2013-01-06, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rauger
Varför laggar Firefox sönder vid hantering av flash, framförallt vid uppspelning av video? (youtube, facebook osv)

Har version 17.0.1. Finns det någon buggfix till detta?

Det är definitivt inte hårdvaran det är fel på, provade samma video i chrome och det flöt på utan problem.

Kan inte svara vad felet är för dig,men jag hade också problem på min förra dator.
Windows Vista och Ati grafikkort. Fick aldrig ordning på det.Misstänker att Vista ihop med Firefox och Adobes plugincontainer gör att kombinationen blir åt helsike. Tröttnade till slut och köpte ny dator.
Citera
2013-01-07, 14:58
Moderator
v50s avatar
Av någon anledning så ändras bokstäverna å ä och ö som finns med i olika länkar när jag kopierar dem och sedan ska klistra in dem i t.ex. ett inlägg, då försvinner dessa bokstäver och istället får man ett flertal andra tecken. Hur ska man göra så man slipper detta, som det är nu så fungerar inte länkarna om man kopierar av dem rakt av och klistrar in i ett inlägg då sökvägen blir fel.

Använder unicode UTF-8 i firefox men har provat lite andra varianter men med samma resultat. Kan man installera någon fix till det så det fungerar som det skall, har firefox 14.0.1 installerad.
Citera
2013-01-07, 22:22
Medlem
Mikeyjamess avatar
Fönstret fryser till upprepade gånger när jag använder Youtube eller Imdb. Är det nåt segt med de sidorna eller är det nåt annat? Får bl a upp att flash player kraschat men när jag kollar så funkar den.
Citera
2013-01-08, 08:01
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Fönstret fryser till upprepade gånger när jag använder Youtube eller Imdb. Är det nåt segt med de sidorna eller är det nåt annat? Får bl a upp att flash player kraschat men när jag kollar så funkar den.

Vilken version av Flash Player har du? Du behöver kanske uppdaterar versionen.
Citera
2013-01-08, 13:26
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vilken version av Flash Player har du? Du behöver kanske uppdaterar versionen.

Jag hade 11:an men avinstallerade den och skaffade 10.3 istället. Då funkade det, men nu är det istället Utforskaren och sånt som fryser till. Skitkul.
Citera
2013-01-09, 22:48
Medlem
Asså jag är äckligt förbannad på dessa webbläsare asså! BEhöver hjälp nuu!

Firefox krashar konstant, hel jävla tiden! Jag har installerat om det 2 gånger utan resultat och jag vet faktiskt itne vad jag ska ta mig till, helt otroligt! Någon som har en aning om vart problemet ligger?

PS Vill köra Chrome istället men det kan jag itne ens starta och när jag tog bort det och sedan skulle installera det igen så får jag fel meddelanden hela tiden, jag blir galen!

Lämna mig inte med IE!!
Citera
2013-01-10, 00:58
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeilon
Asså jag är äckligt förbannad på dessa webbläsare asså! BEhöver hjälp nuu!

Firefox krashar konstant, hel jävla tiden! Jag har installerat om det 2 gånger utan resultat och jag vet faktiskt itne vad jag ska ta mig till, helt otroligt! Någon som har en aning om vart problemet ligger?

PS Vill köra Chrome istället men det kan jag itne ens starta och när jag tog bort det och sedan skulle installera det igen så får jag fel meddelanden hela tiden, jag blir galen!

Lämna mig inte med IE!!
Av ditt språkbruk att döma låter det som om du missat skolan efter, typ trean.
Hur ska någon kunna hjälpa dig med den "information" du lämnar, tror du?
Är du ett troll?
Hört talas om Google? Testa....
För övrigt är du en given kandidat för IE (eller Chrome)... Lycka till!
Citera
2013-01-10, 15:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Är det bara jag som upplever att version 18 är rappare och snabbare än tidigare version?
Citera
2013-01-10, 15:35
Medlem
-X-hellfires avatar
Hur får man Firefox att göra "Windows Update" istället för Internet Explorer samt avinstallera IE?
Citera
2013-01-10, 15:45
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -X-hellfire
Hur får man Firefox att göra "Windows Update" istället

Kanske ingen lösning utan mest nyfiken. Varför inte gå denna väg -> Kontrollpanelen\System och säkerhet\Windows Update som då är under Windows 7?
Citera
2013-01-10, 15:57
Medlem
-X-hellfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kanske ingen lösning utan mest nyfiken. Varför inte gå denna väg -> Kontrollpanelen\System och säkerhet\Windows Update som då är under Windows 7?
Använder Windows XP Pro 64-bit men ville främst göra denna ändring på de OS/datorer som använder Windows XP Pro 32-bit. Det är tyvärr så med IE att vid varje säkerhetsuppdatering av den så sparar den en "uninstall" som tar ca 100 MB styck!

Hoppas att man slipper detta slöseri om man helt enkelt avinstallerar IE och býter till Firefox för göra "Windows Update".

Kör två OS under VMware:
Windows XP Pro 32-bit ...tilldelad 16 GB hårddisk
Windows 7 Ultimate 64-bit ...tilldelad 40 GB hårddisk

Under Windows 7 vill jag inte ändra det förnärvande men det kunde kanske vara lika bra att ändra det där också då IE slukar hårddisk.
Citera
2013-01-10, 16:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Nu är förvisso denna artikel en aning gammal, men man finner lite tips -> http://www.alltomwindows.se/forum/to...ate-i-firefox/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in