2024-06-18, 09:44
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Har lst domen och allt det handlar om r bristande governance?

Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Precis, argumentet r frenklat att styrelsen bestr av elons familj, kompisar och ja-sgare som bara beslutade allt enligt Elons instruktioner utan tillrcklig information till och inflytande fr aktiegarna.

Verkar helt enkelt svrt fr vissa att frestlla sig att Elon p ett irriterande stt har rtt vldigt ofta nr det kommer till olika lsningar, och folk som jobbar med honom inser detta fr eller senare. Har man vanfrestllningen att det blir som Elon vill r samma sak som att Elon bara vill ha sin vilja igenom oavsett vad alla andra tycker, s kommer man sjlv dra felaktiga slutsatser om allt vad det gller Elons motiv och resultaten frn hans beslut. Som att Tesla ligger sist med autonoma bilar t.ex.
Citera
2024-06-18, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Verkar helt enkelt svrt fr vissa att frestlla sig att Elon p ett irriterande stt har rtt vldigt ofta nr det kommer till olika lsningar, och folk som jobbar med honom inser detta fr eller senare. Har man vanfrestllningen att det blir som Elon vill r samma sak som att Elon bara vill ha sin vilja igenom oavsett vad alla andra tycker, s kommer man sjlv dra felaktiga slutsatser om allt vad det gller Elons motiv och resultaten frn hans beslut. Som att Tesla ligger sist med autonoma bilar t.ex.

Han kan ocks rtta sig efter andra nr han inser att han har fel.
Ett exempel r att han var vldigt envis med att den nya billigare elbilen bara skulle gras som robotaxi och d utan ratt och pedaler. Mnga, inklusive de nrmaste honom p Tesla, ppekade dock att det r fel vg att g och att folk kommer vilja ha en billigare bil som de kan kra sjlv ocks.
S dr har han ndrat sig. Var ocks ngra saker med Cybertruck som han var envis om, men som ndrades p grund av ptryckningar frn andra.
Citera
2024-06-18, 10:02
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Ja som aktiegare fr man se det frn sitt eget perspektiv ocks. Vad det handlade om var hur musk hade presterat under en viss tidsperiod. Han kade vl vrdet p folks aktier med 1000% eller nt snt.
Om man som aktiegare d rstar nej till ersttningen s r det ngot fel p en tycker jag.

Lite som att sga att jag vill inte betala min anstllde en fet ln p 100 000 i mnaden trots att han drar in en miljon per mnad till fretaget.

Det r sna hr saker som gr det s tydligt hur haters verkligen alltid vinklar saker fr att kunna fortstta leva i sin egen vrld. Hur kan det finnas tvivel om att det r dessa mnniskor som befinner sig i en sekt nr de hela tiden uppfinner en massa extra steg i sitt resonemang fr att f det att g ihop. Alla med lite sunt frnuft ser vilken nagel i gat Elon r p politiker och makthavare, hur korrupt domaren i Delaware r och hur stora motiv det finns att stta kppar i hjulen fr Elon. Stmningen mot Elon nu senast fr att han "startade bolaget xAI" kom omedelbart efter omrstningen fr kompensations paketet rstades igenom en andra gng, fr de vet att det bara skulle g hem s lnge stmningen kunde gras genom skit-domstolen i Delaware och att den skulle avsls s fort Tesla flyttade till Texas.

Men nej, allt r rimligt s fort det gr emot Tesla.
Citera
2024-06-18, 10:07
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Han kan ocks rtta sig efter andra nr han inser att han har fel.
Ett exempel r att han var vldigt envis med att den nya billigare elbilen bara skulle gras som robotaxi och d utan ratt och pedaler. Mnga, inklusive de nrmaste honom p Tesla, ppekade dock att det r fel vg att g och att folk kommer vilja ha en billigare bil som de kan kra sjlv ocks.
S dr har han ndrat sig. Var ocks ngra saker med Cybertruck som han var envis om, men som ndrades p grund av ptryckningar frn andra.

Folk som har ett strre ego n de har hjrna kan inte frestlla sig en person som verger sina egna ider s fort ngon kommer med en bttre, s de utgr ifrn sig sjlva med sin smaktiga natur nr de frestller sig hur Elon fungerar. Men de som har ngon form av autism har absolut inga problem att gra en korrekt bedmning av Elons personlighet.
Citera
2024-06-18, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Har lst domen och allt det handlar om r bristande governance?

Rimligtvis borde ju denna omrstning tas tillbaka av "domaren" d av exakt samma skl, det r ju samma governance.
Citera
2024-06-18, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Rimligtvis borde ju denna omrstning tas tillbaka av "domaren" d av exakt samma skl, det r ju samma governance.

hade jag varit denne domare s hade jag nog skmts gonen ur mig om jag skulle stoppa det hela en andra gng nr aktiegarna med god majoritet rstat fr ersttningen tv gnger.

Det r som att sga "fuck you" till aktiegarna och att det spelar ingen roll om s 99% hade rstat ja, fr det skiter hon i, hon ska ha mer makt n alla aktiegare.

En del i det hela var ju att aktiegarna inte skulle varit nog informerade om vad det innebr och vad de rstade fr.

Nu har garna rstat tv gnger och resultatet blev detsamma. Nu r det svrt att sga igen att aktiegarna inte var nog informerade fr det r snarare motsatsen. Extremt mycket information har gtt ut om detta.
Citera
2024-06-18, 13:16
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Dr var nog en hel del som tyckte det var ngot som redan var beslutat om och som domstolen inte hade med att gra.

Har man beslutat om en belning om ngon lyckas med ngot som verkar vldigt osannolikt(som dessutom ger nnu mer till aktiegarna) s vore det snarare bedrgeri att inte betala ut det.

Hade den summan varit uppe fr sig sjlv, utan historien bakom, s hade jag tyckt det var fr stor summa. Men som det var stdde jag den 100%.

(Sen att min lilla pyttepost i Tesla r ointressant i sammanhanget r en annan sak)

Frsta gngen det beslutades blev inte alla akiegare tillfrgade. Dom fick baklxa hur illa det hade behandlats i ledningen. Sakfrgan var ointressant. Dom hade kunna beslutat att Musk och hans bror fick all vinst 100 r framver.
Citera
2024-06-18, 14:35
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
hade jag varit denne domare s hade jag nog skmts gonen ur mig om jag skulle stoppa det hela en andra gng nr aktiegarna med god majoritet rstat fr ersttningen tv gnger.

Det r som att sga "fuck you" till aktiegarna och att det spelar ingen roll om s 99% hade rstat ja, fr det skiter hon i, hon ska ha mer makt n alla aktiegare.

En del i det hela var ju att aktiegarna inte skulle varit nog informerade om vad det innebr och vad de rstade fr.

Nu har garna rstat tv gnger och resultatet blev detsamma. Nu r det svrt att sga igen att aktiegarna inte var nog informerade fr det r snarare motsatsen. Extremt mycket information har gtt ut om detta.

Tror rligt talat inte att det handlar om domarens ego eller ngon slags egen agenda. Hon fr sina order frn samma stlle som alla korrupta mnniskor. "Fixa detta t oss, annars r du ute ur klubben".
Citera
2024-06-18, 15:22
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Tror rligt talat inte att det handlar om domarens ego eller ngon slags egen agenda. Hon fr sina order frn samma stlle som alla korrupta mnniskor. "Fixa detta t oss, annars r du ute ur klubben".

Konspirationsteorierna fldar hos dig. Deep state eller r det pedofilringen som styr?
Senast redigerad av raskens 2024-06-18 kl. 15:35.
Citera
2024-06-18, 15:28
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Konspirtipnsteorierna fldar hos dig. Deep state eller r det pedofilringen som styr?

Det r liksom s det gr till innan konspirationer avsljas, det finns en teori frst.
Vi vet att korruption finns, och du kan inte stnga ner diskussionen med ngra foliehatts-epitet. Jobbigt fr dig va?
Citera
2024-06-18, 16:10
Medlem
raskenss avatar
Intressant artikel om Teslas framtid:

https://www.dagensps.se/bors-finans/...tet-for-tesla/
Citera
2024-06-18, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Intressant artikel om Teslas framtid: