2013-04-02, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-O
Mm men visst. "mental harm", det som ni rasister utsatt minoritetsgrupper fr, d har ni begtt folkmord p dessa allts, om man kan tolka det s fritt...Din folkmrdare!

Tolka det "s fritt"? Utveckla grna vad du menar rent konkret. Med ett exempel s att vi frstr varandra. Jag lter dig komma undan med det hr "ni" som om jag skulle ha gjort ngot.

Citat:
Nej, det r inte kalkylerat med det avseendet, och dessutom s utrotas inte folket av den vita rasen, det r bara att de fr sina gener vidare genom blandningar med andra folkgrupper. Att framtida generationer inte kommer att vara vita, allts att framtidens barn kommer ha en annan hudfrg n vit, r inget folkmord.

Ok, s med andra ord s frnekar du avsikten. Frstr jag dig rtt d?

Jag tror inte det gr att vara tydligare n vad du r med det fetmarkerade.
2013-04-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fboba40
Jas nu gick tydligen flkten p hgvarv nr dyngan sprtter s hr vilt omkring.
Det mste vara 100 gnger som ni ftt frklarat fr er att FN:s stadga om folkmord inte gller eller ens p ngot framkrystat avlgset stt har ngot att gra med dagens situation i Sverige.

Fr att du, som under defnitionen r skyldig, sger det? Ok... jobba p motiveringarna, Bobban.

Citat:
Bobban menade inte att folkmord enbart r = holocaust. Dremot var han nyfiken p vilka reaktioner ordet skulle vcka, lite frstligt kan han medge men det r ju hrda gnget som diskuterar hr.

Jo, det gr vr vn Bobban. Fr ingen annan definition ska anvndas enligt Bobban. I synnerhet inte FN:s.

Citat:
Bobban har ocks freslagit en resa till Rwanda fr att uppmrksamma lokalbefolkingen p det "folkmord" som pgr i Sverige, men det var ingen som hrsmmade kallelsen.

Hur tnkte Bobban dr? Rent teoretiskt nu, vad vore konsekvensen om "lokalbefolkningen" dr uppmrksammades? Vet Bobban vad fr sprk som talas dr? Talar de mnne franska?

Jag tror inte att Bobban tnkte s lngt.
2013-04-02, 23:13
Medlem
Citat:
Som sagt, terkom nr du kan frklara hur Sarkozy och andra ska blanda folk p det personliga planet, hur de praktiskt ska styra vem man bildar familj med och skaffar barn med, vilket leder till frre antal vita p sikt. S lnge du undviker denna frga, allts att ge ditt pstende om bortblandning p det personliga planet ngon form av validitet, s r du totalt ointressant att fortstta diskutera med.

Du har frenetiskt hvdat ATT det r p ett visst stt, men vgrar motivera HUR, vilket ju r det relevanta. Frstr du vad jag menar? Fr jag upprepar mig inte igen och svarar inte frrn du har besvarat min frga.

http://www.youtube.com/watch?v=YFsmvDF6ytk

Enligt Sarkozy och dig ska Vita blandas bort med hjlp av statligt tvng, kallad "integration".

Vita fr inte ha separat kvarter, skolor, arbetsplatser eller lnder. Icke-Vita ska tvingas in och "integreras". r detta s svrt att frst, hur gick ABC:t? Statlig, medial och grupptryck tvingar Vita till bortblandning som antirasisten Sarkozy erknner.

Snart sger du vl att det skulle vara omjligt fr Vatikanen att p medeltiden ha ftt familjer att lta sina flickor brnnas som hxor och f vanliga mn och kvinnor att ge upp barn och familj fr att "be till gud" hela livet i kloster.

Nejd, speciellt i en tid d internet, kameror och teknologi ltt hller koll p folk s skulle det vara omjligt att Franska staten med flera antivita uppmuntrar och tvingar Vita att blanda bort sig, helt ljevckande, eller hur?!
Senast redigerad av R3kyl 2013-04-02 kl. 23:16.
2013-04-02, 23:13
Medlem
Citat:
Nej, en gemensam nmnare duger inte fr att sammankoppla hans sikter med mina. Vi m bda vara fr folkblandning men jag sympatiserar knappast med hans val av metoder, eller hans ordval.

Avsikten r densamma. Du skriver ju sjlv hr att du som antirasist vill svenskar ska blandas bort. Det r drfr du r fr den politik du r fr.
2013-04-02, 23:19
Medlem
Citat:
Nej d det handlar om ett begrepp som bde kan anses vara positivt, fr marginaliserade grupper att ta strre del i arbetslivet, men ven innebr nackdelar fr de vita som drabbas,

Antivit. Och du r fr detta i alla lnder dr vita mnniskor finns.

Citat:
kan man inte med skerhet sga att ett stttande av denna metod r antivit rasism. Om man bara ser det ur ett perspektiv att vissa branscher har tagit in oproportionerligt stor andel vita, och drmed missgynnat andra grupper enbart pga deras etnicitet, trots att de haft lika hg eller hgre kompetens n de vita,

Det dr r inte en beskrivning av verkligheten. Var rlig nog att medge det.

Citat:
d kan man se det som ett rttvist terstllande av jmviktslget mellan grupperna. Nu r ju inte verkligheten s enkel, men fr folk som inte r verdrivet insatta och bara gr efter detta frsta spontana intryck, kan man inte med bestmdhet pdyvla dem epitetet antivita, s lnge man inte vet att det varit deras avsikt att vita skulle drabbas.

"verdrivet insatta". Det har pgtt i femtio r i USA. Mnga har detta som sitt levebrd. Du pratar om... "inte s verdrivet insatta". Lgg av nu. Hur insatt r du?

Citat:
Nej nu blir jag trtt p dina frsk att ge mig diverse negativa stmplar med std enbart av din bristande analysfrmga. Skrpning. Jag frklarade att det gr t det hllet, framtidsprognosen r att det de genetiska skillnaderna kommer minska, och att jordens befolkning genetiskt kommer konvergera mot en enda gemensam blandras.

"Jordens" befolkning? Detta pgr inte i Kina, inte i Afrika, inte i arabvrlden, inte i Sydamerika annat n i mindre grad. Det r bara vita lnder det gller. Det r en ras som ska bort enligt antirasism. En och endast en.

Citat:
Om detta sker s har det inget med folkmord att gra utan pga globalisering, politik, och folks individuella val att fortplanta sig ver rasgrnserna.

Medveten politik. Avsikten, Henke, kom ihg den.

Citat:
Detta gr inte att stoppa, om man inte geografiskt isolerar olika raser, vilket d skulle vara motsatsen till utrotning enligt dig?

Eh... stoppa? Invandringen har infrts. Integration har infrts. Med medveten politik. Inte trots.
2013-04-02, 23:26
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullConnor
Tolka det "s fritt"? Utveckla grna vad du menar rent konkret. Med ett exempel s att vi frstr varandra. Jag lter dig komma undan med det hr "ni" som om jag skulle ha gjort ngot.

Ok, s med andra ord s frnekar du avsikten. Frstr jag dig rtt d?

Jag tror inte det gr att vara tydligare n vad du r med det fetmarkerade.

Ja att man tolkar definitionen av folkmord s fritt, att bara genom att pst att ens grupp frorsakats psykisk skada av invandringen f det till att folkmord har begtts. Definitionen innehller ju en del abstrakta begrepp, som tex d "mental harm". Det innebr inte att vem som helst kan etikettera ngon som stttande till folkmord, genom att gra egna fria tolkningar av vad detta innebr och frska ge det ngon verklighetsanknytning och drmed "bevisa" sin tes.

Sjlvklart frnekar jag att avsikten frn regeringens sida skulle vara att utrota den vita befolkningen. Och dessutom frnekar jag som sagt att deras politik LEDER till ett, om n oavsiktligt, folkmord, eftersom det inte tillnrmelsevis uppfyller kriterierna fr detta.
2013-04-02, 23:28
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl

Enligt Sarkozy och dig ska Vita blandas bort med hjlp av statligt tvng, kallad "integration".

Vita fr inte ha separat kvarter, skolor, arbetsplatser eller lnder. Icke-Vita ska tvingas in och "integreras". r detta s svrt att frst, hur gick ABC:t? Statlig, medial och grupptryck tvingar Vita till bortblandning som antirasisten Sarkozy erknner.

Snart sger du vl att det skulle vara omjligt fr Vatikanen att p medeltiden ha ftt familjer att lta sina flickor brnnas som hxor och f vanliga mn och kvinnor att ge upp barn och familj fr att "be till gud" hela livet i kloster.

Nejd, speciellt i en tid d internet, kameror och teknologi ltt hller koll p folk s skulle det vara omjligt att Franska staten med flera antivita uppmuntrar och tvingar Vita att blanda bort sig, helt ljevckande, eller hur?!

Du har fortfarande inte svarat p frgan, kmpa vidare.
2013-04-02, 23:30
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Avsikten r densamma. Du skriver ju sjlv hr att du som antirasist vill svenskar ska blandas bort. Det r drfr du r fr den politik du r fr.

Rcker det inte med att du skmde ut dig genom att tvrskert hvda vilka sikter fboba stod fr baserat p hans inlgg, och att det sen visade sig att du hade fel?
Att stta hittep-etiketter p folk och drmed misskreditera dem funkar inte Bulle, jag lovar. Testa en annan metod.
2013-04-02, 23:33
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Fr att du, som under defnitionen r skyldig, sger det? Ok... jobba p motiveringarna, Bobban.

En motivering r ju att inte FN:stadgarna rcker till. Annars borde du vl tipsa skerhetsrdet redan i morgon om vad om r p gng?

Citat:
Jo, det gr vr vn Bobban. Fr ingen annan definition ska anvndas enligt Bobban. I synnerhet inte FN:s.

Sluta hyckla med att framhlla FN, sg som det r i stllet. Du skiter i FN eftersom du anser det sakna legitimitet som institution, men du har rkat hitta deklarationen om detta fr att du tror det kan vara ett argument att lyfta fram fr svenskar. Innerst inne anser du att deklarationen r ett ideologiskt falsarirum som tillkom fr judarnas skull efter andra vrldskriget. Du kanske t.o.m anser att judarna ligger bakom antivit-agendan ocks?
2013-04-02, 23:39
Medlem
Citat:
Du har fortfarande inte svarat p frgan, kmpa vidare.

Gjorde jag inte det, eller vill du bara inte svara p den fr dig obekvma verkligheten? Du har ju bara bevisat ter och ter igen att ven nr du konfronteras med sanningen i vitgat s frnekar du det eller hittar p nya urskter fr att samma "integrationspolitik", och bortblandning av Vita ska kunna fortg.

Sarkozy sger att Vita SKA blandas bort med statligt TVNG, och du vill att man ska peka ut hur exakt det ska g till?

En vettig och normal mnniska skulle nog frfras ver att det finns sdana "mnniskor" som vill utrota Vita, men du vill istllet veta in i detalj hur folkmordet sker. Folkmord r folkmord, oavsett de sadistiska detaljerna du vill ta del av.
2013-04-02, 23:43
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Antivit. Och du r fr detta i alla lnder dr vita mnniskor finns.

Det dr r inte en beskrivning av verkligheten. Var rlig nog att medge det.

"verdrivet insatta". Det har pgtt i femtio r i USA. Mnga har detta som sitt levebrd. Du pratar om... "inte s verdrivet insatta". Lgg av nu. Hur insatt r du?

"Jordens" befolkning? Detta pgr inte i Kina, inte i Afrika, inte i arabvrlden, inte i Sydamerika annat n i mindre grad. Det r bara vita lnder det gller. Det r en ras som ska bort enligt antirasism. En och endast en.

Medveten politik. Avsikten, Henke, kom ihg den.

Eh... stoppa? Invandringen har infrts. Integration har infrts. Med medveten politik. Inte trots.

Idiot. Har aldrig sagt att jag r fr det utan att det kan finnas skl till att ngon oinsatt inte ser alla konsekvenser och att det drmed inte finns grund fr att beskylla dem fr att vara antivita enbart pga ett uttalande. r frbannat trtt p ditt stt att pdyvla mig och andra grovt feltolkade sikter. r du s efter att du inte inser nr jag argumenterar frn andras mjliga perspektiv och nr jag uttrycker mina egna sikter?

Varfr skulle vanliga svenskar ha full koll p hur det har fungerat i USA i denna frga?

Nej korkskalle, det pgr verallt, bara i olika omfattning/hastighet. Att vita lnder blandas upp i hgre grad beror p att fattiga befolkningar som flyr sitt land sker sig till lnder som har kapacitet att ta emot dem och ge dem ett vrdigt liv, vilket mnga vita lnder kan. Det r ingen som har suttit och bestmt att detta ska riktas mot vita bara fr sakens skull, utan det r en konsekvens av vrldslget, vilka som har behov av att fly och vilka som har mjligheten/viljan att ta emot invandrare. Tex Japan skulle ha ekonomisk mjlighet men gr det inte nd, vita lnder i Europa har bde mjlighet och vilja.

Ja men eftersom folk bevisligen blandar sig mellan raserna nr integrationen medvetet infrs, s r fljaktligen enda sttet att stoppa en utveckling som p sikt leder till en enda gemensam ras, att isolera de etniska folkgrupper som vi trots allt har idag, rent geografiskt. Vi SKULLE kunna gra det, tex om Svenskarnas parti hade suttit vid makten, rensat ut alla som inte har rtt etnicitet och drmed isolerat vr vita befolkning i Sverige. Men folk i allmnhet gillar ju inte den idn...
2013-04-02, 23:45
Medlem
Citat:
Ja att man tolkar definitionen av folkmord s fritt, att bara genom att pst att ens grupp frorsakats psykisk skada av invandringen f det till att folkmord har begtts. Definitionen innehller ju en del abstrakta begrepp, som tex d "mental harm". Det innebr inte att vem som helst kan etikettera ngon som stttande till folkmord, genom att gra egna fria tolkningar av vad detta innebr och frska ge det ngon verklighetsanknytning och drmed "bevisa" sin tes.

Nu frsker du slinka undan. Punkt b) r sann, men inte s solklar som punkt c) som r den viktigare av dem. Och vad gller den s tjafsar du inte emot ser jag. Den gr inte att frneka.

Citat:
Sjlvklart frnekar jag att avsikten frn regeringens sida skulle vara att utrota den vita befolkningen. Och dessutom frnekar jag som sagt att deras politik LEDER till ett, om n oavsiktligt, folkmord, eftersom det inte tillnrmelsevis uppfyller kriterierna fr detta.

Du sg sjlv punkt c) i definitionen. Saken r klar.

Det r inte bara s att regeringen bedriver invandring till massiva kostnader och konsekvenser fr svenskar (b). Det r ven s att regeringen aktivt bedriver politik fr att integrera. Detta r avsikt. Ok? Det r ett faktum att Sverige har en integrationsminister. Ministerns uppgift r att f till oppblandning. Eller folkblandning som du kallade det - och enligt utsago r fr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in