2025-02-13, 23:06
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Smutsig 😅
Okej fattar, d r det inte s intressant sklart, men nd kul fr tror att ngra av de mest rabiata anti-tesla anvndare tror nog att du aldrig sljer en enda aktie ngonsin.

De allra mest rabiata TSLA-bulls har precis varenda spnn de ger i aktien, och mste drfr slja en slatt nr pengar behvs till ngot i livet

Att dremot slja av strategiska skl fr att placera ngon annanstans, det hade krvts extremt mycket hre aktiekurs fr min del.
Citera
2025-02-13, 23:46
Medlem
Tesla i sig r bra men tyvrr har Elon inte frmgan att skilja p hans privata politik och varumrket. Vilket kanske kan hrledas till hans autism? Han kan helt enkelt inte frst att allt han tycker r "coolt" inte placerar sig s bra bland mnga konsumenter. Drfr br ngon i Teslas ledning kliva in och helt enkelt be honom att tagga ned.
Eller igentligen inte om jag tnker efter?
Sverige r ju nd ett dligt land dr socialen godtyckligt bervar barnen frn sina frldrar.
S jag frstr Musk nd och Trump!
Senast redigerad av Truefighter Igår kl. 00:07.
Citera
Igår, 00:29
Medlem
raskenss avatar
Dokumentr som gr igenom Musks frehavande nr Tesla grundades. Fullproppat med grisiga stmningar:

https://youtu.be/zeRjVH66vdQ?si=CW5z0SVE-REkrcuk
Citera
Igår, 08:03
Medlem
SithMasters avatar
Tesla Cyberbulls har spelat in en ny podd, ser onekligen mycket ljust ut fr $TSLA framt.

https://www.youtube.com/live/0JAgPPl...5Vg_TlYve&t=10
Citera
Igår, 08:10
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slerker
Lsvrd artikel om Tesla och dess grundare:

http://www.wired.com/magazine/2010/09/ff_tesla/

Jag tnker inte kpa ngra aktier i Tesla (fr hg risk fr mig), men jag hejar p dem fr allt vad tygen hller!

Sg en Tesla bil i rebro som ftt ett hakkors inristat p motorhuven. S folk brjar vnda sig mot Musk och Teslas bilar. S aktien lr g ner framver och det lr ta tid innan den hittar tillbaka p grund av Musk's politiska frehavanden. Musk tycks bli mer och mer impopulr i Europa och i vrlden och det lr pverka aktiekursen negativt.
Citera
Igår, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Sg en Tesla bil i rebro som ftt ett hakkors inristat p motorhuven. S folk brjar vnda sig mot Musk och Teslas bilar. S aktien lr g ner framver och det lr ta tid innan den hittar tillbaka p grund av Musk's politiska frehavanden. Musk tycks bli mer och mer impopulr i Europa och i vrlden och det lr pverka aktiekursen negativt.

Ja precis, hatet mot Tesla har pgtt rtt lnge i USA, dr folk repar Tesla bilar med nycklar och specifikt riktar in sig p just Tesla. Det handlar inte om att de har ngot emot bilgaren i sig, men att det r en Tesla. Finns hundratals om inte tusentals videos p det. De som gr ddet lr ju dock ka dit fr de r inte smarta nog eller insatta nog i Tesla fr att veta att de troligen blir filmade

Men ven om jag velat ha en Tesla s har jag tnkt om. Verkar som att liknande hat sprider sig i Europa ocks nu, s risken att f sin bil repad lr ju ha kat rejlt om man parkerar vid en matbutik eller p andra stllen puklikt.
Citera
Igår, 08:27
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Tesla Cyberbulls har spelat in en ny podd, ser onekligen mycket ljust ut fr $TSLA framt.

https://www.youtube.com/live/0JAgPPl...5Vg_TlYve&t=10

Citat:

Vnsterextremister kper inte Tesla oavsett. Att Musk hjlper till och rensar bort politisk/ekonomisk korruption spelar honom i hnderna lngsiktigt.

Podden jag lnkar till ovan diskuterar just detta, men keep dreaming vnstersldder.
Citera
Igår, 08:28
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Smutsig 😅
Okej fattar, d r det inte s intressant sklart, men nd kul fr tror att ngra av de mest rabiata anti-tesla anvndare tror nog att du aldrig sljer en enda aktie ngonsin.

Ska bli kul och se hur lnge den senaste uppgngen hller i sig, hade hoppats p att kpa tillbaka fler aktier n jag slde, men inte skert jag hinner det om momentum fortstter vara positivt.

Nu fick vi en stark signal att vi sett botten p ett tag. Mnga paperhands skakades ut med hjlp av medias FUD artiklar nnu en gng.

Jag vill passa p att hylla job230ge som faktiskt var en av de smartaste bjrnarna, eftersom han hade tillrckligt med brains fr att kasta in handduken hr. Till skillnad frn de absolut dummaste bjrnarna som helt saknar sjlvkontroll och bara mste demonstrera sina frstndshandikapp varje dag.
Senast redigerad av BsteHrMongolid Igår kl. 08:38.
Citera
Igår, 09:42
Medlem
Citat:

En extra USP fr de som avskyr vldsvnstern och deras socifascism och siktsfrtryck. Att se deras ilska nr man rullar fram i sin nya MY gr en glad

Fr det stora flertalet r det dock ingen som bryr sig om vad Elon Xar om.
Citera
Igår, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
En extra USP fr de som avskyr vldsvnstern och deras socifascism och siktsfrtryck. Att se deras ilska nr man rullar fram i sin nya MY gr en glad

Fr det stora flertalet r det dock ingen som bryr sig om vad Elon Xar om.

Men fr skerhetsskull br du se till att ha Sentry mode igng nr du parkerar offentligt
Citera
Igår, 13:55
Medlem
raskenss avatar
Det va d ett fasligt tjoande och firande i Teslakyrkan i dag. Har Teslafrhen gjort ntt nytt utspel om att robottaxis ska dominera vrlden med androider p mnen? Har han spikat fast datumet nr de 44000 av de mest rttrogna ska f en plats i arken som ska frdas till det frlovade Mars tillsammans med frlsaren.

Knns som snaaart r kursen p vg till mnen ver 5000USD. Vnta bara.

Ja visst ja det var ju Grok som Teslafren hade lovat kommer sl vrlen med hpnad snart nr nya versionen kommer.
Citera
Igår, 17:56
Medlem
raskenss avatar
Intressant om kollapsen i Tesla:

https://www.youtube.com/watch?v=IzR3AvQd56s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem