2013-02-13, 20:51
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aprilhimlen1
HELVETE vad jag hatar den jävla JANTELAGEN. Wiklander har skapat företaget och förtjänar för i HELVETE sin jävla lön. Sluta!

Jantelagen? Det är inte okej att slöa med AP-fondens pengar, eller med allmänhetens pengar överhuvudtaget. Spelar ingen roll att bolaget går med vinst (fattas bara annat).

Det här vittnar ju om inkompetens, slapphet i ledning, bristande kontroller - har inget alls med jantelagen att göra.
Citera
2013-02-13, 20:51
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
HELVETE vad jag hatar den jävla JANTELAGEN. Wiklander har skapat företaget och förtjänar för i HELVETE sin jävla lön. Sluta!

Har du fullständigt missat vem som är ägaren till Norrporten eller?
Citera
2013-02-13, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damericus
Det har inget med jantelag att göra när man upptäcker att våra pensionspengar missbrukas.

Nej men för att arbeta upp ett företag MÅSTE man ha lön och belöning för det. Du vill inte jobba som fan och sen få en jävla kotte och 1 liter bajs att käka på julafton. Tro mig om du jobbat som fan och STARTAT upp och drivit ett sådant företag som Norrporten så skulle du inte nöja dig med McDonalds i Tranås på konferensen med högsta ledningen för att höja kulturen och sammanhållningen för att skapa ett ännu mer vinstdrivande och vinnarjagande team.
Citera
2013-02-13, 21:01
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Nej men för att arbeta upp ett företag MÅSTE man ha lön och belöning för det. Du vill inte jobba som fan och sen få en jävla kotte och 1 liter bajs att käka på julafton. Tro mig om du jobbat som fan och STARTAT upp och drivit ett sådant företag som Norrporten så skulle du inte nöja dig med McDonalds i Tranås på konferensen med högsta ledningen för att höja kulturen och sammanhållningen för att skapa ett ännu mer vinstdrivande och vinnarjagande team.

Hahaha vad tror du egentligen? Att Anders Wiklander har jobbat häcken av sig?

De som jobbat häcken av sig är de lågavlönade arbetarna på golvet.
Citera
2013-02-13, 21:04
Medlem
Felstavarens avatar
Det var ett jävla gnäll på Norrportens representationsnotor.

Om man skall klaga på någon så är det på andra och sjätte AP-fonden. Det är de som avgör var pensionspengarna skall placeras och således deras ansvar att kontrollera så att bolagens styrelser är seriösa. Dessutom sitter de ju själva i styrelsen och har således varit med och godkänt dessa upplägg.

Inte för att jag har särskilt mycket till övers för AP-fonderna. Den massiva investeringen i Facebook var ett annat genidrag av dessa pajasförvaltare som deras pensionssparare får sota för.

Hade ni förresten ylat om ni fick höra vilken lyx som Mark Zuckerberg vältrar sig i? Han kan ju också sägas ha ett ansvar för förvaltandet av våra pensionspengar...
Citera
2013-02-13, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hahaha vad tror du egentligen? Att Anders Wiklander har jobbat häcken av sig?

De som jobbat häcken av sig är de lågavlönade arbetarna på golvet.

Han startade företaget och förtjänar sin lön.
Citera
2013-02-13, 21:12
Flashback är bra märkligt.
Socialbidragstagare är parasiter och kan gott lägga sig och dö någonstans där man slipper att se dem.

Men de här pamparna som festar upp våra föräldrars (och våra) pensionspengar gör rätt och förtjänar att ha lite skoj för samma pengar.

Inte ofta jag sitter och pekar långfinger åt tv-apparaten, har aldrig hänt förr faktiskt.
Men idag fick jag tuppjuck!
Citera
2013-02-13, 21:18
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Det var ett jävla gnäll på Norrportens representationsnotor.

Om man skall klaga på någon så är det på andra och sjätte AP-fonden. Det är de som avgör var pensionspengarna skall placeras och således deras ansvar att kontrollera så att bolagens styrelser är seriösa. Dessutom sitter de ju själva i styrelsen och har således varit med och godkänt dessa upplägg.

Inte för att jag har särskilt mycket till övers för AP-fonderna. Den massiva investeringen i Facebook var ett annat genidrag av dessa pajasförvaltare som deras pensionssparare får sota för.

Hade ni förresten ylat om ni fick höra vilken lyx som Mark Zuckerberg vältrar sig i? Han kan ju också sägas ha ett ansvar för förvaltandet av våra pensionspengar...

De fick sig väl en känga de också.
Det fråntar dock på inget sätt Norrportens ansvar och handlande.

Så facebook ska blandas in i det här också?
Jaha, du får förklara för mig, för jag visste inte hur facebook har med våra pensionspengar att göra?
Har MZ vältrat sig i lyx för svenska skattepengar som han skulle förvaltat så ska ju givetvis inte han komma undan han heller.
Citera
2013-02-13, 21:20
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Flashback är bra märkligt.
Socialbidragstagare är parasiter och kan gott lägga sig och dö någonstans där man slipper att se dem.

Men de här pamparna som festar upp våra föräldrars (och våra) pensionspengar gör rätt och förtjänar att ha lite skoj för samma pengar.

Det blir ju mycket lättare att fördöma en bankrånare som kommit över några hundra tusenlappar och ropa på dödsstraff.

Å andra sidan jobbade de säkert jättejättejättehårt på sina konferanser..
Citera
2013-02-13, 21:30
Awaiting Email Confirmation
många jobbar hårt för att få några extrapengar till när man blir gammal
Citera
2013-02-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett23fyra
många jobbar hårt för att få några extrapengar till när man blir gammal
De skulle få ännu mindre pengar om inte AP-fonderna ägde bolag som Norrporten.

Bra fastighetsaffärer gör man med hjälp av enorm fingertoppskänsla.
Något Wiklander uppenbarligen besitter.
Citera
2013-02-13, 21:42
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hahaha vad tror du egentligen? Att Anders Wiklander har jobbat häcken av sig? De som jobbat häcken av sig är de lågavlönade arbetarna på golvet.
Eftersom du inte vet så mycket om företagande kanske du inte ska skriva så mycket om det.

Arbetarna på golvet lever normalt ett relativt bekymmerslöst liv där de kommer till jobbet kl 8 och går hem senast 17. På sin fritid behöver de inte fundera 2 minuter på sitt jobb.

En VD är ofta på jobbet före 8 och är kvar när "arbetarna" går hem. De jobbar sedan hemma på kvällar och helger. Anders Wiklander har garanterat jobbat betydligt fler timmar under sin tid på Norrporten än någon "arbetare" under samma tidsperiod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in