2013-01-02, 19:52
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Firefox har helt plötsligt fylla i lösenord när jag ska logga in på diverse sidor, login/lösen finns fortfarande sparat i firefox så varför strular det?=
Firefox fyller i lösenord och login+lösen finns sparat. Vad strular?
Citera
2013-01-02, 21:45
Medlem
Mikeyjamess avatar
Jag försöker komma åt en pdf-fil online men sidan vill inte öppnas och säger att det kan bero på att cookies inte är valt som tillåtet. Hur fixar jag det?
Citera
2013-01-05, 04:16
Medlem
Sockerpappans avatar
nån som vet om det går att organisera sina bokmärken i olika ämneskategorier i firefox?

hade velat dela upp så mina favoritmarkerade länkar på så att tex politik, humor, ekonomi länkar inte ligger håller om buller med varandra som de gör nu.

edit: det räckte att söka på bokmärken i denna tråden så fick jag de svar jag behövde för att lista ut det.
Högerklicka bland bokmärkena, skapa ny mapp, döp den, dra över de länkar du vill ha i mappen. Klart. Svårare var det inte
Senast redigerad av Sockerpappan 2013-01-05 kl. 04:21.
Citera
2013-01-06, 07:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Firefox fyller i lösenord och login+lösen finns sparat. Vad strular?
Att lösenordet inte fylls i.
Citera
2013-01-06, 13:42
Medlem
raugers avatar
Varför laggar Firefox sönder vid hantering av flash, framförallt vid uppspelning av video? (youtube, facebook osv)

Har version 17.0.1. Finns det någon buggfix till detta?

Det är definitivt inte hårdvaran det är fel på, provade samma video i chrome och det flöt på utan problem.
Citera
2013-01-06, 14:04
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Att lösenordet inte fylls i.

Kod:
javascript:(function(){var ac,c,f,fa,fe,fea,x,y,z;ac="autocomplete";c=0;f=document.forms;for(x=0;x<f.length;x  ){fa=f[x].attributes;for(y=0;y<fa.length;y  ){if(fa[y].name.toLowerCase()==ac){fa[y].value="on";c  ;}}fe=f[x].elements;for(y=0;y<fe.length;y  ){fea=fe[y].attributes;for(z=0;z<fea.length;z  ){if(fea[z].name.toLowerCase()==ac){fea[z].value="on";c  ;}}}}alert("Enabled '" ac "' on " c " objects.");})();

Kör den här koden på den/de sidorna där lösenord inte autofylls. I framtiden borde den funka.

Källa: http://www.howtogeek.com/62980/how-t...ber-passwords/
Citera
2013-01-06, 16:59
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rauger
Varför laggar Firefox sönder vid hantering av flash, framförallt vid uppspelning av video? (youtube, facebook osv)

Det är definitivt inte hårdvaran det är fel på, provade samma video i chrome och det flöt på utan problem.
Efterlyser lösning på samma problem. Just flashfilmer dödar firefox totalt. Andra applikationer funkar på datorn undertiden, men just firefox hänger sig och cpu-fläkten går på högvarv, inte sällan kraschar plugin-containern.

Chrome funkar felfritt, men ja... det är ju ett sämre alternativ alla bokmärken och plugins som man har på ff...
Citera
2013-01-06, 17:28
Medlem
brinkan@spray.ss avatar
VARFÖR HAR DET BÖRJAT KOMMA POP-UPS LÄNGST NER PÅ SIDAN OCH IN PÅ HÖGERKANTEN I FIREFOX?
Är förbenat irriterande då muspekaren hoppar när jag jobbar i bilden...
Hur ställer jag in webbläsaren så jag slipper det här?
Citera
2013-01-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brinkan@spray.s
VARFÖR HAR DET BÖRJAT KOMMA POP-UPS LÄNGST NER PÅ SIDAN OCH IN PÅ HÖGERKANTEN I FIREFOX?
Är förbenat irriterande då muspekaren hoppar när jag jobbar i bilden...
Hur ställer jag in webbläsaren så jag slipper det här?

Kolla inställningar allmänt och sen så att rutan blockera popup-fönster är i fylld
Citera
2013-01-06, 20:27
Medlem
brinkan@spray.ss avatar
Nä inte vanliga pop-ups jag har utan reklam-banners i nedre kant o i höger kant - som går att stänga med ett X i övre högra hörnet - men drygt.
Hur stänger jag av dem?
Citera
2013-01-06, 21:03
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brinkan@spray.s
Nä inte vanliga pop-ups jag har utan reklam-banners i nedre kant o i höger kant - som går att stänga med ett X i övre högra hörnet - men drygt.
Hur stänger jag av dem?
Du kanske har installerat (av misstag?) sk toolbars? De bör i så fall avinstalleras.
Läs detta gamla svar, kanske hjälper...https://www.flashback.org/sp40215914
Citera
2013-01-06, 21:10
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rauger

Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Efterlyser lösning på samma problem. Just flashfilmer dödar firefox totalt. Andra applikationer funkar på datorn undertiden, men just firefox hänger sig och cpu-fläkten går på högvarv, inte sällan kraschar plugin-containern.
Prova rensa er cache/historik (Inställningar>Privat....)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in