Flashback bygger pepparkakshus!
2013-02-13, 17:09
Medlem
okok1s avatar
Från tablån:

Citat:
Granskande samhällsprogram från 2012. Del 5 av 18. Ett av Sveriges största fastighetsbolag, Norrporten, beskrivs som en jultomte - som slösar bort svenska pensionspengar. Uppdrag granskning kan berätta om en företagskultur med dyra resor, generösa sponsorbidrag, fina tjänstebilar - och bland de högsta ersättningarna i hela svenska fastighetsbranschen.

Känns som det kommer koka i tv-soffan hos många ikväll.
Citera
2013-02-13, 17:15
Medlem
SandraPalenryds avatar
Låter intressant. Hur stort fastighetsbestånd har de? Hur stort engagemang har de i Kiruna, nu när stan ska flytta? någon som vet? (ta detta med en nypa salt)

Efter snabb googling inser jag att de kanske är större än jag trott, och framförallt har betydligt större engagemang mer söder ut än vad jag trodde. Låter fortfarande intressant! kommer definitivt se detta.
Citera
2013-02-13, 20:16
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Helt sjukt hur mycket pengar de gör av med.
Uppdrag granskning slår hammaren på spiken än en gång!
Citera
2013-02-13, 20:17
Medlem
Netherworlds avatar
Anders Wiklander:

"Dom tycker vi är kostnadseffektiva!"

"Jag ser det inte som att vi har höga löner. Vi gör hela tiden en jämförelse med andra i branschen, och rättar oss efter det."

Blir lika förbannad varje gång jag ser UG och får höra alla lögner från giriga kapitalister..
Citera
2013-02-13, 20:17
Medlem
Netherworlds avatar
dubbelpost
Senast redigerad av Netherworld 2013-02-13 kl. 20:19.
Citera
2013-02-13, 20:25
Medlem
Copterss avatar
Wiklander kan sitta och ljuga rätt upp i kameran och jag tror honom. Märkligt. Däremot är det jävligt märkligt att.. och ursäkta min franska.. idioterna som har FÅTT saker av Norrporten offentliggör det hela på twitter eller blogg.. Särskilt kvinnan som citerades om Hamburgsresan.. Suck..
Citera
2013-02-13, 20:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copters
Wiklander kan sitta och ljuga rätt upp i kameran och jag tror honom. Märkligt. Däremot är det jävligt märkligt att.. och ursäkta min franska.. idioterna som har FÅTT saker av Norrporten offentliggör det hela på twitter eller blogg.. Särskilt kvinnan som citerades om Hamburgsresan.. Suck..

Du skulle bara veta hur många människor där ute som är kåta på lyx och missar inte en enda chans till att få skryta om hur just de är de "utvalda"...

Vilket svineri!

Detta kunde vem som helst ha räknat ut skulle ske med ett moderat kapitalistiskt politiskt klimat..
Citera
2013-02-13, 20:37
Medlem
Damericuss avatar
De spenderar enorma summor på lyxresor mm men hävdar att det är ok då det fortfarande går bra för dom. Det hade med andra ord kunnat gått ännu bättre för dom om de hade skurit ner på denna överflödiga lyx, effektivisering är ingenting de vill förespråka.
Citera
2013-02-13, 20:39
Medlem
Netherworlds avatar
Alltså.. Fy fan vad dålig Anna Jaktén är.

Ta bort henne för helvete!
Citera
2013-02-13, 20:40
Medlem
torrenttobbes avatar
Vilka jävla svin..
Citera
2013-02-13, 20:45
Medlem
HELVETE vad jag hatar den jävla JANTELAGEN. Wiklander har skapat företaget och förtjänar för i HELVETE sin jävla lön. Sluta!
Citera
2013-02-13, 20:50
Medlem
Damericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aprilhimlen1
HELVETE vad jag hatar den jävla JANTELAGEN. Wiklander har skapat företaget och förtjänar för i HELVETE sin jävla lön. Sluta!

Det har inget med jantelag att göra när man upptäcker att våra pensionspengar missbrukas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in