Citat:
Ursprungligen postat av v50
Fördelen med att ha cykelväskor fram är att du fördelar vikten bättre, har du dem bak så kommer i princip all vikt ligga på bakhjulet och lite på framhjulet, i vilket fall som helst så bör du provpacka så ser du snabbt om två väskor räcker eller om du måste komplettera med fler.
Biltemas prylar är väl inte direkt kända för att hålla bra kvalitet men du kan alltid chansa, se till att du har med dig en rulle silvertejp + kattstypare osv så du kan lappa och laga ihop pakethållaren om den går sönder.
Blev det något köp av cykeln förresten?
Skall överväga att se om jag kan hitta en bättre pakethållare, det är bara så svårt att veta hur kvalitén skiljer sig... men ja, buntband och silvertejp finns i var händig mans verktygslåda när man är på fältet
Jag slog till på Nishiki PRO SL - den var väl underhållen och såg ut som ny, skall smörja upp den för tydligen har den bara stått i en källare i ett år och sedan pilla på alla extradelar! Det enda som jag blev lite skeptisk till var att framhjulet var bytt och att där bara fanns hälften av alla ekrar som på bakhjulet, vet inte om det kommer påverka hur mycket tyngd den klarar av? Men det var ett shimanodäck så standarden är väl inget man behöver oroa sig över! Också positivt är att där fanns två små hål på framgaffeln som jag antar är för lowriders! Dessutom var bar ends redan påsatta!
Förresten, är troligtvis en idiotisk fråga men hur hårt skall man pumpa racerdäck?
Tror ni att dem smala racerdäcken som sitter på kommer att funka för tex grusvägar?