Citat:
Ursprungligen postat av
HjBoY
jag har samma problemmmmmmmm........ hänt den senaste månaden irriterande.............
Ungefär sååååå
Citat:
Ursprungligen postat av
Koiho
Rutan för sparade lösenord är inte ikryssad. Ändå är det vanligt att användarnamn och lösenord sparas, på en mängd sidor. Även om jag ser till att rensa historik etc, så sparas det. Vad kan man göra för att se till att Firefox inte sparar användarnamn och lösenord automatiskt?
Inställningar>Sekretess, se till att båda rutorna i sektionen "Lösenord" inte är ikryssad. Klicka på de tre knapparna "Undatag...", osv och kontrollera att de är rensade. Allt detta har du säkert redan gjort, men vill vara checka.
Dina lösenord, påverkar innehållet i filerna "signons.squlite" och "key3.db" i din profil. Därför, gå in i din profil, när du har mappen och filerna i utforskaren stäng först ned Firefox, och sedan deleta dessa två filer.
Detta borde ta bort eventuella "rester". Du behöver inte oroa dig för dessa två filer du tog bort. Nästa gång du startar Firefox kommer de att återställas - "tomma" givetvis - av Firefox automatiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
barA-kruT
browser.newtab.url i about
:config hur gör jag så jag kan ändra den till about
:blank?
det är just nu på nån sök sidan som liknar google och jag kan inte får bort den
Tror du har en sk toolbar installerad, du kan testa ta bort den i kontrollpanelen>avinstallera program (i windows). Vanliga toolbars är t ex ask och babylon.
Om du sedan vill ändra från about
:newtab till about
:blank så gå till Inställningar> Allmänt och ändra. Du ska alltså inte behöva gå via about
:config.