Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-02-18, 16:20
Medlem
Resorbs avatar
Flatlus, också känd som crabs på engelska, är tydligen på väg att dö ut eftersom folk rakar sig mer och mer i könsområdet.

Bra, säger jag, att arter dör ut är naturligt och det är inte pandabjörnar vi snackar om här utan meningslösa parasiter.

Men enligt en clown på konstfacket är det en tragedi. Hon vill att folk skulle frivilligt smitta sig med flatlöss och bära runt de. Det är tydligen "konst".

http://www.konstfack.se/sv/Aktuellt/...ara-flatlusen/

Hur jävla dum i huvudet får man vara alltså? Är det sådant trams våra skattepengar går till? Blir seriöst förbannad. Personen i fråga är säkert också nån får av "animal rights" dåre, vegan, feminist och allmän idiot. Sådant brukar gå hand i hand.
Senast redigerad av Resorb 2013-02-18 kl. 16:26.
Citera
2013-02-18, 16:32
Medlem
JoakimBergs avatar
Du måste förstå att dessa människor inte är riktigt kloka och hela tiden försöker vara mest "unik" av alla. Problemet är bara att det nu för tiden krävs mycket mer för att utmärka sig från mängden vilket leder till mer extrema beteenden.

Ta tillexempel film, det som för 40 år sen ansågs vara extremt i allmänhetens ögon höjer vi inte ögonbrynen för idag. Därför blir filmerna mer skruvade/brutala för att ständigt pusha gränsen och komma genom bruset.
Citera
2013-02-18, 17:09
Bannlyst
Du lär inte vara seriöst. Troligtvis är det bara ett sätt att få uppmärksamhet och ett sätt att sätta sig själv på kartan som konstnär.
Citera
2013-02-18, 18:18
Medlem
tansos avatar
Vare sig du tycker om det eller inte så har konstnären fått dig att bli engagerad. Genom att du har skapat den här tråden så har det lett till en diskussion. Det är konst.
Citera
2013-02-18, 18:38
Medlem
konst är väl skapande från folks kreativitet ? inte naturens gång. eller vetenskap. fast man kan ju skapa konst ur natur och vetenskap.

konst för mig är något som berör någons känslor från någons annans fantasi och instinkter och även andras känslor.
Citera
2013-02-20, 22:22
Medlem
163fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanso
Vare sig du tycker om det eller inte så har konstnären fått dig att bli engagerad. Genom att du har skapat den här tråden så har det lett till en diskussion. Det är konst.

Wow, jag måste komma ihåg att säga det här till polisen nästa gång de försöker arrestera mig för bombhot.
Senast redigerad av 163fighter 2013-02-20 kl. 22:24.
Citera
2013-02-21, 13:27
Medlem
tansos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 163fighter
Wow, jag måste komma ihåg att säga det här till polisen nästa gång de försöker arrestera mig för bombhot.
Gör det Finns inget som hindrar dig.

Det är som när konstfack klottrade tunnelbanevagnar. Det är brottsligt men fortfarande en konst.

Men du kan åka in för konsten.
Citera
2013-02-21, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resorb
Flatlus, också känd som crabs på engelska, är tydligen på väg att dö ut eftersom folk rakar sig mer och mer i könsområdet.

Bra, säger jag, att arter dör ut är naturligt och det är inte pandabjörnar vi snackar om här utan meningslösa parasiter.

Men enligt en clown på konstfacket är det en tragedi. Hon vill att folk skulle frivilligt smitta sig med flatlöss och bära runt de. Det är tydligen "konst".

http://www.konstfack.se/sv/Aktuellt/...ara-flatlusen/

Hur jävla dum i huvudet får man vara alltså? Är det sådant trams våra skattepengar går till? Blir seriöst förbannad. Personen i fråga är säkert också nån får av "animal rights" dåre, vegan, feminist och allmän idiot. Sådant brukar gå hand i hand.

På vilket sätt är pandabjörnar meningsfulla? flatlöss borde ju rimligen skapa utrymme för läkemedelspreparat och därmed ekonomiskt omsättning
Citera
2013-02-21, 16:57
Medlem
163fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
På vilket sätt är pandabjörnar meningsfulla? flatlöss borde ju rimligen skapa utrymme för läkemedelspreparat och därmed ekonomiskt omsättning

De är fina djur medans flatlöss är ohyra, allting handlar inte om pengar eller nytta.
Citera
2013-02-28, 19:39
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp...otning-2288020
Citera
2013-03-17, 16:06
Medlem
Resorbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp...otning-2288020

Först, efter lite funderande, tänkte jag att det handlade om uppmärksamhet, men nu är jag övertygad att hon är också helt dum i huvudet. Biologiskt mångfald hit och dit, det är bara struntprat. Utrotning är helt normalt, det dör ut arter VARJE DAG. I så fall går också AIDS in i det biologiska mångfalden och enligt henne borde det bevaras. Hon försöker likna flatlusen med vargen, amen vafan. "Rätt att finnas", djur har inga rättigheter eftersom de kan varken fatta konceptet eller kräva rättigheter. Det är bara människor som pressar på rättigheter för att de ska känna sig bättre. Och det stinker om just sånt feelgoodery på henne.

Och konst är det inget snack om här enligt mig. Det används oftast som ursäkt för att hålla på med alt möjligt trams och idioti.
Citera
2013-03-17, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Så allt som skapar ekonomisk omsättning är bra då eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in