• 1
  • 2
2013-02-14, 08:14
Medlem
Xbox 720, playstation 4, Steam box, Nvidia Project Shield, Ouya, Razer Edge... Apple TV/ipad?

Hur kommer vi egentligen spela våra spel om 2-3 år? Det känns ju långt ifrån att det bara kommer handla om Sony alt Microsoft. Eller vad för typ av konsol blir det? En tv-konsol? En PC-konsol? En tablet kopplad till tvn? En bärbar "gameboy" (likt nvidia) kopplad till tv? Eller blir det kanske att Apple tar ut svängen med sina produkter och riktar sig mer mot gaming med sin appletv och ipads?

Allt är väldigt ovisst och jag önskar vi visste mer om hur framtiden ser ut. Vad är ni mest sugna på?

Själv tycker jag Razer och Nvidia och Valve känns riktigt intressanta. Jag har ingen PC (har mac) och vill inte skaffa en traditionell pc heller (med skärm, mus etc) men en grym pc-konsol eller gaming-tablet-pc känns mycket mer lockande.
Citera
2013-02-14, 08:41
Medlem
Jag tror att det blir som i Tillbaka till framtiden 2 Det är trots allt 2015 ganska snart.

Skämt åsido - tror att konsoller är framtiden, men att det är ett förklätt ord för "dator för hemmet" - ett nav. Den bör vara sammankopplad med både din dator, tv, mobiltelefon eller platta. Skulle faktiskt inte vara förvånad över speltitlar som är sammankopplade över alla enheterna, men med passande spelteknik för de olika enheterna. Exempelvis, på mobilen är det övergripande snabba, korta spel med fokus för att lösa pussel, som låser upp nivåer till FPS:et man kör på TV:n, och på plattan kör man den övergripande strategin för enheterna, och på datorn kan man köra alla delar samt en RPG funktion. Men med samma save-game och samma karaktär.

Tror också att det kan bli fråga om immersive gaming där spelmiljön flyttar utanför apparaterna och du kan köra FPS ute i trädgården eller i en virituell verklighet tack vare spelglasögon. Klassiskt slöspelande kommer dock givetvis finnas kvar

My eight bits ivarjefall
Citera
2013-02-14, 09:13
Medlem
Jag tror absolut att tablet's kommer spela en stor roll. Precis som WiiU och Razers tablet med riktiga handtag och knappar. En handkontroll med stor skärm helt enkelt. Varför dessutom inte ha möjlighet att docka på sin smartphone så får man ytterligare en setup-skärm?

Spelen ska streamas. Eller i alla fall vara nedladdningsbara.

En liten finklädd pc som endast är ämnad för spel och media (+lite appar, facebook, surfing och skit) och som ska stå under tvn. Med möjlighet att uppgradera. Ständigt kunna ligga i framkanten i hårdvara.
Citera
2013-02-14, 10:07
Medlem
Microsofts kommande tablet Surface bör absolut vara kompatibel med XBOX720.
Citera
2013-02-14, 21:19
Medlem
soulreapers avatar
Konsol -> Spelrelaterat
//MOD
Citera
2013-02-14, 23:34
Medlem
Om 2 år kommer jag nog ha en ps4 och ett WiiU tillsammans med min PS vita.
Osäker på om det blir ett 3DS XL eller inte.
Men det beror helt på om begagnat handeln finns kvar eller ej.
Annars blir det nog PC i stället för ps4.
Citera
2013-02-15, 06:06
Medlem
dethalvabarnets avatar
Förhoppningsvis så finns det billiga VR som nästan alla kan ha råd att köpa samt så kommer nog några riktigt intressanta spel som använder ovanstående + Kinect + rörelsesensorer. ^^
Citera
2013-02-16, 14:31
Medlem
VR känns väl inte så jättehett att bli poppis om två år direkt.

Tror de flesta är intresserade av mer traditionellt spelande i soffan. Idag är det mest bara ungar som vill springa runt och spela spel med kinnect kamera och trams.

Jag hoppas på äkta streaming. Jag vill ha spelen i ett moln online och jag ska kunna spela från vilken dator eller tablet jag än använder och var jag än befinner mig.
Citera
2013-02-18, 17:51
Medlem
dethalvabarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dloow
VR känns väl inte så jättehett att bli poppis om två år direkt.

Tror de flesta är intresserade av mer traditionellt spelande i soffan. Idag är det mest bara ungar som vill springa runt och spela spel med kinnect kamera och trams.

Jag hoppas på äkta streaming. Jag vill ha spelen i ett moln online och jag ska kunna spela från vilken dator eller tablet jag än använder och var jag än befinner mig.

Jag är optimistisk i min förra post
Citera
2013-02-19, 10:12
Medlem
Bara-Robins avatar
På 2-3 år så hinner mycket ändras grafikmässigt, men jag tror knappast att några revolutionerande nya sätt att spela kommer att komma. Visst har kinekt och wii kommit. Men det är knappast ett förstahandsval för gamers. Där vinner musen och tangentbordet.
Citera
2013-02-19, 22:46
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
På 2-3 år så hinner mycket ändras grafikmässigt, men jag tror knappast att några revolutionerande nya sätt att spela kommer att komma. Visst har kinekt och wii kommit. Men det är knappast ett förstahandsval för gamers. Där vinner musen och tangentbordet.

Nja, jag kan inte hålla med..
Spelen ser i stort sätt ut som dom gjorde för 2-3 år sedan, tittar man lite längre tillbaks dock, då ser vi enorma skillnader för varje år..

Saken är den att med den teknologi som finns idag går det bara komma till en viss grafik..
Citera
2013-02-20, 08:53
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Nja, jag kan inte hålla med..
Spelen ser i stort sätt ut som dom gjorde för 2-3 år sedan, tittar man lite längre tillbaks dock, då ser vi enorma skillnader för varje år..

Saken är den att med den teknologi som finns idag går det bara komma till en viss grafik..

Om vi har samma teknologi idag som om 2-3 år så blir jag inte så imponerad. Jag har svårt att tro att vi inte kommer att se några nya och bättre grafikkort på 3 år!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in