Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-11, 23:05
  #21853
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Jag ser dock inte vad poängen är att visa upp tekniken under så här "dumma" former. En remotestyrd robot som man låtsas är AI? Då finns risken att folk tror att även bilen är fejk och det sitter någon i Indien med en playstation-rigg som Baidu. Dessutom på en oerhört kontrollerad bana, lite som när Mercedes gör sina efterblivna FSD-demos. Det skickar väldigt konstiga signaler om ett företag som faktiskt på riktigt ligger i framkant med AI-styrda robotar samt riktig FSD i verklig trafik.

A.S.S på en trafikerad parkering samt FSD supervised är ju isf mycket bättre demonstrationer på vad Tesla faktiskt har. Hela det här eventet spär bara på narrativet om att robotaxi och Optimus är 10+ år bort, och att Elon på scen fortfarande inte har något konkret att komma med cementerar det ytterligare.

Njae, vill man göra en uppvisning i vad man har så hade det varit bättre att låta robotaxin stå still och erbjuda FSD supervised-demos. Givetvis efter att man redan säkrat ett pilotprojekt där en robotaxitjänst kan prövas utan säkerhetsförare som man annonserar ut samma dag. Nu imploderar bara trovärdigheten ytterligare. Korkat IMHO, även om jag såklart fortfarande tror på bolaget och verkställandet.

Av samma anledning som Michael Bays filmer får publik. De är urbotat korkade, precis som genomsnittet människor. För att nå de stora massan måste man unvika att gå in för mycket på det tekniska och bara visa upp hur det kommer se ut i verkligheten. Vi två vet ju redan hur FSD presterar, det vill säga inte perfekt, men det kommer bli.
Citera
2024-10-11, 23:07
  #21854
Medlem
raskenss avatar
Det ser ut att sluta hårt för aktien i dag -9%. Är väl mest dramatiska fallet på minst två år. Platt fall kan man säga.
Citera
2024-10-11, 23:14
  #21855
Medlem
EgoistNs avatar
Det visar sig vara ett stort misstag att sälja MSTR för Tesla.
Jag erkänner utan omsvep att det var mycket dumt gjort..
Citera
2024-10-11, 23:20
  #21856
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Råd och rön har ju svartlistat dem så....
Ibland är du riktigt rolig, Ziggy..
Citera
2024-10-12, 01:34
  #21857
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Det är för att resor på just 3-4 personer är nästan försumbart få. Du har helt fel om ekonomin (hint: det påverkar precis allt under hela fordonets livslängd, summan blir inte "några dollar").

Samma resonemang kan föras med all fordonstrafik. Genomsntittligt antal passagerare är ca 1,5 för personfordon. Varför ska man köpa en bil med mer är två säten? Max tre på sin höjd.

Gör en undersökning hos taxibolag och fråga dom hur många säten dom skulle vilja ha om dom invvesterar i nya fordon i sin flotta. Jag skulle gissa de flesta bolag kommer välja fordon med 4 säten. Men ska Tesla driva verksamheten så...
Citera
2024-10-12, 06:27
  #21858
Medlem
TESLA är övervärderat och har inget nytt att komma med. Elbilar finns nu i andra etablerade fordonstillverkares utbud.
Citera
2024-10-12, 06:30
  #21859
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det ser ut att sluta hårt för aktien i dag -9%. Är väl mest dramatiska fallet på minst två år. Platt fall kan man säga.

Jag såg Robovan i ett annat sammanhang och trodde det var ett skämt. Vilken total flopp.
Citera
2024-10-12, 08:13
  #21860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
En total bashing verkligen Vad har personen som skrivit artikeln själv åstadkommit här i världen?

Personen är journalist och har skrivit om Tesla i 10-15 år. Jag vet inte vad din poäng är?
Citera
2024-10-12, 08:30
  #21861
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Man blir så oerhört less på att människor som du har tillgång till samma luft som alla andra.

Det är för att han anser att maximalt optimistiska deadlines är det bästa sättet att få det faktiska resultatet så snart det bara är möjligt (vilket förövrigt har stöd av empirisk vetenskap - jag hoppas att du inte blir arg av att man använder sådana termer). Detta har han berättat för dig nogrannare än din mamma berättat för dig att du ska tvätta händerna efter du bajsat, så om du är sjuk ofta har vi löst det på köpet.

På gott och ont struntar Elon och Tesla fullständigt i att du och många andra förståndshandikappade människor låter bajset sitta kvar på fingrarna. Det utmärker organisationen ganska mycket, då de flesta organisationer i världen - och i synnerhet alla andra organisationer av den storleken - anpassar sig rejält för att den minsta gemensamma nämnaren inte ska bli ledsen.

Han har också sagt att han bara chansar och höftar en del av sina datum. Givetvis i god anda och har inget med aktiepris att göra.
Citera
2024-10-12, 11:23
  #21862
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Det visar sig vara ett stort misstag att sälja MSTR för Tesla.
Jag erkänner utan omsvep att det var mycket dumt gjort..

Beror på investeringshorisont. Ju längre tid dest bättre beslut. Inte en chans att Microsoft kommer prestera bättre än Tesla de kommande åren.
Citera
2024-10-12, 11:49
  #21863
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Man blir så oerhört less på att människor som du har tillgång till samma luft som alla andra.

Det är för att han anser att maximalt optimistiska deadlines är det bästa sättet att få det faktiska resultatet så snart det bara är möjligt (vilket förövrigt har stöd av empirisk vetenskap - jag hoppas att du inte blir arg av att man använder sådana termer). Detta har han berättat för dig nogrannare än din mamma berättat för dig att du ska tvätta händerna efter du bajsat, så om du är sjuk ofta har vi löst det på köpet.

På gott och ont struntar Elon och Tesla fullständigt i att du och många andra förståndshandikappade människor låter bajset sitta kvar på fingrarna. Det utmärker organisationen ganska mycket, då de flesta organisationer i världen - och i synnerhet alla andra organisationer av den storleken - anpassar sig rejält för att den minsta gemensamma nämnaren inte ska bli ledsen.

Jag måste ha träffat en nerv, för din reaktion är pinsamt barnslig. Det är lite lustigt att förmodat vuxna människor har idoler på det här sättet.

Tesla har inte levererat det som var ett år bort för fem år sen, så det kanske är öppet för diskussion hur effektiv hans metod är.
Citera
2024-10-12, 13:56
  #21864
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frideric
TESLA är övervärderat och har inget nytt att komma med. Elbilar finns nu i andra etablerade fordonstillverkares utbud.

Hur många robotar arbetar på ditt superframgångarika företag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in