video.
Senast redigerad av Truefighter 2024-06-01 kl. 20:16.
Citera
2024-06-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag vet inte men tyckte det var en cool video.

Har faktiskt kpt in mig p detta fretaget fr bara ngra veckor sedan sen om det blir bra eller anus fr tiden utvisa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in