Citat:
Ursprungligen postat av
gladihatten
Tror inte Waymo har sdana valmjligheter. Detta vore dock en intressant sak att implementera i Tesla robotaxi - FSD har ju redan olika lgen (chill/assertive mm) fr hur systemet kr. Kanske gr det att lsa mnga barnsjukdomar i utrullningen av robotaxi att ha olika stt fr kunden att pverka krningen. T.ex att be systemet kra lite mer aggressivt tillflligt (om man fastnar i en korsning/kbildning mm) eller be den gra om rutten om ngot dr gr galet.
Det vanligaste felet FSD gr r ju inte trafikfarliga grejor utan r relaterat till navigation mm, ngot som en passagerare utan krkort utan problem kan vara med och hjlpa bilen med i vissa fall. Tror helt klart en sdan typ av kommunikation frn passageraren kan bde gra systemet bttre och upplevelsen bttre fr passageraren.
Ett touchscreen interface fr att "hjlpa till" att kra bilen r ngot som jag aldrig setts diskuteras frut faktiskt. Nu r det ju bara FSD eller intervention/takeover som gller.
Ska faktiskt bli spnnande vad dom har att komma med nu i augusti.
Det r ju en klassiker att man verskattar vad som ska ske p kort tid med underskattar vad som sker p lng tid.
Ni kommer halshugga mig men jag tror att med dagens momentum p FSD s r det p en niv dr jag personligen hade pungat ut med en del pengar fr att f FSD nu eller mycket snart.
Ni som fortfarande r skeptiska till FSD, tror ni inte det r ngot eller bara just att Tesla inte har rtt approach?
Och om s r fallet tror ni inte marknaden kommer reagera kraftigt och tminstone aktien f en rejl skjuts?(innan allt d sklart gr kpprtt t helvete osv osv..)