2022-05-17, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag r bara tveksam till Musks pstende att det r en hg efterfrgan som gr att Tesla slutar ta emot order.
Det r helt hopplst att bestlla en Tesla. Om du har minsta krav p vad du vill ha (typ "inte stora idiotfljar som bara drar energi") kan du f en uppskattad leverans ngot r framt, som kanske inte ens hller.

Om folk kan tnkas f vnta 2 r p leverans r det en rimlig anledning att pausa bestllningar.
Citat:
Klimatet r inte rtt just nu, om man lyssnar p BlackRock. Konjunkturen r inte rtt. Jag gissar slj ven om Tesla med sin politiska koppling till klimatet och Musk r svrvrderad.
BlackRock berttar fr dig vad BlackRock vill att du ska gra s BlackRock tjnar pengar, det r ingen vidare informationsklla.

Men ja, konjukturen r ganska hoppls och mycket tyder p ett riktigt tstramat finansiellt klimat en tid framver. andra sidan har brsen, speciellt just tech, redan rasat rejlt. TSLA r -36% fr ret, och d har nd TSLA n s lnge klarat sig bra mycket bttre n mnga andra tech-aktier. Antagligen, skulle jag gissa, fr att Tesla inte bara r "frhoppning om teknologisk utveckling" utan ocks har ngot konkret i att de leder personbilsmarknaden.
Citera
2022-05-18, 07:48
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Vilket r mer n vad Tesla levererat.. Tesla Semi siktar frvrigt p ca 36 ton totalvikt, medans Volvo idag testkr med 60 ton totalvikt. S snackar vi tyngd r Volvo redan p en annan niv. Mycket r stort och tungt i USA men inte deras lastbilar.

https://www.di.se/nyheter/volvo-och-...rsiell-trafik/

Men i mitt tycke ger det mer mening att elektrifiera distributionskrning n fjrrtrafik, fjrrtrafik skyfflas med frdel ver p jrnvg som redan r elektrifierad S slipper vi hra dieselmotorer p morgonen nr sopor ska hmtas, matvaror levereras osv..

Bara en patetisk hater knner triumf nr en annan aktr erbjuder lsningar och tror att detta sticker i gonen p Teslas aktiegare.
Citera
2022-05-18, 10:10
Medlem
BsteHrMongolids avatar
AI day #2 den 19'e Augusti, och ja, vi kommer f se en robot.

Jag tror Tesla r ivriga att f visa upp vad de dstakommit fr att attrahera nnu fler superbegvade ingenjrer som vill arbeta dr det verkligen hnder saker.

https://twitter.com/elonmusk/status/...rt1oXP5oA&s=19
Citera
2022-05-18, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Bara en patetisk hater knner triumf nr en annan aktr erbjuder lsningar och tror att detta sticker i gonen p Teslas aktiegare.
Jag invnder mot dina kommentarer att Volvo skulle ligga efter Tesla, att du oroar dig ver Volvos frmga att f fram batterier (nr det i sjlva verket r Tesla som har bekymmer d det r dom som redan r tre r frsenade med sin lansering av Tesla Semi) och att Tesla minsann ppnar orderbckerna "samtidigt" som Volvo nr det i sjlva verket r nya modeller Volvo nu tar bestllningar fr (d Volvo redan slt och levererat elektriska bussar/lastbilar i flera r). Och Tesla tog glatt emot ordrar fr Tesla Semi redan 2018 utan att leverera dom p utsatt tid..
Citera
2022-05-18, 14:43
Medlem
raskenss avatar
Som jag trodde.Antagligen var uppkpet av Twitter en fyllegrej. Nu frsker Musketott dra sig ur med ndllgnet och pga att Tesla sjunker som en sten.

https://computersweden.idg.se/2.2683...p-inte-blir-av
Citera
2022-05-18, 14:47
Medlem
raskenss avatar
Citat:
AI day #2 den 19'e Augusti, och ja, vi kommer f se en robot.

Jag tror Tesla r ivriga att f visa upp vad de dstakommit fr att attrahera nnu fler superbegvade ingenjrer som vill arbeta dr det verkligen hnder saker.

https://twitter.com/elonmusk/status/...rt1oXP5oA&s=19

Om dom visar upp nnting som kan skruva i en skruv och handla mat s r dom onekligen hemma. Lycka till leva i drmvrlden bland regnbgar och enhrningar.
Citera
2022-05-18, 14:50
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Och dr kommer det ju fram hur otroligt oinsatt du r. Nuvarande FSD har en komplett rebuild frn grunden. Anledningen till att de skrotade den frsta versionen och brjade om frn brjan r att de insg att den frra skulle n en plat och inte kunna bli flera gnger bttre n en mnniska. Jag kommer pminna dig om ett r eller s hur lite du frstr om tekniken.

Du menar vl. -dom hamnade i en tervndsgrnd och projektet havererade s dom var tvugna att brja om frn ruta ett igen
Citera
2022-05-18, 15:47
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Som jag trodde.Antagligen var uppkpet av Twitter en fyllegrej. Nu frsker Musketott dra sig ur med ndllgnet och pga att Tesla sjunker som en sten.

https://computersweden.idg.se/2.2683...p-inte-blir-av

Eller s var "kpet" svepsklet fr att avslja hur mycket fejk konton Twitter har och i samma veva tvinga SEC att utreda det hela (inte alls populrt, d korruptionen r omfattande). Han frbttrar yttrandefriheten, exponerar korruption, uppmrksammar folk om hur politiskt vinklad plattformen r, utan att i slutndan behva kpa skiten ver huvud taget. Elon spelar 4D schack medan du spelar luffarschack.
Citera
2022-05-18, 15:53
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Du menar vl. -dom hamnade i en tervndsgrnd och projektet havererade s dom var tvugna att brja om frn ruta ett igen

Kalla det vad du vill, men Tesla byggde upp ett AI-team frn grunden. En handfull extremt begvade som troligtvis har ganska bra koll p vad som r mjligt. Hade de inte trott att L5 autonomi varit mjligt med den mjukvara de anvnder idag s hade de skrotat denna versionen ocks. Men varfr sitta och gissa, fr snart vet vi ju vem hr som r en komplett idiot. Eller ja... jag vet det ju redan, men jag tnker att det blir officiellt.
Citera
2022-05-18, 16:07
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Eller s var "kpet" svepsklet fr att avslja hur mycket fejk konton Twitter har och i samma veva tvinga SEC att utreda det hela (inte alls populrt, d korruptionen r omfattande). Han frbttrar yttrandefriheten, exponerar korruption, uppmrksammar folk om hur politiskt vinklad plattformen r, utan att i slutndan behva kpa skiten ver huvud taget. Elon spelar 4D schack medan du spelar luffarschack.

Nej Elonskijj har inte avsljat nnting. Alla, tom barn i frskolan har vetat sen Twitter startade att det kryllar av fejkkonton. Frgan r Vem tusan har trott att det inte fanns fejkkonton...ja visst ja glmde ju herr Mongolid som trott att Twitter inte hade fejkkonton. Har din vrld rmnat nu?
Citera
2022-05-18, 16:10
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Nej Elonskijj har inte avsljat nnting. Alla, tom barn i frskolan har vetat sen Twitter startade att det kryllar av fejkkonton. Frgan r Vem tusan har trott att det inte fanns fejkkonton...ja visst ja glmde ju herr Mongolid som trott att Twitter inte hade fejkkonton. Har din vrld rmnat nu :O

Men fr att f det utrett av SEC mste det finnas bevisfring min kra luffarschacks-mstare.
Citera
2022-05-18, 16:15
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Men fr att f det utrett av SEC mste det finnas bevisfring min kra luffarschacks-mstare.

Han kan ju brja krva att Hgsta domstolen ska utreda det ocks. Muskeman kan ju brja spela 2D schack till att brja med. Att detta skulle vara en fantastisk 4D plan plan frn Musk i syfte att komma t SEC luktar konspirationsteori s mycket att en latrintunna r en gourmeupplevelse i jmfrelse. .- Varfr kunde Muskeluski bara krva en utredning INNAN han la ett bud p Twillewitter? Varfr gra ett ekvilibristisk saltomotal med tre skruvar ifrd tvngsdrkt frst?

Occams razor fungerar i affrsvrlden ocks.
Senast redigerad av raskens 2022-05-18 kl. 16:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in