2005-05-11, 00:57
Medlem
har fr mig att gw sa ntt om att dom kommer f typ 4-6 r fr det
Citera
2005-05-11, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grufman
Misshandeln kan inte betecknas som annat n grov. Om offret skulle ha avlidit skulle han kunna dmas till 10 rs fngelse fr grov misshandel. Med tanke p den synnerligt hnsynslsa misshandeln och att offret "borde" ha dtt, br straffet sttas till 8 rs fngelse, grna med srskild utskrivningsprvning, livstids utvisning tillsammans med resten av "familjen"..

r detta ngon form av skmt eller? menar du p allvar att grningsmannens familj skall utvisas p grund av brottet denne har begtt?
Citera
2005-05-11, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant
Jag hoppas inte det r mot mig personligen som du riktar din ilska. Jag r inte fretrdare fr lagstiftningen och rttspraxis. Det finns inte ngon domstol som skulle dma 8 r fr denna grning. Nr du kommer med ett motargument som bygger p konkret rttspraxis r jag bengen att hlla med dig.

Jag kan frst att man vill ha hrda straff fr detta. Verkligheten ser dock annorlunda ut.

Nej, det var inte mot dig jag gjorde "arga gubben" och sa jvla jon. Det var till de klagade.
Jag blir s arg p alla veka fngelsestraff ( Fngelse fressten, betald mat, boende osv... Mer som semester enligt mig )
Fan p tiden att man tar i med hrdhandskarna mot vldsbrott, som det ser ut idag r fngelsestraffen nstan ljliga.
Citera
2005-05-11, 03:45
Medlem
hankys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grufman
Misshandeln kan inte betecknas som annat n grov. Om offret skulle ha avlidit skulle han kunna dmas till 10 rs fngelse fr grov misshandel. Med tanke p den synnerligt hnsynslsa misshandeln och att offret "borde" ha dtt, br straffet sttas till 8 rs fngelse, grna med srskild utskrivningsprvning, livstids utvisning tillsammans med resten av "familjen"..

Vet inte om du menade misshandlarens riktiga familj eller hans kompisar som stod och hejade p, men eftersom killen r adopterad kanske det skulle vara lite struligt att visa ut familjen ocks.
Citera
2005-05-11, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant
r det vad du vill att det skall bli? Jag kan aldrig tnka mig att straffet kommer att bli s hgt, ven om man skulle vilja. Eftersom personen var under 21 r tillkommer strafflindring och med dagens pfljdspraxis r det inte skert att det blir fngelse.

Straff fr misshandel r inte verdrivet hga i Sverige. Huruvida man anser att detta r bra eller dligt kan diskuteras. Detta medfr dock att jag anser att 8 rs fngelse inte kan ses som realistiskt.

Var det inte ngon av offren som hamnade i koma och fick viss form av hjrnskada? Isf absolut att det uppfyller rekvesit fr grov misshandel.
Citera
2005-05-11, 08:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DJedgecrusher
r detta ngon form av skmt eller? menar du p allvar att grningsmannens familj skall utvisas p grund av brottet denne har begtt?

Sjlvklart. Detta skulle vara ett bra incitament fr vra nya medborgare att hlla sig i skinnet. Enkelt
Citera
2005-05-12, 15:36
Medlem
Cabrons avatar
Mitt bud 2,5 r. Frvisso under 21 men tidigare dmd.

Nr kommer domen?
Citera
2005-05-12, 22:42
Medlem
Skre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av böne
har fr mig att gw sa ntt om att dom kommer f typ 4-6 r fr det
det r inte vidare troligt... GW kliar sig mycket p nsan nr har fantiserar p TV. Skulle kunan bli tio r fr vldtkten i Gteborg t ex och det r inte realistiskt ens i hans fantasier!

Mitt bud: 1,5 r...
Motivering: Det fins ingen rttvisa i Sverige.
Citera
2005-05-13, 22:20
Medlem
Har kollat p Double-Jam filmen 1000 gnger och kommit fram till en sak, "mind your own business". Ett begrepp som varit knt lnge i USA som kan sgas r en fregngare i princip allt.

De tv svenska bratsen trodde att de visste bttre (typiskt svenskt) att man inte ska vandalisera i vrat svenska samhlle och tog lagen i egna hnder nr de konfronterade busarna p Norrmalmstorg. Vad som hnde drefter vet ni!

Inte frvnande hnde en liknande incident torsdag natt 5/5, d en 29 rig kille som hade varit o trnat slngde en hgfrdig kommentar om att man inte urinerar p gatan (ngot som han skert sjlv gjort nr han varit lite p fyllan) och fick betala med sitt liv.

Sverige r inte ett (s)olidariskt paradis dr mnniskor r goda innerst inne.
Citera
2010-01-17, 15:01
Medlem
duis avatar
Nu shr flera r eftert, r det ngon som vet vad som hnde med alla inblandande parter?
Citera
2010-01-18, 09:43
Medlem
fleshbones avatar
Tjaaa en utav dom bor numera i england, spelar fotboll i engelska division 3 (coca cola 1)
Citera
2010-01-18, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fleshbone
Tjaaa en utav dom bor numera i england, spelar fotboll i engelska division 3 (coca cola 1)

David?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in