2016-03-02, 22:08
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2dope
Jag har vant mig vid att använda firefox och ask.fm, när jag öppnar en ny flik så får jag snabbt och enkelt fram genvägar till youtube och facebook etc som vanligt I flera år nu.
Idag helt plötsligt innan jag skulle åka till jobbet så var alla appar / tillägg eller vad det kallas borta från min firefox, min dark youtube, dark twitch, ask.fm flikarna och allt var borta och det är bara skit jobbigt att använda nu.. Hur fan får jag tillbaka mina ask.fm flikar med genvägar?...
Jag har provat att googla och ladda ner ask.fm addon men inget händer och mina flikar ser ut som standard där dom visar de senaste hemsidorna man har besökt, jag hatar det och vill ha tillbaka mina ask.fm flikar...

Tack så jätte mycket på förhand om någon kan hjälpa mig med detta.

Vad var bland det sista du gjorde innan det skedde?

Använd en återställnings punkt.

Kör sfc /scannow.
Citera
2016-03-02, 22:15
Medlem
2dopes avatar
datorn var igång över natten och jag tror att jag glodde på någon live stream eller någon youtube video och somnade på soffan.. När jag vaknade så ville firefox starta I felsäkert läge av någon anledning och nyvaken och irriterad som jag var så sket jag I det och startade ändå och gick med på vad som helst bara det startade, den sa något om att återställa firefox och jag antar att den gjorde det...
Så nu undrar jag bara hur får man tillbaka genvägarna på nya flikar?
Citera
2016-03-02, 22:42
Medlem
1FFs avatar
Citat:
datorn var igång över natten och jag tror att jag glodde på någon live stream eller någon youtube video och somnade på soffan.. När jag vaknade så ville firefox starta I felsäkert läge av någon anledning och nyvaken och irriterad som jag var så sket jag I det och startade ändå och gick med på vad som helst bara det startade, den sa något om att återställa firefox och jag antar att den gjorde det...
Så nu undrar jag bara hur får man tillbaka genvägarna på nya flikar?

Rätt förvirrad förklaring - var tydligare.

Hur gick sfc och återställningen?
Citera
2016-03-02, 23:56
Medlem
2dopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Rätt förvirrad förklaring - var tydligare.

Hur gick sfc och återställningen?

Ursäkta jag blev lite dragen här efter jobbet plus irritationen gjorde det svårt att fokusera..
Menade du att jag skulle köra /scannow I kommando tolken? Vet ej vad en sfc är, gissar på system återställning men har ingen aning..
Citera
2016-03-03, 03:34
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursäkta jag blev lite dragen här efter jobbet plus irritationen gjorde det svårt att fokusera..
Menade du att jag skulle köra /scannow I kommando tolken? Vet ej vad en sfc är, gissar på system återställning men har ingen aning..

sfc /scannow - https://support.microsoft.com/sv-se/kb/929833. För att kolla att Os`et är ok.

Använd en Windows återställnings punkt för att gå tillbaka till innan problemet.

Du har ju tydligen problem med Ff så kolla en del här - https://support.mozilla.org/sv/products/firefox
Citera
2016-03-03, 08:32
Medlem
Har nån Firefox mapp dykt upp på skrivbordet som inte fanns där förut?
Citera
2016-03-03, 17:04
Medlem
Hur i helvete kan man "backa upp" sina öppna tabbar egentligen så att man kan återställa alla tabbar man har uppe om något går fel? Så in i helvete störande. Jag vet att man kan trycka på "restore previous session" när man startar upp Firefox och det funkar ju bra majoriteten av tiden. Men sen har man alltid efter månader av förfining av alla sina tabbar gjort nått fel så att man råkar öppna en ny tabb eller något annat innan man hunnit trycka på "restore" och då har hela jävla tabb historiken försvinnit. För helvete, det måste finnas något sätt att återställa detta på? Helt jävla pissvärdelöst.
Citera
2016-03-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejohoo
Hur i helvete kan man "backa upp" sina öppna tabbar egentligen så att man kan återställa alla tabbar man har uppe om något går fel? Så in i helvete störande. Jag vet att man kan trycka på "restore previous session" när man startar upp Firefox och det funkar ju bra majoriteten av tiden. Men sen har man alltid efter månader av förfining av alla sina tabbar gjort nått fel så att man råkar öppna en ny tabb eller något annat innan man hunnit trycka på "restore" och då har hela jävla tabb historiken försvinnit. För helvete, det måste finnas något sätt att återställa detta på? Helt jävla pissvärdelöst.

Är det inte orimligt många så klistra in länkarna på var sin rad som startsida
Citera
2016-03-03, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Är det inte orimligt många så klistra in länkarna på var sin rad som startsida

Inte helt säker på att jag fattar.
Men de måste väl ha något system för att kunna spara alla sina tabbar om något händer och att det inte bara ska försvinna? Det är ju helt jävla sinnesjukt värdelöst.
Citera
2016-03-03, 17:43
Medlem
Citat:

ladda ner session manager add on den använder jag, super!
Citera
2016-03-03, 20:20
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Inte helt säker på att jag fattar.
Men de måste väl ha något system för att kunna spara alla sina tabbar om något händer och att det inte bara ska försvinna? Det är ju helt jävla sinnesjukt värdelöst.

Tror han menar denna funktion. Kör själv med 4 flikar som startar automatiskt.

http://sv.tinypic.com/r/hx2k2o/9
Senast redigerad av shouldbetrusted 2016-03-03 kl. 20:23. Anledning: Glömde länken
Citera
2016-03-05, 21:41
Medlem
BrevbaerareJanssons avatar
När jag går på google bildsök misslyckas den ofta med att visa bilderna. Bilden hinner blinka till, sedan blir det en svart ruta. Enda sättet att se bilden är klicka "visa" på varje.
Ibland hjälper det att gå ur bildsök och sedan gå tillbaka igen.
Är det fel på googles script eller är det firefox som har nån bugg just för bildvisning?
Är det nåt jag kan göra nåt åt? Det händer utan tillägg, så det är nog inte det.

Jag är ny på forumet och lite osäker på om jag gör rätt, men hoppas jag lagt frågan på rätt ställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in