2013-04-01, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-O
Att ta in ett antal invandrare ndrar inte antalet etniska svenskar. Det som kan minska antalet av de etniska svenskarna r om de skaffar s f barn att de p sikt dr ut, eller att de fortplantar sig med andra folkgrupper och drmed inte fr helt svensketniska avkommor. Vilket av dessa alternativ r ptvingat genom politiken i syfte att utrota befolkningen?

Invandringen r inte menad att avstanna. S att prata om "ett antal" r lite konstigt. Visst, ur ett strikt teoretiskt frsta perspektiv r det s att invandringen inte innebr att antalet svenskar minskar. Men invandringen r oerhrt kostsam. Svenskar betalar. Det r inte bara s att det kostar - det r s att svenskar mste spendera mycket pengar p att hlla sig bort frn invandringen och dess konskevenser. T.ex. skolning fr barn. Det r ngot som p ett indirekt stt minskar antalet svenskar.

Sen r det s att invandrarna r rmaterial fr oppblandning. Staten vill ha integration - och det r oppblandning. Lite frenkant r det s att ju mer oppblandarmaterial du har desto med oppblandning.

Allt det jag tagit upp: medveten politik. Antirasister r i trden r tydliga med det - att var n det finns vita mnniskor s ska det invandras s att mjligheten till oppblandning finns dr. Det r medvetet. "Rationalisterna" r mycket tydlig med det.

Citat:
Mhmm s mina citerade allmngiltiga definitioner r mindre vrda n dina hemsnickrade begreppsfrvrngningar? Om du sger att det pgr ett folkmord, eller en utrotning, och det varken enligt definitionen eller enligt en klar majoritet av befolkningen faktiskt r som du sger, s ska vi nd kpa din frklaring rakt av?

Kpa? Du har fel, Henke. Det r inte svrare n s.

Citat:
Nej din byfne, det r ingen som vill att ngon folkgrupp ska frsvinna bara fr att vi frsvarar invandringspolitiken och framhrdar att det som sker r resultatet av demokratiska beslut i kombination med fria individuella val, tex vad gller vem man skaffar barn med.

Att det r resultat av "demokratiska beslut" gr ingen skillnad.

Citat:
Men serist, frsk ge ett rimligt motiv till varfr ett land med en klar majoritet av vita skulle vilja utrota dessa, inklusive sig sjlva? Ge mig ett enda skl till vad som kan franleda en sdan sjlvdestruktiv ondska?
Jag har aldrig psttt att alla skulle ha samma motivation, jag har bara bett dig ge EN enda rimlig frklaring till varfr folk skulle vilja stadkomma ett folkmord p sin egen befolkning.
Och nej, Reinfeldts pstdda demoner r knappast en rimlig frklaring

Vnta nu... utrota sig sjlva? Jag har aldrig psttt att antirasister i trden kommer att ta livet av sig. Det hr har vi gtt igenom igen: vad r din motivation? Varfr vill du se att det hr sker? Varfr r det viktigt fr dig? Brja dr. Det kan ge dig ledtrdar till hur en del andra tnker ocks.

Citat:
Ja, jag har sklart inga som helst problem att erknna att jag pratar om just hypotetiska situationer, det r ingen "problematik" utan fullt medvetet d det inte finns ett enda belgg eller ens trolig motivering till att det du pstr faktiskt skulle frekomma i VERKLIGHETEN.

Vi har invandring och integration i detta nu. Det r inget hypotetiskt ver det.

Citat:
Dina bsta (haha) bidrag hittills r allts Alf Svenssons motivering till turkiskt EU-intrde och Reinfeldts barndomsdemoner...Hmmm jag vet inte, jag knner mig av ngon anledning inte heeeelt vertygad om att du har rtt, men det kanske bara r en tidsfrga? -.-

Bidrag? Jag har upprepade gnger sagt till dig att du inte ska gra det fr komplicerat fr dig. Det blir bara fel och det mrker vi hr.

Har rtt om vad exakt? Alf Svensson vill ha med Turkiet i EU av rasliga skl och han r inte ensam om det. Och vad r det du frsker sga? Det framgr inte.

Jag tror att du gr ett stort misstag nu igen. Du frsker nog applicera dina s kallade objektivitet p andras motivationer.... du mste vl frst vad problemet med det r?
2013-04-01, 09:26
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Men snlla du, INSER du verkligen inte att, oavsett om hela Sveriges befolkning tog del av precis ALLT material du anser vara tecken p svenskfientlighet,, s hade de allra flesta inte hllit med dig nd?
Om nu det var s uppenbart att det frn alla hll och kanter strmmar antivita/svenskfientliga uttalanden och ageranden, tror du d inte att folk hade reagerat annorlunda n de gr idag? Tror du att SD bara haft 10 % om folk ansett att de andra partierna r s fulla av hat mot sin egen befolkning? r det inte en ledtrd att de flesta inte alls gr samma tolkningar eller reagerar likadant som du p alla dessa offentliga politiska uttalanden och journalistiska publikationer?
Tanken har allts inte ens slagit dig, att du inte besitter tolkningsfretrde i denna frga, att du inte sitter inne med den enda sanningen?

Den som r lite "off" genetemot samhllets normer idag hr r du och inte jag. Varfr? Drfr att du menar att anti-rasism str fr ett slags motstnd mot all form av rasism, men det r inte s de flesta tolkar ordet p vare sig vnster eller hgerkanten ven om det teoretiskt kan vara korrekt. Deltag i en antirasistisk demonstation ngon gng och frga deltagarna vilken grupp som r problemet i samhllet och vilka som br skuld fr kolonialismen. Att vara anti-rasist r att vara motstndare mot den "priviligerade" gruppen som utvar rasismen. Vita mnniskor, fretrdelsevis mn.

Drfr r det naturligtvis inte helt fel att komma till slutsatsen att Antirasist r ett kodord fr anti-vit.

Som Mona skulle ha sagt, "Vita mnniskor r problemet".
2013-04-01, 13:38
Medlem
Le Grand Matres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Den som r lite "off" genetemot samhllets normer idag hr r du och inte jag. Varfr? Drfr att du menar att anti-rasism str fr ett slags motstnd mot all form av rasism, men det r inte s de flesta tolkar ordet p vare sig vnster eller hgerkanten ven om det teoretiskt kan vara korrekt. Deltag i en antirasistisk demonstation ngon gng och frga deltagarna vilken grupp som r problemet i samhllet och vilka som br skuld fr kolonialismen. Att vara anti-rasist r att vara motstndare mot den "priviligerade" gruppen som utvar rasismen. Vita mnniskor, fretrdelsevis mn.

Drfr r det naturligtvis inte helt fel att komma till slutsatsen att Antirasist r ett kodord fr anti-vit.

S du menar p allvar att "vita" vsteuroper inte lg bakom kolonialismen? Vem var det annars - indier? Nej, kolonialismen initierades och uppehlls av just vita vsteuroper. Det r ett faktum.
Men givetvis har majoriteten av befolkningen ingen skuld i frgan, mer n att de varit arbetare etc i dessa lnder. Den verkliga skurken r emellertid kapitalismen. Men detta problem angrips inte lngre p samma stt som fr. Kanske det beror p att makten, den kapitalistiska makten, blev s orolig att den var tvungen att frndra motstndsrrelserna. De lyckades och ida angrips knappt kapitalism alls, inte ens av vnsterrrelserna om ursprungligen var de som stod p barrikaderna. Sk nationalister angriper inte heller kapitalismen utan angriper istllet invandrare. Helt utan fog. Men vem r det som str bakom knuten och myser? Jo, kapitalisterna. Fr nu kan de verka utan motstnd och ytterligare berika sig och f ytterligare makt.
S kapitalistisk psykologiskt frsvar har infiltrerat vnstergrupper s de ndrat fokus frn kapitalism till ngot allmngiltigt som det varken gr att angripa eller definiera - dvs vita medellders mn etc.
2013-04-01, 18:39
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullConnor
Du r fortfarande fast i dina teorier och dina egna definitioner. Som om du personligen vore viktig i sammanhanget.

Nr det gller brott s r avsikten viktig. Det tror jag inte att du har insett riktigt.

Du r fortfarande ofrstende infr det faktum att det inte r mina teorier eller definitioner bara fr att det r jag som framfr denna allmngiltiga information.

Haha, du r ju snudd p stuppkomiker...bara att du inte frsker vara rolig utan att dina verkliga sikter r s verklighetsfrnvnda att det blir rent komiskt.
Vem r DU att avgra om avsikten r att beg folkmord p vita svenskar? Du verkar inte gilla anvndandet av "egna teorier och definitioner", s bertta nu hur man objektivt kan visa att detta r AVSIKTEN?
2013-04-01, 19:02
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Invandringen r inte menad att avstanna. S att prata om "ett antal" r lite konstigt. Visst, ur ett strikt teoretiskt frsta perspektiv r det s att invandringen inte innebr att antalet svenskar minskar. Men invandringen r oerhrt kostsam. Svenskar betalar. Det r inte bara s att det kostar - det r s att svenskar mste spendera mycket pengar p att hlla sig bort frn invandringen och dess konskevenser. T.ex. skolning fr barn. Det r ngot som p ett indirekt stt minskar antalet svenskar.

Sen r det s att invandrarna r rmaterial fr oppblandning. Staten vill ha integration - och det r oppblandning. Lite frenkant r det s att ju mer oppblandarmaterial du har desto med oppblandning.

Allt det jag tagit upp: medveten politik. Antirasister r i trden r tydliga med det - att var n det finns vita mnniskor s ska det invandras s att mjligheten till oppblandning finns dr. Det r medvetet. "Rationalisterna" r mycket tydlig med det.

Kpa? Du har fel, Henke. Det r inte svrare n s.

Att det r resultat av "demokratiska beslut" gr ingen skillnad.

Vnta nu... utrota sig sjlva? Jag har aldrig psttt att antirasister i trden kommer att ta livet av sig. Det hr har vi gtt igenom igen: vad r din motivation? Varfr vill du se att det hr sker? Varfr r det viktigt fr dig? Brja dr. Det kan ge dig ledtrdar till hur en del andra tnker ocks.

Vi har invandring och integration i detta nu. Det r inget hypotetiskt ver det.

Bidrag? Jag har upprepade gnger sagt till dig att du inte ska gra det fr komplicerat fr dig. Det blir bara fel och det mrker vi hr.

Har rtt om vad exakt? Alf Svensson vill ha med Turkiet i EU av rasliga skl och han r inte ensam om det. Och vad r det du frsker sga? Det framgr inte.

Jag tror att du gr ett stort misstag nu igen. Du frsker nog applicera dina s kallade objektivitet p andras motivationer.... du mste vl frst vad problemet med det r?

Stand up comedy, part 2:

Ja vi tar in ett antal, och det fortstter att ka. terigen s pverkar inte det antalet vita utan bara andelen. Inte heller uppblandningen pverkar antalet. Detta inser du ocks i ett kort gonblick av klarsyn innan du terigen vandrar ivg p villovgar fulla med absurda argument. Ja om man teoretiskt stt avsiktligt skulle utarma en folkgrupp ekonomiskt s skulle det vara en sak, men d ska det bde vara avsiktligt och p en sdan extrem niv att folkgruppen faktiskt gr under som en konsekvens av denna fattigdom. Och nej, att vissa tar till tgrder fr att hlla sig borta frn invandringen leder inte till ett minskat antal svenskar, varken direkt eller indirekt. Hur orkar du presentera snt skrpmaterial till argument gng efter gng?

terigen, uppblandning r inte att likstlla med utrotning av ett folkslag! Avsikten r inte att blanda upp fr uppblandningens skull, utan att "vita" lnder ofta har strre resurser att ta emot invandrare, och drmed gr detta i ett solidariskt och humanistiskt syfte. Hade andra lnder varit vlmende och kunnat ta hand om sin befolkning fullt ut hade det inte funnits ngra skl att blanda bara fr sakens skull. Det r en KONSEKVENS av situationen i vrlden. S ja, uppblandningen r medveten, men det har absolut inget att gra med "utrotning" eller "folkmord".

Jas, s om en majoritet av befolkningen vill ha denna invandring, s r det nd att betrakta som ptvingat p folket? Hur d menar du?

Men serist...om du sger att dagens politiker, som till strsta del sjlva tillhr den vita befolkningen, har fr avsikt att beg folkmord p vita svenskar, d ingr de ju sjlva i den p sikt utrotade gruppen. Drfr undrar jag om du kan ge en rimlig frklaring till varfr ngon skulle vilja genomfra en sdan sjlvdestruktiv politik...

Ja dina bsta bidrag till frklaringar verkar vara Alf Svenssons uttalande och Reinfeldts pstdda "demoner". Jag gr det tvrtom mycket enkelt nr jag frkastar dessa pseudo-argument som fullstndigt patetiska, nr frgan gllde vad som p bred front kan motivera att politiken/journalistiken idag strvar efter att beg folkmord p vita svenskar...

r du s totalt bortkommen att du inte frstr att du inte har ngot vettigt att komma med ht?

Svara p frgan, inser du att de flesta INTE hller med dig om varken avsikterna eller konsekvenserna av dagens politik? Trots att alla skulle ta del av samma material, allt som du anser bevisar att det frekommer och att det kommer leda till utrotning, INTE kommer tycka likadant som du?
2013-04-01, 19:12
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten

Haha, tro mig, det r inte JAG som r "off"
Jo det r s man tolkar det om man faktiskt r en antirasist.
Om de sger att vita str fr en stor del av rasismen, s r det ju just drfr dessa r problemet. De vita som r rasistiskt lagda r ett problem fr kampen mot rasism, sjlvklart! Att anklaga dem som gr emot antirasismens lra r ju sklart bara en skuldbelggning av de som faktiskt r skyldiga. Det gr ju knappast att betrakta detta som antirasisters rasism mot vita

Det betyder inte att man r emot alla i den vita gruppen, utan just de som r rasistiskt lagda. Att den vita gruppen statistiskt r verrepresenterade nr det gller rasism franleder ju att en stor del av uppmrksamheten riktas mot just dem, att det r inom denna grupp problemen mste lsas.

Ja, vita mnniskor r en stor del av problemet, men det rr sig nd om en minoritet av alla vita. De som inte har rasistiska tendenser knner sig heller inte utpekade bara fr att andra i ens folkgrupp skuldbelggs.
2013-04-01, 19:28
Medlem
Citat:
Du r fortfarande ofrstende infr det faktum att det inte r mina teorier eller definitioner bara fr att det r jag som framfr denna allmngiltiga information

Henke, vi pratar frbi varandra. Du har inte riktigt frsttt trden. Antirasist - antivit, hur?

D kommer du med ditt google och vad du personligen menar med antirasist. Detta samtidigt som antirasist efter antirasist i trden konkret visar att de r antivita men de kallar sig antirasister.

Du r fr fokuserad p dig sjlv. Slpp det. Det r inte komplicerat det hr.
2013-04-01, 19:38
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Henke, vi pratar frbi varandra. Du har inte riktigt frsttt trden. Antirasist - antivit, hur?

D kommer du med ditt google och vad du personligen menar med antirasist. Detta samtidigt som antirasist efter antirasist i trden konkret visar att de r antivita men de kallar sig antirasister.

Du r fr fokuserad p dig sjlv. Slpp det. Det r inte komplicerat det hr.

Nej, tvrtom r det du som r fokuserad p dina tolkningar. Antirasist r inte lika med antivit, alldeles oavsett om vissa som utger sig fr att vara antirasister nda gnar sig t rasism mot vita. Dessa ska sklart inte solka ner antirasisternas rykte bara fr att de felaktigt anvnder sig av detta epitetet.

Sedan r ju frgan hur mnga detta faktiskt gller. Du menar att mnga i trden "visar att de r antivita", men det r inget annat n din personliga tolkning, det mste du vl inse? Det betyder inte att de faktiskt R antivita bara fr att du uppfattat det s.
2013-04-01, 19:39
Medlem
Citat:
Ja vi tar in ett antal, och det fortstter att ka. terigen s pverkar inte det antalet vita utan bara andelen. Inte heller uppblandningen pverkar antalet. Detta inser du ocks i ett kort gonblick av klarsyn innan du terigen vandrar ivg p villovgar fulla med absurda argument. Ja om man teoretiskt stt avsiktligt skulle utarma en folkgrupp ekonomiskt s skulle det vara en sak, men d ska det bde vara avsiktligt och p en sdan extrem niv att folkgruppen faktiskt gr under som en konsekvens av denna fattigdom. Och nej, att vissa tar till tgrder fr att hlla sig borta frn invandringen leder inte till ett minskat antal svenskar, varken direkt eller indirekt. Hur orkar du presentera snt skrpmaterial till argument gng efter gng?

Skrpmaterial? Du snackar vldigt konstigt nu. Igen! Invandringen frsvrar svenskars liv. Ekonomiskt, socialt, p alla stt. Det bidrar till lgre fdelsetal.

Sen gr du samma grej igen, du kommer med en massa deklarationer utan ngon som helst motivering. Inte heller oppblandning pverkar antalet? Va?

Citat:
terigen, uppblandning r inte att likstlla med utrotning av ett folkslag! Avsikten r inte att blanda upp fr uppblandningens skull, utan att "vita" lnder ofta har strre resurser att ta emot invandrare, och drmed gr detta i ett solidariskt och humanistiskt syfte. Hade andra lnder varit vlmende och kunnat ta hand om sin befolkning fullt ut hade det inte funnits ngra skl att blanda bara fr sakens skull. Det r en KONSEKVENS av situationen i vrlden. S ja, uppblandningen r medveten, men det har absolut inget att gra med "utrotning" eller "folkmord".

Nej, Henke. Avsikten r viktig nr det gller brott. Avsikten. Syftet med integration r integration. Det sger sig sjlvt. Det r inte konsekvens av "hur vrlden ser ut", det r konsekvens av medveten politik. Inte bara invandringspolitik, utan ven integrationspolitik.

Oppblandningen r medveten. Det r korrekt. Och oppblandning leder till utrotning. Medveten politik som leder till utrotning r folkmord. Det r inte svrare n s.

Citat:
Men serist...om du sger att dagens politiker, som till strsta del sjlva tillhr den vita befolkningen, har fr avsikt att beg folkmord p vita svenskar, d ingr de ju sjlva i den p sikt utrotade gruppen. Drfr undrar jag om du kan ge en rimlig frklaring till varfr ngon skulle vilja genomfra en sdan sjlvdestruktiv politik...

Du behver inte ens titta p politiker. Titta bara p antirasisterna i trden. De r ocks vita. De gnar lnga inlgg t att motivera detta. Vad r du funderar ver? Jag tror att du frsker gra det fr komplicerat fr dig nu igen. Jag har varnat dig fr att gra det upprepade gnger nu. Jag brjar trttna.

Citat:
Ja dina bsta bidrag till frklaringar verkar vara Alf Svenssons uttalande och Reinfeldts pstdda "demoner". Jag gr det tvrtom mycket enkelt nr jag frkastar dessa pseudo-argument som fullstndigt patetiska, nr frgan gllde vad som p bred front kan motivera att politiken/journalistiken idag strvar efter att beg folkmord p vita svenskar...

Jag vet inte ens vad du pratar om. Vad menar du med "argument" i sammanhanget? Du gr fortfarande samma miss, som om det vore hypotetiskt. Du m ha en egen liten vrld... men vi andra lever i verkligheten. I verkligheten pgr det hr. Det r inte en teoretisk diskussion vilket du verkar tro.

Citat:
r du s totalt bortkommen att du inte frstr att du inte har ngot vettigt att komma med ht?

Vi r ju bda ense, Henke. "S, ja oppblandningen r medveten". Detta kriver du sjlv. Och jag har "inget att komma med"? Jag frstr inte vad det r du r ute efter. Som sagt, du r ambitis och frsker komplicera det hela. Gr inte det misstaget.

Citat:
Svara p frgan, inser du att de flesta INTE hller med dig om varken avsikterna eller konsekvenserna av dagens politik? Trots att alla skulle ta del av samma material, allt som du anser bevisar att det frekommer och att det kommer leda till utrotning, INTE kommer tycka likadant som du?

Vad tycka? Vad r siktsfrgan i det hela? Att det frekommer invandring - ja/nej? Att staten aktivit integrera och blanda opp - ja/nej? Alla vet ju att svaren p bda r ja. Du med.

Det enda konkreta du har sagt utan ngon som helst motivation r fljande: massiv invandring till enorm kostnad samt integration och statliga propaganda vilket resulterar i oppblandning leder inte till att det blir frre svenskar.

Du fr grna motivera det. Var s god. Det rcker inte att komma med tomma deklarationer. Inte hr.
2013-04-01, 19:39
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Att den vita gruppen statistiskt r verrepresenterade nr det gller rasism franleder ju att en stor del av uppmrksamheten riktas mot just dem, att det r inom denna grupp problemen mste lsas.

Vad grundar du det p? Finns det ngon studie eller ngot att basera det p?

Eftersom du ordagrant anvnder ordet statistiskt s mste det finnas statistik.
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2013-04-01 kl. 19:43.
2013-04-01, 19:53
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Att anklaga dem som gr emot antirasismens lra r ju sklart bara en skuldbelggning av de som faktiskt r skyldiga.

Det finns mngder med sk antirasister som gr emot det du kallar "antirasismens lra". I princip 99% av alla politiker, journalister jag sett/lyssnat p/lst och 99% av alla sk antirasister jag pratat med. De erknner inte ens att ngon rasism mot vita mnniskor r mjlig.
2013-04-01, 20:10
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Skrpmaterial? Du snackar vldigt konstigt nu. Igen! Invandringen frsvrar svenskars liv. Ekonomiskt, socialt, p alla stt. Det bidrar till lgre fdelsetal.

Sen gr du samma grej igen, du kommer med en massa deklarationer utan ngon som helst motivering. Inte heller oppblandning pverkar antalet? Va?

Nej, Henke. Avsikten r viktig nr det gller brott. Avsikten. Syftet med integration r integration. Det sger sig sjlvt. Det r inte konsekvens av "hur vrlden ser ut", det r konsekvens av medveten politik. Inte bara invandringspolitik, utan ven integrationspolitik.

Oppblandningen r medveten. Det r korrekt. Det r inte svrare n s.
Och oppblandning leder till utrotning. Medveten politik som leder till utrotning r folkmord.

Du behver inte ens titta p politiker. Titta bara p antirasisterna i trden. De r ocks vita. De gnar lnga inlgg t att motivera detta. Vad r du funderar ver? Jag tror att du frsker gra det fr komplicerat fr dig nu igen. Jag har varnat dig fr att gra det upprepade gnger nu. Jag brjar trttna.

Jag vet inte ens vad du pratar om. Vad menar du med "argument" i sammanhanget? Du gr fortfarande samma miss, som om det vore hypotetiskt. Du m ha en egen liten vrld... men vi andra lever i verkligheten. I verkligheten pgr det hr. Det r inte en teoretisk diskussion vilket du verkar tro.

Vi r ju bda ense, Henke. "S, ja oppblandningen r medveten". Detta kriver du sjlv. Och jag har "inget att komma med"? Jag frstr inte vad det r du r ute efter. Som sagt, du r ambitis och frsker komplicera det hela. Gr inte det misstaget.

Vad tycka? Vad r siktsfrgan i det hela? Att det frekommer invandring - ja/nej? Att staten aktivit integrera och blanda opp - ja/nej? Alla vet ju att svaren p bda r ja. Du med.

Det enda konkreta du har sagt utan ngon som helst motivation r fljande: massiv invandring till enorm kostnad samt integration och statliga propaganda vilket resulterar i oppblandning leder inte till att det blir frre svenskar.

Du fr grna motivera det. Var s god. Det rcker inte att komma med tomma deklarationer. Inte hr.

Men serist, hur orkar du vara s vilsen?
Nej, uppblandning pverkar inte antalet.
Ja, staten integrerar och blandar upp aktivt.
Ja uppblandningen r medveten.

S lngt verkar du vara med. Sedan brjar dina misstag.
"Och oppblandning leder till utrotning. Medveten politik som leder till utrotning r folkmord."
NEJ, det gr det inte. JA om man medvetet fr en politik som utrotar ett folk r det folkmord, tack fr den sjlvklarheten. Men NU SKER JU INGEN UTROTNING, och inte heller r det AVSIKTEN frn politikerna eller andra vita i trden, alldeles oavsett hur du tolkar in Alf Svenssons uttalanden, Reinfeldts demoner eller vad antirasister sagt i trden.

Du pstr att dina tolkningar r lika med verkligheten, ser du ingen som helst brist i det resonemanget? S nej, att stapla sikter som du ANSER bevisa att antivit politik i syfte att utrota vita frekommer, betyder inte att du har ngot att komma med i debatten. Frutom just dina frvrngda sikter d. DET r siktsfrgan. Inte att det frekommer uppblandning, det r fakta. Du pstr att du lever i verkligheten och att jag begr misstag genom att ifrgastta om det verkligen gr till s som du hvdar, trots att du inte har ett enda sakligt bevis. Det r ju PINSAMT, frstr du inte det?

Det jag kommer med r konkreta motargument fr att frm dig att inse dina frsk att likstlla dina personliga tolkningar och slutsatser med vad som faktiskt sker p riktigt inte har ngon som helst substans. Men du vgrar ju fatta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in