Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Jag r bara tveksam till Musks pstende att det r en hg efterfrgan som gr att Tesla slutar ta emot order.
Det r helt hopplst att bestlla en Tesla. Om du har minsta krav p vad du vill ha (typ "inte stora idiotfljar som bara drar energi") kan du f en uppskattad leverans ngot r framt, som kanske inte ens hller.
Om folk kan tnkas f vnta 2 r p leverans r det en rimlig anledning att pausa bestllningar.
Citat:
Klimatet r inte rtt just nu, om man lyssnar p BlackRock. Konjunkturen r inte rtt. Jag gissar slj ven om Tesla med sin politiska koppling till klimatet och Musk r svrvrderad.
BlackRock berttar fr dig vad BlackRock vill att du ska gra s BlackRock tjnar pengar, det r ingen vidare informationsklla.
Men ja, konjukturen r ganska hoppls och mycket tyder p ett riktigt tstramat finansiellt klimat en tid framver. andra sidan har brsen, speciellt just tech, redan rasat rejlt. TSLA r -36% fr ret, och d har nd TSLA n s lnge klarat sig bra mycket bttre n mnga andra tech-aktier. Antagligen, skulle jag gissa, fr att Tesla inte
bara r "frhoppning om teknologisk utveckling" utan ocks har ngot konkret i att de leder personbilsmarknaden.