2013-04-01, 08:43
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-O
Att ta in ett antal invandrare ndrar inte antalet etniska svenskar. Det som kan minska antalet av de etniska svenskarna r om de skaffar s f barn att de p sikt dr ut, eller att de fortplantar sig med andra folkgrupper och drmed inte fr helt svensketniska avkommor. Vilket av dessa alternativ r ptvingat genom politiken i syfte att utrota befolkningen?
Invandringen r inte menad att avstanna. S att prata om "ett antal" r lite konstigt. Visst, ur ett strikt teoretiskt frsta perspektiv r det s att invandringen inte innebr att antalet svenskar minskar. Men invandringen r oerhrt kostsam. Svenskar betalar. Det r inte bara s att det kostar - det r s att svenskar mste spendera mycket pengar p att hlla sig bort frn invandringen och dess konskevenser. T.ex. skolning fr barn. Det r ngot som p ett indirekt stt minskar antalet svenskar.
Sen r det s att invandrarna r rmaterial fr oppblandning. Staten vill ha integration - och det r oppblandning. Lite frenkant r det s att ju mer oppblandarmaterial du har desto med oppblandning.
Allt det jag tagit upp: medveten politik. Antirasister r i trden r tydliga med det - att var n det finns vita mnniskor s ska det invandras s att mjligheten till oppblandning finns dr. Det r medvetet. "Rationalisterna" r mycket tydlig med det.
Citat:
Mhmm s mina citerade allmngiltiga definitioner r mindre vrda n dina hemsnickrade begreppsfrvrngningar? Om du sger att det pgr ett folkmord, eller en utrotning, och det varken enligt definitionen eller enligt en klar majoritet av befolkningen faktiskt r som du sger, s ska vi nd kpa din frklaring rakt av?
Kpa? Du har fel, Henke. Det r inte svrare n s.
Citat:
Nej din byfne, det r ingen som vill att ngon folkgrupp ska frsvinna bara fr att vi frsvarar invandringspolitiken och framhrdar att det som sker r resultatet av demokratiska beslut i kombination med fria individuella val, tex vad gller vem man skaffar barn med.
Att det r resultat av "demokratiska beslut" gr ingen skillnad.
Citat:
Men serist, frsk ge ett rimligt motiv till varfr ett land med en klar majoritet av vita skulle vilja utrota dessa, inklusive sig sjlva? Ge mig ett enda skl till vad som kan franleda en sdan sjlvdestruktiv ondska?
Jag har aldrig psttt att alla skulle ha samma motivation, jag har bara bett dig ge EN enda rimlig frklaring till varfr folk skulle vilja stadkomma ett folkmord p sin egen befolkning.
Och nej, Reinfeldts pstdda demoner r knappast en rimlig frklaring
Jag har aldrig psttt att alla skulle ha samma motivation, jag har bara bett dig ge EN enda rimlig frklaring till varfr folk skulle vilja stadkomma ett folkmord p sin egen befolkning.
Och nej, Reinfeldts pstdda demoner r knappast en rimlig frklaring
![Whoco5](https://static.flashback.org/img/smilies2/whoco5.gif)
Vnta nu... utrota sig sjlva? Jag har aldrig psttt att antirasister i trden kommer att ta livet av sig. Det hr har vi gtt igenom igen: vad r din motivation? Varfr vill du se att det hr sker? Varfr r det viktigt fr dig? Brja dr. Det kan ge dig ledtrdar till hur en del andra tnker ocks.
Citat:
Ja, jag har sklart inga som helst problem att erknna att jag pratar om just hypotetiska situationer, det r ingen "problematik" utan fullt medvetet d det inte finns ett enda belgg eller ens trolig motivering till att det du pstr faktiskt skulle frekomma i VERKLIGHETEN.
Vi har invandring och integration i detta nu. Det r inget hypotetiskt ver det.
Citat:
Dina bsta (haha) bidrag hittills r allts Alf Svenssons motivering till turkiskt EU-intrde och Reinfeldts barndomsdemoner...Hmmm jag vet inte, jag knner mig av ngon anledning inte heeeelt vertygad om att du har rtt, men det kanske bara r en tidsfrga? -.-
Bidrag? Jag har upprepade gnger sagt till dig att du inte ska gra det fr komplicerat fr dig. Det blir bara fel och det mrker vi hr.
Har rtt om vad exakt? Alf Svensson vill ha med Turkiet i EU av rasliga skl och han r inte ensam om det. Och vad r det du frsker sga? Det framgr inte.
Jag tror att du gr ett stort misstag nu igen. Du frsker nog applicera dina s kallade objektivitet p andras motivationer.... du mste vl frst vad problemet med det r?