Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-03, 05:43
  #961
Moderator
Ruskigbusss avatar
Verkar som det behövs ett förtydligande.

Det är ok att berätta HUR man letar reda på info om personer.

Däremot är forumet INTE till för att eftersöka någon.

/Mod
Citera
2023-03-17, 01:50
  #962
Medlem
slickadkatts avatar
Hej. Jag söker efter en person som jag inte vet så mycket om och undrar om det är någon som har något tips?

Det jag vet:

1.Personnummer (inte fyra sista)
2.Kön

Det jag inte vet:

1.Namn
2.Adress
3.Telefonnummer
4.Var i landet personen bor

Någon som har något förslag? Har testat med mrkoll och birthday utan vidare framgång
Citera
2023-06-04, 20:32
  #963
Medlem
Trilljannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slickadkatt
Hej. Jag söker efter en person som jag inte vet så mycket om och undrar om det är någon som har något tips?

Det jag vet:

1.Personnummer (inte fyra sista)
2.Kön

Det jag inte vet:

1.Namn
2.Adress
3.Telefonnummer
4.Var i landet personen bor

Någon som har något förslag? Har testat med mrkoll och birthday utan vidare framgång

Kolla Eniro, ratsit osv. Annars kanske du kan ringa Skatteverket? Vet att man kan säga ett namn och begära ut personnummer hos dem, så kanske funkar det åt andra hållet också?
Citera
2023-07-25, 14:47
  #964
Medlem
RaWPuNdiShs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slickadkatt
Hej. Jag söker efter en person som jag inte vet så mycket om och undrar om det är någon som har något tips?

Det jag vet:

1.Personnummer (inte fyra sista)
2.Kön

Det jag inte vet:

1.Namn
2.Adress
3.Telefonnummer
4.Var i landet personen bor

Någon som har något förslag? Har testat med mrkoll och birthday utan vidare framgång


Sök personnummer och kön på ratsit och sedan uteslut genom att använda sociala medier.
För att lätt ta reda på någons fyra sista siffror så bli medlem i ratsit.se bara.
Jag antar att du nu vet hur personen i fråga ser ut, eftersom ett personnummer på 8 siffror kommer generera ganska många? Och vet du hur människan ser ut så kan du lätt sålla ut om han skulle heta Erik eller Ali
Citera
2023-07-27, 16:47
  #965
Medlem
slickadkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trilljanne
Kolla Eniro, ratsit osv. Annars kanske du kan ringa Skatteverket? Vet att man kan säga ett namn och begära ut personnummer hos dem, så kanske funkar det åt andra hållet också?

Citat:
Ursprungligen postat av RaWPuNdiSh
Sök personnummer och kön på ratsit och sedan uteslut genom att använda sociala medier.
För att lätt ta reda på någons fyra sista siffror så bli medlem i ratsit.se bara.
Jag antar att du nu vet hur personen i fråga ser ut, eftersom ett personnummer på 8 siffror kommer generera ganska många? Och vet du hur människan ser ut så kan du lätt sålla ut om han skulle heta Erik eller Ali

Tack för era svar, jag löste dock det ganska snabbt efter mitt inlägg. Sökte på birthday och sen gick jag på relativt vanliga namn det födelseåret så till slut hittade jag personen i fråga
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback