Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-10, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Vilka "flikar"? Gissar att du menar att vald minibild markeras med en ljusblå ram? Jag behöll den, för det är väl lättare att se vad du markerar då?
Om du vill ha bort även den så gör så här:
Välj Tillägg (Ctrl + Shift + A), välj Userstyles-fliken, klicka på Redigera-knappen
Ändra till det fetstilta på denna rad:

.playButton-Tab , .playGridThumbnail {-moz-appearance:none !important; border:none !important; outline:none !important;}

Spara. Klart.

Ja nej alltså inte själva prewiev-fönstret utan flikarna rekommenderat, senaste program, senaste nyhetsprogram och livesändningar. När jag försöker scrolla ner med piltangeten så flyttas ingen rektangel då den är borta men den byter flik likväl. det är det som jag vill bli av med. Går det att lösa tror du?
Citera
2013-09-10, 15:58
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedway
Ja nej alltså inte själva prewiev-fönstret utan flikarna rekommenderat, senaste program, senaste nyhetsprogram och livesändningar. När jag försöker scrolla ner med piltangeten så flyttas ingen rektangel då den är borta men den byter flik likväl. det är det som jag vill bli av med. Går det att lösa tror du?
Alltså, vad är det du vill ska hända då använder dina piltangenter? Ingenting? Allting på sidan verkar bete sig högst normalt.
Du har fått din tid av uppmärksamhet från mig. Bye.
Citera
2013-09-10, 17:48
Medlem
Här kommer en video på problemet http://www.youtube.com/watch?v=dbEkGNQAy7w Kan du ta dig 46 sekunder så kan du se vad jag försökt förklara i fyra inlägg ovan. Tack.
Citera
2013-09-11, 00:39
Medlem
ze_bandits avatar
Någon som har koll på hur pass mycket man kan lita på alla dessa tillägg? Efter att för en gångs skull läst en Private Policy så fick jag reda på att Adblock loggar min IP adress i 30 dagar och sparar cookies. Bara att dom loggar gör mig nojjig.. Så, hur pass mycket kan man lita på tillägg? Och tycker ni noscript är bra?
Citera
2013-09-11, 23:54
Medlem
MechMahatmas avatar
Nu har Bing invaderat mitt Firefox.

När jag öppnade en ny flik så kom ett fönster med nio länkar till bokmärken eller mest besökta sidor. Men för någon dag sedan ersattes detta met jävla Bing som kommer upp i varje ny(tom) flik.

Hur kan jag få tillbaka till så jag hade det?
Senast redigerad av MechMahatma 2013-09-12 kl. 00:01.
Citera
2013-09-12, 21:40
Medlem
HjBoYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedway
Skönt att den blåa rektangeln är borta. Tack. Mindre skönt dock att den fortfarande hoppar mellan de olika "flikarna" tror du att du kan ordna det också så skall jag vara evigt tacksam!
jag har samma problemmmmmmmm........ hänt den senaste månaden irriterande.............
Citera
2013-09-12, 22:18
Medlem
Rutan för sparade lösenord är inte ikryssad. Ändå är det vanligt att användarnamn och lösenord sparas, på en mängd sidor. Även om jag ser till att rensa historik etc, så sparas det. Vad kan man göra för att se till att Firefox inte sparar användarnamn och lösenord automatiskt?
Citera
2013-09-13, 04:07
Medlem
barA-kruTs avatar
browser.newtab.url i about:config hur gör jag så jag kan ändra den till about:blank?

det är just nu på nån sök sidan som liknar google och jag kan inte får bort den
Citera
2013-09-13, 17:55
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HjBoY
jag har samma problemmmmmmmm........ hänt den senaste månaden irriterande.............
Ungefär sååååå

Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Rutan för sparade lösenord är inte ikryssad. Ändå är det vanligt att användarnamn och lösenord sparas, på en mängd sidor. Även om jag ser till att rensa historik etc, så sparas det. Vad kan man göra för att se till att Firefox inte sparar användarnamn och lösenord automatiskt?
Inställningar>Sekretess, se till att båda rutorna i sektionen "Lösenord" inte är ikryssad. Klicka på de tre knapparna "Undatag...", osv och kontrollera att de är rensade. Allt detta har du säkert redan gjort, men vill vara checka.
Dina lösenord, påverkar innehållet i filerna "signons.squlite" och "key3.db" i din profil. Därför, gå in i din profil, när du har mappen och filerna i utforskaren stäng först ned Firefox, och sedan deleta dessa två filer.
Detta borde ta bort eventuella "rester". Du behöver inte oroa dig för dessa två filer du tog bort. Nästa gång du startar Firefox kommer de att återställas - "tomma" givetvis - av Firefox automatiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av barA-kruT
browser.newtab.url i about:config hur gör jag så jag kan ändra den till about:blank?

det är just nu på nån sök sidan som liknar google och jag kan inte får bort den
Tror du har en sk toolbar installerad, du kan testa ta bort den i kontrollpanelen>avinstallera program (i windows). Vanliga toolbars är t ex ask och babylon.
Om du sedan vill ändra från about:newtab till about:blank så gå till Inställningar> Allmänt och ändra. Du ska alltså inte behöva gå via about:config.
Citera
2013-09-13, 18:22
Medlem
ChrillyMcFrills avatar
Alltså vad i helvete... Nu börjar jag tröttna på den här skiten! Firefox har fått ett slag mot tinningen och vet inte hur den ska agera webbläsare!

Problem: Varje gång jag kör "CTRL + T" så kommer "search.conduit.com/?ctid=CT3312375&octid=EB_ORIGINAL_CTID&SearchSourc e=69&CUI=&SSPV=EB_SSPV&Lay=1&UM=2&UP=SP43FEBD76-334E-4425-A5FB-F2BF7D7881F7" upp som startsida. Det är en sökmotor, "Bing" tror jag att det är.

Vafan! Jag vill antingen ha en tom flik eller "www.google.com" som sida för fliken. Det har det alltid varit sedan jag skaffade datorn, nu vet jag inte vad som har hänt!!

Dom enda tilläggen jag har är:
BetterPrivacy
DoNotTrackMe

Jag har inga Toolbars.

Vad kan jag göra?!!

Tacksam för svar!
Citera
2013-09-13, 19:43
Medlem
ChrillyMcFrills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrillyMcFrill
Alltså vad i helvete... Nu börjar jag tröttna på den här skiten! Firefox har fått ett slag mot tinningen och vet inte hur den ska agera webbläsare!

Problem: Varje gång jag kör "CTRL + T" så kommer "search.conduit.com/?ctid=CT3312375&octid=EB_ORIGINAL_CTID&SearchSourc e=69&CUI=&SSPV=EB_SSPV&Lay=1&UM=2&UP=SP43FEBD76-334E-4425-A5FB-F2BF7D7881F7" upp som startsida. Det är en sökmotor, "Bing" tror jag att det är.

Vafan! Jag vill antingen ha en tom flik eller "www.google.com" som sida för fliken. Det har det alltid varit sedan jag skaffade datorn, nu vet jag inte vad som har hänt!!

Dom enda tilläggen jag har är:
BetterPrivacy
DoNotTrackMe

Jag har inga Toolbars.

Vad kan jag göra?!!

Tacksam för svar!

Nvm, löste det. TYDLIGEN så har "Condouit" installerats, dock har jag ingen aning hur tusan det gick till... Så jag avinstallerade den och allt fungerar nu.
Citera
2013-09-14, 22:22
Medlem
MechMahatmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Tror du har en sk toolbar installerad, du kan testa ta bort den i kontrollpanelen>avinstallera program (i windows). Vanliga toolbars är t ex ask och babylon.
Om du sedan vill ändra från about:newtab till about:blank så gå till Inställningar> Allmänt och ändra. Du ska alltså inte behöva gå via about:config.

Jo, det funkade för mig med det problemet. Först tog jag bort programmet Facemoods, vilket löste problemet.
Men sen kom det tillbaka igen. Då letade jag igenom program-listan för att se vad det kunde vara nu. Jag listade programmen efter när de blivit installerade och tog bort det senaste programmet jag inte kände igen (kommer inte ihåg vad det hette nu). Då löstes det igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in