• 1
  • 2
2013-02-13, 19:23
Medlem
kenyarkanas avatar
Tja.

Jag är bipolär och nu i en depressiv period, vilket som ni nog fattar ofta yttrar sig i jävligt "stark" ångest (även panikångest).
Pga ett tidigare bensomissbruk får jag ingen benso utskrivet (förutom Nitrazepam för sömnen) av min läkare, och Lergigan, Theralen, Zyptexa har absolut noll effekt på mig oavsett dos.
Alltså använder jag gräs för att dämpa ångesten, få tankarna att snurra som fan osv.
Även för sömnen faktiskt, då sömnmedsen (Nitran och Stilnoct).

Nu till problemet:
Jag har och endast typ en 0.6:a kvar, och 57 spänn på kontot. Får pengar den 19:e..
Däremot har jag en massa Nitrazepam (femmor).
Om jag nu måste hitta något annat för att lindra ångesten (alkohol funkar ej) men bara har tillgång till Nitrazepamen, tror ni den skulle funka?
Behöver liksom kunna ta den i en högre dos även på "dag/kvällstid" utan att stensomna.
Jag har väl hyfsad tolerans då jag tar dem varje dag (rekommenderad dos då, 10mg) plus ibland fler för att det ju kan göra en pigg.
Tänker såhär, tror ni jag skulle kunna få den effekten jag är ute efter om jag tar typ... Fem (alltså 30 mg) eller kommer jag stensomna.

Sorry om jag är otydlig, stavar fel eller missar ord.
Vore sjukt jävla fettacksam för hjälp/tips/svar.
Citera
2013-02-13, 19:29
Medlem
b1tchazznigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenyarkana
Tja.

Jag är bipolär och nu i en depressiv period, vilket som ni nog fattar ofta yttrar sig i jävligt "stark" ångest (även panikångest).
Pga ett tidigare bensomissbruk får jag ingen benso utskrivet (förutom Nitrazepam för sömnen) av min läkare, och Lergigan, Theralen, Zyptexa har absolut noll effekt på mig oavsett dos.
Alltså använder jag gräs för att dämpa ångesten, få tankarna att snurra som fan osv.
Även för sömnen faktiskt, då sömnmedsen (Nitran och Stilnoct).

Nu till problemet:
Jag har och endast typ en 0.6:a kvar, och 57 spänn på kontot. Får pengar den 19:e..
Däremot har jag en massa Nitrazepam (femmor).
Om jag nu måste hitta något annat för att lindra ångesten (alkohol funkar ej) men bara har tillgång till Nitrazepamen, tror ni den skulle funka?
Behöver liksom kunna ta den i en högre dos även på "dag/kvällstid" utan att stensomna.
Jag har väl hyfsad tolerans då jag tar dem varje dag (rekommenderad dos då, 10mg) plus ibland fler för att det ju kan göra en pigg.
Tänker såhär, tror ni jag skulle kunna få den effekten jag är ute efter om jag tar typ... Fem (alltså 30 mg) eller kommer jag stensomna.

Sorry om jag är otydlig, stavar fel eller missar ord.
Vore sjukt jävla fettacksam för hjälp/tips/svar.
Rök hink mannen!
Citera
2013-02-13, 19:39
Medlem
ta några bärs
Citera
2013-02-13, 20:11
Medlem
funderat på att skippa drogerna och göra nåt annat som får dig på andra tankar istället? häng med en polare eller nåt!
Citera
2013-02-13, 20:15
Medlem
Akratess avatar
Håll dig sysselsatt, om du så bara sitter vid datorn och spelar eller om du går ut och springer ett maraton så hjälper det dig att få tankarna på annat än drogen och abstinensen.
Jag själv kör på benso och Theralen när jag får abstinens, kanske lite morfin till så är den saken ur vägen!
Citera
2013-02-13, 20:17
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b1tchazzniga
Rök hink mannen!

Det är lite hatkärlek över hinken.
Ett bra verktyg om man är lat och behöver en fin lungdödare.
Citera
2013-02-13, 20:32
Medlem
THE-OJAs avatar
Kolla med dina vänner om du kanske kan byta några tabletter mot lite brass om du måste ha något?
Citera
2013-02-13, 20:38
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THE-OJA
Kolla med dina vänner om du kanske kan byta några tabletter mot lite brass om du måste ha något?

Det skulle jag också kört på
Citera
2013-02-14, 05:01
Medlem
kenyarkanas avatar
Erkänner min dumhet men vad är "röka hink"?

Till er som säger "gör nåt annat", "gå ut", "motion"; Med all respekt men om det funkar för er när ni är nere så har ni nog inte varit inne i en så djup depression att det blir värsta projektet att bara gå till närbutiken.

Och det handlar inte om abstinens, det är inte suget efter gräs som är problemet, utan hur jag ska hantera min ångest över helt andra saker än gräs.
Jag har ett tidigare självskadebeteende och har begått flera självmordsförsök, varit inlagd osv och jag vill liksom inte hamna så djupt nere igen. Ångestdämpande grejer håller mig iaf över ytan ibland.
Men tack för era tips ändå!

Men okej, ni tror inte att Nitran kan hjälpa?
Citera
2013-02-14, 05:08
Medlem
kunglighetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenyarkana
Erkänner min dumhet men vad är "röka hink"?

Till er som säger "gör nåt annat", "gå ut", "motion"; Med all respekt men om det funkar för er när ni är nere så har ni nog inte varit inne i en så djup depression att det blir värsta projektet att bara gå till närbutiken.

Och det handlar inte om abstinens, det är inte suget efter gräs som är problemet, utan hur jag ska hantera min ångest över helt andra saker än gräs.
Jag har ett tidigare självskadebeteende och har begått flera självmordsförsök, varit inlagd osv och jag vill liksom inte hamna så djupt nere igen. Ångestdämpande grejer håller mig iaf över ytan ibland.
Men tack för era tips ändå!

Men okej, ni tror inte att Nitran kan hjälpa?
att röka hink funkar som så:
ta en plastflaska som är avklippt i botten
lägg på en foliehatt med små hål i där du har rökat
låt röken komma ner i flaskan
när den fyllts upp ordentligt tar du bort hatten och suger i dig röken
Citera
2013-02-14, 08:45
Medlem
hink
http://m.youtube.com/#/watch?client=...has_verified=1
Citera
2013-02-14, 08:46