2014-05-12, 09:46
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ja, mycket lustigt. Du vet att jag inte skrev 80 miljoner polacker.

Du har hittat p att de frntogs sin rikedom, ungefr som i Ryssland 1917.

Det dr r som att sga att Israel inte har judiskt styre, fr det finns ngra araber deras parlament. Sverige har vitt styre. Liksom Norge och s vidare.

Jag tror dig inte.

Jag hller inte med dig. Vrdet tillkommer U-lnderna till strre del.

Det var inte meningen att frolmpa dig personligen om du nu trodde det. Vad jag syftade p r p lngre sikt. Lt sga 5% per generation. Hur mnga generationer krvs det fr utrotning?
Du skrev 80 miljoner, vilket innebr att du rknade med polackerna. Tyska regeringen hade (av uppenbara anledningar) statistik p vem som var etnisk tysk och vem som inte var det, du fr googla litet.

Nej, Ryssland 1917 var en annan situation.

Sverige har inte "vitt styre" stillvida att det inte str s i lagen. Men visst r de flesta styrande vita. Har USA vitt styre? Jag menar, presidenten r ju neger.

Du tror inte p vad? Att mer n ett par hundra per r kan innebra nettofrlust? Antag att vi tar in c:a 300 per r. ver 100 r blir det 30 000 mnniskor som ska in ngonstans. Detta utan att samhllets struktur rrs upp. Det r fullt mjligt, anser jag.
Ta nsta niv - "ngra tusen". Vi har, sg, 3000 per r. D uppnr man 30 000 pers p bara 10 r. Det r en stor mngd mnniskor. Vore det mjligt att passa in alla dessa i samhllet frlustfritt? Kanske. Man kan inte vara sker.

Nej, det r inte u-lnderna som ger oss, det r vi som ger dom.

5% vad per generation? Svenska kvinnor som sker sig till invandrare? Tja. Om du brjar med en godtycklig population och tar bort 5% av det som r kvar hela tiden krvs det 13 "generationer" fr att halvera antalet. Man kan bara rkna s om ven svenska mn vljer invandrarkvinnor i lika stor utstrckning, men nd.
13 generationer r ungefr 360 r. Om befolkningen frdubblas p 360 r uppvger allts detta halveringen.
2014-05-12, 10:12
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Du menar att politiker och media ppet krver att Vita ska diskrimineras, tryckas undan och bli av med p olika stt. Dom sger det inte med "mngfald", "tolerans", "jmlikhet" och sen agerar antivitt?

Sjlva R-ordet blev ju populariserat av en folkmrdande kommunist som jmstllde folkkrlek = efterblivet s det sger ju mycket litet, eller mer n man anar, kanske? Men oavsett om det r just kodord eller ren och skr lgn r ju resultat nstintill identiskt det frstr du sjlv.

Ds.

Hur exakt r det inte folkmord om lagen beskriver en exakt sdan framtid vra Vita barn utstts fr?

Spelar det roll om det r ett knivhugg eller ett trande gift som mrdar en individ, inte? Varfr spelar exakta metoden fr roll vid ett kollektiv, d? Mord r mord, oavsett individ eller folk.

Det lter ju rtt s motsgelsefullt till might is right lran du godknde, att turkar ftt radera anatolierna? Men nja, hller med dig i det du menar. Men motsatsen till det r ju just folkmord d det leder till att ett folk utrotas under (politiskt)korrekta omstndigheter. Det r folkmord.
Jo, det gr de. Men "antirasist" r nd inget kodord eftersom det inte r ngon dold kunskap som verfrs. Det r en lgn, men inte ett kodord. Att resultatet blir detsamma r vl sant.
Men jag anser att det svenska sprket, vrldens vackraste, inte skall frdummas och speciellt att det inte ska vulgariseras med diverse direktversttningar frn utlndska tungoml.

Det vore folkmord om en lag beskrev det som hnder som folkmord. Men ngon sdan lag finns inte.
Fr det frsta r det du citerar inte en lag, utan en FN-konvention. Fr det andra innebr "fysisk utrotning" att knivar och gift rknas, men att d genom att bli gammal inte gr det.

Du tycker att det r motsgelsefullt att den naturliga principen nmns av samma person som tycker att principen inte stder folkmord. En demokratisk stat dr principerna om de mnskliga rttigheterna finns inrotade i befolkningen, och dr massmedia r okontrollerade och har god insyn, visar sig dock vara ytterst ovillig att beg folkmord.
Det finns dock relativt f sdana stater. Vi borde bli bttre.
2014-05-12, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Du skrev 80 miljoner, vilket innebr att du rknade med polackerna. Tyska regeringen hade (av uppenbara anledningar) statistik p vem som var etnisk tysk och vem som inte var det, du fr googla litet.

Nej, Ryssland 1917 var en annan situation.

Jas, i Ryssland frntogs de rika inte sin egendom. En annan situation dr.

Citat:
Sverige har inte "vitt styre" stillvida att det inte str s i lagen. Men visst r de flesta styrande vita. Har USA vitt styre? Jag menar, presidenten r ju neger.

Har du ngon gng frskt dig p politisk analys? Situationen i USA r fljande. Frgade av olika kulrer r inte lngre njda med att bara representeras av vita (Demokrat-partiet), de vill representeras av sina egna i stllet. Det m vara hnt att Hillary Clinton nomineras 2016 p.g.a att inget alternativ finns och p.g.a. sin makes rykte men det r temporrt.

Citat:
Du tror inte p vad? Att mer n ett par hundra per r kan innebra nettofrlust? Antag att vi tar in c:a 300 per r. ver 100 r blir det 30 000 mnniskor som ska in ngonstans. Detta utan att samhllets struktur rrs upp. Det r fullt mjligt, anser jag.

Man kan anta precis vad som helst, eller hur? Men varfr? Det har ingen koppling till verkligheten. Frgan blir varfr man ver huvud taget ska ta in dem d.

Citat:
Nej, det r inte u-lnderna som ger oss, det r vi som ger dom.

5% vad per generation? Svenska kvinnor som sker sig till invandrare? Tja. Om du brjar med en godtycklig population och tar bort 5% av det som r kvar hela tiden krvs det 13 "generationer" fr att halvera antalet. Man kan bara rkna s om ven svenska mn vljer invandrarkvinnor i lika stor utstrckning, men nd.
13 generationer r ungefr 360 r. Om befolkningen frdubblas p 360 r uppvger allts detta halveringen.

Ja, du ser. Dr har du det, med en siffra p fem procent. Det behver stoppas, oavsett procentsiffran (som i en modell knappast kan antas vara konstant). Och det r medveten politik. Folkmord.
2014-05-12, 12:24
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Jas, i Ryssland frntogs de rika inte sin egendom. En annan situation dr.

Har du ngon gng frskt dig p politisk analys? Situationen i USA r fljande. Frgade av olika kulrer r inte lngre njda med att bara representeras av vita (Demokrat-partiet), de vill representeras av sina egna i stllet. Det m vara hnt att Hillary Clinton nomineras 2016 p.g.a att inget alternativ finns och p.g.a. sin makes rykte men det r temporrt.

Man kan anta precis vad som helst, eller hur? Men varfr? Det har ingen koppling till verkligheten. Frgan blir varfr man ver huvud taget ska ta in dem d.

Ja, du ser. Dr har du det, med en siffra p fem procent. Det behver stoppas, oavsett procentsiffran (som i en modell knappast kan antas vara konstant). Och det r medveten politik. Folkmord.
Det r inte i det som situationerna skilde sig t, utan att bolsjevikerna i Ryssland inte var negrer.

Ja? Det var inte min frga. Min frga kan besvaras med ett ja eller ett nej, men knappast med en referens till Hillary Clintons framtida presidentvalsfrlust.
Fast du kan ju inte svara. Det vita styret i Sydafrika baserades p att svarta inte fick rsta (i samma omfattning) och inte delta i regeringen. Situationen i Sverige, eller i USA fr den delen, r ju inte sdan.

Aha. Man ska ta in dem fr att de representerar en nettovinst fr Sverige. Ta t.ex. vallonerna som invandrade till Sverige under 1600-talet. Det berknas att endast c:a 900 av dem stannade permanent (klla), fler n s om man ven rknar fruar och barn. Det som stannade gjorde stora insatser fr svensk smideskonst och bergsbruk. Den genetiska basen r nu helt integrerad i befolkningen och man kan hitta vallongener i folk som r helt blonda och blgda och inte ser ut som valloner alls.

Du kanske r lite efterbliven. Jag bevisade just matematiskt att om det r ett avfall om 5% per generation kommer inget "folkmord" att ske eftersom man kan frvnta sig att befolkningen mer n frdubblas p 360 r, vilket skulle innebra att om det finns X miljoner etniska svenskar just nu kommer det att finnas (minst) X miljoner etniska svenskar om 360 r. Gruppens storlek skulle allts ka och detta kallar du folkmord. Jaha...?
Folk fr vl knulla lite mer helt enkelt. r det ett problem fr dig?
2014-05-12, 12:31
Medlem
Citat:
Det r inte i det som situationerna skilde sig t, utan att bolsjevikerna i Ryssland inte var negrer.

Ok, s du tror allts p fullt allvar att de rika i Sydafrika frntogs sina egendomar.

Citat:
Ja? Det var inte min frga. Min frga kan besvaras med ett ja eller ett nej, men knappast med en referens till Hillary Clintons framtida presidentvalsfrlust.
Fast du kan ju inte svara. Det vita styret i Sydafrika baserades p att svarta inte fick rsta (i samma omfattning) och inte delta i regeringen. Situationen i Sverige, eller i USA fr den delen, r ju inte sdan.

Om du inte vill veta hur det funkar s r du naturligtvis inte tvungen. Frn vldigt mngas perspektiv i framfr allt USA s har de vitt styre dr, oavsett Obama. D kan du tycka att... ja men jag tycker ju inte det! Men de som anser att USA har vitt styre (allts i bemrkelsen att det inte borde vara det) bryr sig inte om din sikt.

Citat:
Aha. Man ska ta in dem fr att de representerar en nettovinst fr Sverige. Ta t.ex. vallonerna som invandrade till Sverige under 1600-talet. Det berknas att endast c:a 900 av dem stannade permanent (klla), fler n s om man ven rknar fruar och barn. Det som stannade gjorde stora insatser fr svensk smideskonst och bergsbruk. Den genetiska basen r nu helt integrerad i befolkningen och man kan hitta vallongener i folk som r helt blonda och blgda och inte ser ut som valloner alls.

Motsvarigheten idag r en youtube-video frn Belgien. Inget behov av att ta in ngon alls.

Citat:
Du kanske r lite efterbliven. Jag bevisade just matematiskt att om det r ett avfall om 5% per generation kommer inget "folkmord" att ske eftersom man kan frvnta sig att befolkningen mer n frdubblas p 360 r, vilket skulle innebra att om det finns X miljoner etniska svenskar just nu kommer det att finnas (minst) X miljoner etniska svenskar om 360 r. Gruppens storlek skulle allts ka och detta kallar du folkmord. Jaha...?
Folk fr vl knulla lite mer helt enkelt. r det ett problem fr dig?

Varfr kan du frvnta dig det? Vad baserar du det p? Jag tycker att det lter som nnu ett phitt frn dig. Du vet, i USA p 50-60-talen hade de en babyboom. S vad sa antivita d? Jo, att det var en befolkningsbomb, att alla snart skulle vara inklmda mot varandra s att de inte kunde rra sig. Totalt befngt sklart. Vad sa de sedan nr fdslotalen gtt ner? Vi behver invandring fr mer folk! Ickevit invandring d. Frstr du?

Om det knullas 50% mer innebr det inte 50% fler barn. Preventivmedel du vet?

Jag vill att du frklarar ditt phitt om frdubblad folkmngd.

Det verkar fortfarande som om du r emot att stoppa detta. Du kmpar ju med nbbar och klar fr att vertyga alla som lser att det inte br stoppas.
2014-05-12, 15:18
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ok, s du tror allts p fullt allvar att de rika i Sydafrika frntogs sina egendomar.

Om du inte vill veta hur det funkar s r du naturligtvis inte tvungen. Frn vldigt mngas perspektiv i framfr allt USA s har de vitt styre dr, oavsett Obama. D kan du tycka att... ja men jag tycker ju inte det! Men de som anser att USA har vitt styre (allts i bemrkelsen att det inte borde vara det) bryr sig inte om din sikt.

Motsvarigheten idag r en youtube-video frn Belgien. Inget behov av att ta in ngon alls.

Varfr kan du frvnta dig det? Vad baserar du det p? Jag tycker att det lter som nnu ett phitt frn dig. Du vet, i USA p 50-60-talen hade de en babyboom. S vad sa antivita d? Jo, att det var en befolkningsbomb, att alla snart skulle vara inklmda mot varandra s att de inte kunde rra sig. Totalt befngt sklart. Vad sa de sedan nr fdslotalen gtt ner? Vi behver invandring fr mer folk! Ickevit invandring d. Frstr du?

Om det knullas 50% mer innebr det inte 50% fler barn. Preventivmedel du vet?

Jag vill att du frklarar ditt phitt om frdubblad folkmngd.

Det verkar fortfarande som om du r emot att stoppa detta. Du kmpar ju med nbbar och klar fr att vertyga alla som lser att det inte br stoppas.
r du inte bevandrad i nutidshistoria eller vad r det med dig?

S f se nu, enligt dig har USA inte vitt styre, men Sverige har det. Och det baserar du p...?
Sanningen r vl snarare att Sverige styrs av vita just nu. Det behver inte vara s. Vr nsta (ok, kanske inte nsta men om ett tag) statsminister skulle kunna heta فاطمة محمد الفهري. Det finns inget juridiskt hinder fr det.

Nej, en youtube-video kan inte verfra kunskap i den omfattning som en mnniska som verkligen kommer hit kan. Om jag visar dig en youtube-video om krnteknik kommer inte du drfr att kunna bygga en krnreaktor. Om jag visar dig en youtube-video om huvudets anatomi r du inte pltsligt hjrnkirurg.
Jag frstr att du tror att det r s, men du har fel.

Du vill att jag frklarar mitt phitt om frdubblad folkmngd.

Fr 360 var ret allts 1654. Drottning Kristina abdikerar, Skokloster brjar uppfras och s vidare. Sveriges befolkning detta r berknas till 1059705 mnniskor. En miljon, med andra ord. Nu r det tskilligt fler, c:a 9,6 miljoner, ven om inte alla r etniska svenskar. Det r tre frdubblingar mellan en och nio miljoner. Detta r allts vad som hnt under de senaste 360 ren. Tre frdubblingar. Om vi svenskar klarar av en frdubbling de kommande 360 ren rcker allts det till fr att upphva halveringen.
Allts vnta. Jag mste bara klargra en sak fr dig innan vi gr vidare. Tre r mer n ett. Ett r mindre n tre. r du med p detta? Det r allts inte mitt phitt, utan matematiker ver hela vrlden hller med.

Jag r vertygad om att invandringen mste kontrolleras mycket hrdare n hur det r nu. Men om folk som ocks tycker det (som, antar jag, du) hller p med uppenbart falska konspirationsteorier, kallar invandring fr folkmord och frfular det svenska sprket genom att direktverstta engelska meningar, kommer det folkliga stdet fr att kontrollera invandringen inte att kunna byggas tillrckligt snabbt.
2014-05-12, 15:35
Medlem
Citat:
r du inte bevandrad i nutidshistoria eller vad r det med dig?

S f se nu, enligt dig har USA inte vitt styre, men Sverige har det. Och det baserar du p...?
Sanningen r vl snarare att Sverige styrs av vita just nu. Det behver inte vara s. Vr nsta (ok, kanske inte nsta men om ett tag) statsminister skulle kunna heta فاطمة محمد الفهري. Det finns inget juridiskt hinder fr det.

Nej, nej, nej... det handlar inte om min personliga sikt, som sagt. Det handlar om att det finns mnga som anser att USA har vitt styre och att det r inte rimligt. Vitt styre r nmligen inte OK enligt antirasism.

Citat:
'
Nej, en youtube-video kan inte verfra kunskap i den omfattning som en mnniska som verkligen kommer hit kan. Om jag visar dig en youtube-video om krnteknik kommer inte du drfr att kunna bygga en krnreaktor. Om jag visar dig en youtube-video om huvudets anatomi r du inte pltsligt hjrnkirurg.
Jag frstr att du tror att det r s, men du har fel.

Sverige har krnkraft. Sverige har hjrnkirurger. Hela ditt resonemang hr r fullt rimligt. Men bara om vi pratar om ngot riktigt U-land. Inte om Sverige.

Citat:
'
Du vill att jag frklarar mitt phitt om frdubblad folkmngd.

Fr 360 var ret allts 1654. Drottning Kristina abdikerar, Skokloster brjar uppfras och s vidare. Sveriges befolkning detta r berknas till 1059705 mnniskor. En miljon, med andra ord. Nu r det tskilligt fler, c:a 9,6 miljoner, ven om inte alla r etniska svenskar. Det r tre frdubblingar mellan en och nio miljoner. Detta r allts vad som hnt under de senaste 360 ren. Tre frdubblingar. Om vi svenskar klarar av en frdubbling de kommande 360 ren rcker allts det till fr att upphva halveringen.
Allts vnta. Jag mste bara klargra en sak fr dig innan vi gr vidare. Tre r mer n ett. Ett r mindre n tre. r du med p detta? Det r allts inte mitt phitt, utan matematiker ver hela vrlden hller med.

Hr har vi det. Om, det r nyckelordet. Men vi ser inga tecken p det. Likas rknar du med att oavsett vem som bor i landet s r det en kning. Jag frstr, du behver inte utveckla vidare.

Jag vet inte riktigt vad din pong r. Vi behver bryta utvecklingen vi har. Men du motstter dig allt, och d menar jag allt, som jag skriver. Vad r skillnaden mellan dig och Mona Sahlin som du sa var sinnessjuk?

Citat:
'Jag r vertygad om att invandringen mste kontrolleras mycket hrdare n hur det r nu. Men om folk som ocks tycker det (som, antar jag, du) hller p med uppenbart falska konspirationsteorier, kallar invandring fr folkmord och frfular det svenska sprket genom att direktverstta engelska meningar, kommer det folkliga stdet fr att kontrollera invandringen inte att kunna byggas tillrckligt snabbt.

Nej, nu hittar du p. Flera saker bara i detta stycke. Fr det frsta sger du invandring som folkmord - som om jag sagt det? Om invandringen stoppas i dag s kommer staten att n mer aggressivt frska integrera. Blanda opp. Staten ser det som ett problem nr det finns omrden dr det bor mnga svenskar, men mycket f invandrare. Detta r inte teoretiskt (aprop "konspirationsteori"). Detta r vad som hnder.

Sen hittar du p att jag insisterar p att "kodord" r bra att anvnda i svenskt sammanhang. Du insisterar p det utan anledning. Jag har sagt att "omskrivning" vore bttre n "kodord" i svensk kontext. Men trots det s envisas du med att jag skulle vara fanatisk med att "kodord" passar. Jag undrar p allvar varfr du gr det? Du r uppenbarligen en fungerande individ, s varfr detta? Varfr nu? Det mste finnas en anledning. Redovisa den. Kort sagt, tala ut.

Den som resonerar som en konspirationsteoretiker r du. Varfr? Jo, fr att du precis som de tror att alla skeenden mste frklaras med en konspiration. S r det inte.
Senast redigerad av experten10 2014-05-12 kl. 15:37.
2014-05-12, 16:42
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Nej, nej, nej... det handlar inte om min personliga sikt, som sagt. Det handlar om att det finns mnga som anser att USA har vitt styre och att det r inte rimligt. Vitt styre r nmligen inte OK enligt antirasism.

Sverige har krnkraft. Sverige har hjrnkirurger. Hela ditt resonemang hr r fullt rimligt. Men bara om vi pratar om ngot riktigt U-land. Inte om Sverige.

Hr har vi det. Om, det r nyckelordet. Men vi ser inga tecken p det. Likas rknar du med att oavsett vem som bor i landet s r det en kning. Jag frstr, du behver inte utveckla vidare.

Jag vet inte riktigt vad din pong r. Vi behver bryta utvecklingen vi har. Men du motstter dig allt, och d menar jag allt, som jag skriver. Vad r skillnaden mellan dig och Mona Sahlin som du sa var sinnessjuk?

Nej, nu hittar du p. Flera saker bara i detta stycke. Fr det frsta sger du invandring som folkmord - som om jag sagt det? Om invandringen stoppas i dag s kommer staten att n mer aggressivt frska integrera. Blanda opp. Staten ser det som ett problem nr det finns omrden dr det bor mnga svenskar, men mycket f invandrare. Detta r inte teoretiskt (aprop "konspirationsteori"). Detta r vad som hnder.

Sen hittar du p att jag insisterar p att "kodord" r bra att anvnda i svenskt sammanhang. Du insisterar p det utan anledning. Jag har sagt att "omskrivning" vore bttre n "kodord" i svensk kontext. Men trots det s envisas du med att jag skulle vara fanatisk med att "kodord" passar. Jag undrar p allvar varfr du gr det? Du r uppenbarligen en fungerande individ, s varfr detta? Varfr nu? Det mste finnas en anledning. Redovisa den. Kort sagt, tala ut.

Den som resonerar som en konspirationsteoretiker r du. Varfr? Jo, fr att du precis som de tror att alla skeenden mste frklaras med en konspiration. S r det inte.
Det r mycket som inte r ok enligt antirasism. Sjlv tycker jag att man till att brja med ska f tnka vad man vill. Inte heller tycker jag att USAs lagar behver ndras - eller jo, men inte av den anledningen.

Sverige har krnkraft som r rtt gammal och skulle behva byggas om. Vi har hjrnkirurger men rtt f. Och s vidare. Krnkraften speciellt har vi redan diskuterat: om vi vntar lite till med att bygga nya reaktorer s kommer vi att behva antingen ta in folk frn utlandet, eller lgga ner krnkraften. Eller brja om helt frn brjan och vara 50 r efter alla andra.
Men jag har en frga till dig. Eftersom vi kommer att behva ta in folk - spelar det ngon roll fr dig om de kommer frn Frankrike eller Kina?

Jag visade just dig tecken p att en frdubbling kommer att ske. Sveriges folkmngd har alltid kat. 360 r r en enormt lng tid och befolkningsutvecklingen ver de senaste 50 ren sger egentligen mycket lite om vad som kommer att hnda under s lng tid.
Som jmfrelse var trettioriga kriget lite mer n 360 r sedan.

Jag motstter mig inte allt du skriver. Det r bara det att du mrker nr jag motstter mig, eftersom du inte lser ordentligt.
Skillnaden mellan mig och Mona Sahlin r att jag inte r sinnessjuk.

Om du inte anser att invandring r folkmord, vad r d det du kallar fr folkmord? Seris frga allts.

Du kan ju som sagt inte lsa. Jag sa att om du gr dessa saker s kommer du att skrmma bort medelsvensson. Det r dessa saker som jag riktar mitt argument mot. Med andra ord, jag sger: "var normal". Du sger d: "sger du att jag inte r normal??". Du tar allts t dig. Varfr?

Och var sa jag att jag tror att alla skeenden styrs av en konspiration?

Har du frsttt ngonting ver huvud taget av det jag skrivit??
2014-05-12, 16:53
Medlem
Citat:
Sverige har krnkraft som r rtt gammal och skulle behva byggas om. Vi har hjrnkirurger men rtt f. Och s vidare. Krnkraften speciellt har vi redan diskuterat: om vi vntar lite till med att bygga nya reaktorer s kommer vi att behva antingen ta in folk frn utlandet, eller lgga ner krnkraften. Eller brja om helt frn brjan och vara 50 r efter alla andra.
Men jag har en frga till dig. Eftersom vi kommer att behva ta in folk - spelar det ngon roll fr dig om de kommer frn Frankrike eller Kina?

Det r fortfarande ditt pstende att just Sverige av alla lnder i hela vrlden har unikt behov av kompetens utifrn. Det smsta landet i vrlden som nd ger och dit vrdet av andras arbete fldar. Du har upprepat det dr mnga gnger nu.

Men, och det hr r viktigt, lt sga att vi behver ta in folk utifrn (ja du tycker att det gller allt) s kan det likavl ske under ett r som konsult. Eller t.ex. arbetstillstnd 2 r. Men det r inte det du menar. Du menar ngot helt annat. Du menar att bostta sig hr permantent och sen blanda upp. Det finns ingen anledning till det oavsett behov.

Citat:
Jag visade just dig tecken p att en frdubbling kommer att ske. Sveriges folkmngd har alltid kat. 360 r r en enormt lng tid och befolkningsutvecklingen ver de senaste 50 ren sger egentligen mycket lite om vad som kommer att hnda under s lng tid.
Som jmfrelse var trettioriga kriget lite mer n 360 r sedan.

Exakt, men d menade du befolkningen i Sverige oavsett vem som r hr.

Citat:
Jag motstter mig inte allt du skriver. Det r bara det att du mrker nr jag motstter mig, eftersom du inte lser ordentligt.
Skillnaden mellan mig och Mona Sahlin r att jag inte r sinnessjuk.

Ok. Fr ni verkar ju dela sikter om man sger s.

Citat:
Om du inte anser att invandring r folkmord, vad r d det du kallar fr folkmord? Seris frga allts.

Jag kan inte svara fr sdant som du hittar p.

Citat:
Du kan ju som sagt inte lsa. Jag sa att om du gr dessa saker s kommer du att skrmma bort medelsvensson. Det r dessa saker som jag riktar mitt argument mot. Med andra ord, jag sger: "var normal". Du sger d: "sger du att jag inte r normal??". Du tar allts t dig. Varfr?

Ja, precis. Du sger det. Men som vi gick igenom tidigare s sa du s hr: "om du vill diskutera IQ...". Vilket jag inte vill och inte har gjort. Du sger att jag r konstig och skrmmande p grund av saker som du hittar p att jag sagt.

Citat:
Och var sa jag att jag tror att alla skeenden styrs av en konspiration?

Varfr tar du annars upp konspirationsteori?

Citat:
Har du frsttt ngonting ver huvud taget av det jag skrivit??

Jag frstr vad du skriver men jag frstr inte vad pongen r med alla dina inlgg. Vad vill du komma fram till? Det knns som som det ligger ngot och lurar hos dig som inte kommer fram. Jag undrar vad det r.
2014-05-12, 17:34
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Det r fortfarande ditt pstende att just Sverige av alla lnder i hela vrlden har unikt behov av kompetens utifrn. Det smsta landet i vrlden som nd ger och dit vrdet av andras arbete fldar. Du har upprepat det dr mnga gnger nu.

Men, och det hr r viktigt, lt sga att vi behver ta in folk utifrn (ja du tycker att det gller allt) s kan det likavl ske under ett r som konsult. Eller t.ex. arbetstillstnd 2 r. Men det r inte det du menar. Du menar ngot helt annat. Du menar att bostta sig hr permantent och sen blanda upp. Det finns ingen anledning till det oavsett behov.

Exakt, men d menade du befolkningen i Sverige oavsett vem som r hr.

Ok. Fr ni verkar ju dela sikter om man sger s.

Jag kan inte svara fr sdant som du hittar p.

Ja, precis. Du sger det. Men som vi gick igenom tidigare s sa du s hr: "om du vill diskutera IQ...". Vilket jag inte vill och inte har gjort. Du sger att jag r konstig och skrmmande p grund av saker som du hittar p att jag sagt.

Varfr tar du annars upp konspirationsteori?

Jag frstr vad du skriver men jag frstr inte vad pongen r med alla dina inlgg. Vad vill du komma fram till? Det knns som som det ligger ngot och lurar hos dig som inte kommer fram. Jag undrar vad det r.
Nej, jag har inte sagt att bara Sverige behver kompetens utifrn. Det gller mnga lnder. Men varfr skulle ngon av oss uttala oss om t.ex. vad Litauen eller Angola behver? Bryr vi oss s mycket om dem? Jag gr inte det i alla fall.

Ja, om det r bttre fr Sverige att ta hit ngon i tv r och sedan sparka ut denne s r det s vi br gra. Dock finns det ett problem med detta, och det r att vi inte r ensamma. Tnk dig en duktig kinesisk krntekniker, som vill komma till Europa och bygga verk. Han erbjuds ett jobb i Sverige i tv r, eller ett jobb i sg Danmark eller Belgien dr han ven erbjuds medborgarskap och permanent bosttning. Resultatet r att han inte kommer Sverige till godo alls. Naturligtvis r det s att man d mste vervga om man ska acceptera det eller erbjuda permanent bosttning. Det r helt beroende p situationen vilket som vore bst i det fallet.

Nej, naturligtvis menar jag en frdubbling av antalet etniska svenskar.

Om du tror att jag och Mona Sahlin delar sikter har du ju bevisligen inte frsttt vad jag skriver. Svara nu p mina frgor istllet:
  • Spelar det ngon roll om vi tar in krntekniker frn Frankrike eller Kina?
  • Varfr knner du dig trffad nr jag nmner konspirationsteorier?
  • Vad r det du kallar folkmord?
  • Vad baserar du det p att USA inte har vitt styre, men att Sverige har det?
Jag har frgat andra saker ocks som du r ofrmgen att svara p.
2014-05-12, 17:50
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte sagt att bara Sverige behver kompetens utifrn. Det gller mnga lnder. Men varfr skulle ngon av oss uttala oss om t.ex. vad Litauen eller Angola behver? Bryr vi oss s mycket om dem? Jag gr inte det i alla fall.

Du placerar Sverige och inget annat vstland i kategorin f.d. Sovjet-stat eller afrikanskt land. Jag tycker att det r suspekt. Det hr knns som ett sidospr fr vrigt.

Citat:
Ja, om det r bttre fr Sverige att ta hit ngon i tv r och sedan sparka ut denne s r det s vi br gra. Dock finns det ett problem med detta, och det r att vi inte r ensamma. Tnk dig en duktig kinesisk krntekniker, som vill komma till Europa och bygga verk. Han erbjuds ett jobb i Sverige i tv r, eller ett jobb i sg Danmark eller Belgien dr han ven erbjuds medborgarskap och permanent bosttning. Resultatet r att han inte kommer Sverige till godo alls. Naturligtvis r det s att man d mste vervga om man ska acceptera det eller erbjuda permanent bosttning. Det r helt beroende p situationen vilket som vore bst i det fallet.

Exemplet du tar upp r inte realistiskt. Ska detta d vara en arbetsls kines? Naturligtvis jobbar han ngonstans redan och skulle d utfra jobbet han gr p det fretag han jobbar p. Fortfarande: Sverige har krnkraft och har haft det lngre n Kina. Men Kina har krnkraft nu. Hur r det mjligt enligt dig? Kina kan ju per definition inte haft nǵon kines som invandrat dit fr att hjlpa till med det. Det ligger en underton i det du skriver som r mycket cklig.

Citat:
Nej, naturligtvis menar jag en frdubbling av antalet etniska svenskar.

Det r just detta jag undrar ver. Om du menar det s anvnd d inte rkneexempel dr du rknar in alla boende i landet. S lnge vi har antirasismen som officiell ideologi har jag svrt att se att det ska intrffa. Som jag nmnde, i USA p 70-talet krde de propaganda om att det fds fr mnga barn. D.v.s fr mnga vita barn. Det kommer allts aktivt att motarbetas. Vad hnde sen i USA? Jo, samma antirasister sger att det behvs massor av invandrare fr att det behvs mer folk. Men du sger att antirasist inte r en omskrivning fr antivit. Eller?

Citat:
  • Varfr knner du dig trffad nr jag nmner konspirationsteorier?
  • Vad r det du kallar folkmord?
  • Vad baserar du det p att USA inte har vitt styre, men att Sverige har det?

Du verkar ju vara en intelligent mnniska. Det r drfr det du skriver r s frbryllande.

Du nmner konspirationsteorier. Varfr i hela vrlden skullle du gra ngot sdant? Det r mycket underligt. Varfr tog du upp det alls? Det knns mycket konstigt.

Varfr jag kallar utrotning av vita mnniskor fr folkmord? Det r fr att det r det. Vi gick igenom det. Vad du gjorde var att hitta p egna kriterier som motivering till varfr det inte skulle vara det. Jag undrar varfr du gr det. Du har inte frklarat det.

Eftersom du verkar vara en intelligent mnniska s kan det inte vara s att du rkar missuppfatta. Du mste gra det medvetet fr att du har en dold agenda. Vad r den agendan? Enligt antirasismen i USA r problemet att de har vitt styre, massor av vita mnniskor p maktpositioner verallt. Till och med demokraterna i USA frutstter att deras nsta presidentkanditat ska vara vit. Ok? S hur du kommer till den frga du stller kan jag inte frst.
2014-05-12, 17:56
Medlem
Citat:
Jo, det gr de. Men "antirasist" r nd inget kodord eftersom det inte r ngon dold kunskap som verfrs. Det r en lgn, men inte ett kodord. Att resultatet blir detsamma r vl sant.
Men jag anser att det svenska sprket, vrldens vackraste, inte skall frdummas och speciellt att det inte ska vulgariseras med diverse direktversttningar frn utlndska tungoml.

Semantik. Blir ju litet som att tjafsa om var grnsen gr fr galenskap och mod.

Citat:
Kodord r en vanlig metod fr att dlja vad ngonting man diskuterar om egentligen handlar om. Metoden gr ut p att byta ut ett knsligt ord mot ett annat. En u-bt kan kallas fisk, ett flygplan fr fgel och s vidare. Kodord kan ocks anvndas som lsenord.

Om vi tar Wikipedias beskrivning, hur r inte politikens och journalismens handlingar fullstndigt jmfrbara? Socialmoderaterna talar om "mngfald, tolerans" o.s.v i talarstol samtidigt som de frsker rensa vrlden frn Vitas mngfald och inte tolererar pro-Vita eller Vita barn? D det r knsligt fr deras framgng att tala klarsprk?

Kan du d ge ett vardagsexempel p kodord annars?

Citat:
Det vore folkmord om en lag beskrev det som hnder som folkmord. Men ngon sdan lag finns inte. Fr det frsta r det du citerar inte en lag, utan en FN-konvention. Fr det andra innebr "fysisk utrotning" att knivar och gift rknas, men att d genom att bli gammal inte gr det.

En konvention r praxis (oskriven praktisk handling) inom internationell rtt/lag. Har Sverige slutat flja internationell lag, sen nr?

Nu gr du ju bara ljliga jmfrelser? Folkmordskonventionen sger tydligt att AVSIKTEN att folkmrda r grund i lagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordskonventionen
vilken som helst av fljande grningar begngna med uppst att frgra

Menar du att celler som dr ut ska talas fr mord fr att ptvingad rasblandning ska glla som folkmord? Att vra Vita folk blandas bort avsiktligt r resultat av att bli "gammal"? Tankestt (antivitism) som leder till frgrandet av Vita folk r gift nog.
Senast redigerad av R3kyl 2014-05-12 kl. 18:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in