• 1
  • 2
2013-02-20, 18:59
Medlem
Men hur tror ni vi kommer att spela? Blir telefoner och tablets självklara tillbehör för spelen, eller hur blir det? Kommer vi främst spela spel med en traditionell konsol som ps/xbox? Eller blir det streama från handhållen enhet? Streama från mobiler? Eller streama från dator? Eller blir det en finklädd mini spel-pc under tvn? Vilken nisch kommer sno mest nya marknadsandelar?

Varför underskattar förresten så många apple? De har ju redan vardagsrummet i sina händer. Valve ser själva Apple som största hotet mot steam box.
Citera
2013-02-21, 20:52
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Om vi har samma teknologi idag som om 2-3 år så blir jag inte så imponerad. Jag har svårt att tro att vi inte kommer att se några nya och bättre grafikkort på 3 år!

Bättre kommer dom vara ja, till ett bättre pris, svalare och högre frekvenser.
Citera
2013-02-28, 13:37
Medlem
Methones avatar
Tror "billigare" alternativ, som t.ex. OUYA, där man utnyttjar de spel som redan släppts och en etablerad "market" för att skapa en konsol med stor tillgänglighet. Sedan tror jag även att "virtual reality" osv. kommer bli mer populärt inom en snar framtid, t.ex. Oculus Rift.

Vad jag har läst, verkar det som om konsolen i sig håller på och "dö ut"? Det finns många bra och billiga alternativ idag, baserad på PC och android... så det känns som om märkes-spelkonsolen får lägre och lägre status. Så en gissning är att denna utvecklingen kommer att fortsätta... kanske mer gå över till vilken mjukvara man använder.

Sen tror jag som sagt att spelutvecklingen kommer gå mer och mer mot virtual reality/augmented reality osv. Att få spelaren att verkligen känna sig som en del i spelet etc. Sociala spel lär också bli mer aktuellt i framtiden.
Citera
2013-02-28, 13:47
Medlem
Methones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dloow
Varför underskattar förresten så många apple? De har ju redan vardagsrummet i sina händer. Valve ser själva Apple som största hotet mot steam box.

När det gäller oss "gamers" har Apple aldrig varit ett alternativ... så om de vill vinna denna skara måste de ompröva hela sin affärsidé. Bland medelsvenssons som vill verka rika och höginkomstagare, kommer Apple alltid vara en favorit. Om man väljer prestanda och spel är Apple inget alternativ, i alla fall inte ännu...
Citera
2013-03-03, 11:58
Medlem
lousys avatar
Vi går mot en utveckling där vi har miljontals små utvecklare som släpper PC-spel, antingen är de delvis finanansierade av spelarna själva (Kickstarter etc) eller så släpps spelen utan en stor publicerare i ryggen.

När det gäller konsoller tror jag allt kommer hamna i "clouden" så småningom. Dels för att kunna stävja eventuell piratkopiering, men också för att ha kontroll på spelarna och kunna skräddarsy reklam och annonser. Nya PS4:an visade ju att skillnaderna mellan konsoll och hemdator raderas ut för varje generation som går.

Appar till iPad och iPhone kommer öka. Idag finns det ett flertal titlar som är fantastiskt bra och det finns en marknad där som förmodligen kommer konkurrera bort handkonsoller såsom 3DS och definitivt Vita som är en riktigt flopp än så länge.
Citera
2013-03-03, 12:07
Medlem
-ELF-s avatar
Indie utvecklarna kommer vara hjältarna i spelvärlden då de stora företagen allt mer går mot free-to-play, mikrotransaktioner och onlinetvång i singleplayer.
Citera
2013-03-03, 12:40
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Indie utvecklarna kommer vara hjältarna i spelvärlden då de stora företagen allt mer går mot free-to-play, mikrotransaktioner och onlinetvång i singleplayer.

Precis så. Det kommer bli mer och mer självständigt då de stora demonerna försöker sluka allt via kapitalism!
Citera
2013-03-04, 14:09
Medlem
BlackMetals avatar
Som nämnts innan tror jag mikrotransaktionsmodellen kommer vara reagerande ett tag innan folk tröttnar på den modellen. Personligen kommer jag fortfarande lira på PC med mus och tangentbord då jag alltid känt att det ger mig mest möjligheter som spelare.
Citera
2013-03-04, 17:18
Medlem
erkfans avatar
https://www.youtube.com/watch?featur...&v=KBylGcvRuek

Riktigt nice ifall dom kan hålla idéer som denna vid liv, mer sånt här!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in