2013-03-02, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Det r fastslaget att IQ till stor del r rftligt s jo den IQ-niv som rder inom en folkgrupp/ras gr i arv:

"Estimates in the academic research of the heritability of IQ have varied from below 0.5 to a high of 0.9 (of a maximum of 1.0). IQ heritability increases during early childhood, but it is unclear whether it stabilizes thereafter. A 1996 statement by the American Psychological Association gave about .45 for children and about .75 during and after adolescence. A 2004 meta-analysis of reports in Current Directions in Psychological Science gave an overall estimate of around .85 for 18-year-olds and older. The New York Times Magazine has listed about three quarters as a figure held by the majority of studies."
http://en.wikipedia.org/wiki/Heritability_of_IQ

Du hvdar att konsensus r si och s men du bara hittar p.

Evolutionen har upphrt sger du? Nr hnde det och hur gick det till? Det r ju uppenbart att du inte frstr vad evolution r om du hvdar sdant. S lnge nya generationer fds s fortstter utvecklingen. Jag betvivlar att Richard Dawkins har hvdat s. Klla?

Du r villig att lta vita mnniskor och vr civilisation g under fr att du har ftt phjrnan att "anti-rasismen" krver det. Kan det bli mer anti-vitt och perverterat n s?

Att det gr i arv sger 0 om ras. Det finns genier inom varenda ras s... Mest bland judarna, vad tycks om det? Grundat p att judarna ftt sdr 35% av alla nobelpris.

Det var nr han talade om boken "the selfish gene". Han sger att fr att mnsklig evolution skall fortstta frammt krvs att det r de intelligentaste eller starkaste som frkas, detta r inte lgre fallet. Dock nmns det att vi eventuellt kommer kunna pverka det sjlva i framtiden genom genmanipulation. Hr sger en annan ledande evolutionist samma sak:
http://news.bbc.co.uk/today/hi/today...00/7656220.stm
https://www.youtube.com/watch?v=IMDVEW4GqHA (dawkins on darwinian society)

JAg skiter fullstndigt i den vita hudfrgen. Som jag ser det berikar mngkulturen vr civilisation, den leder inte mot undergng. Det finns absolut ingen fakta som stdjer det uttalandet.

Och om antivitt innebr att jag r emot rasism etc, d kan jag stolt kalla mig s. Dock gr det att likna med nr kreationister talar om att ateister r antikrist. Det r helt enkelt ett ad hominem argumentationsfel. Huruvida jag r antivit eller inte berr inte om sanningshalten i mina uttalanden.
2013-03-02, 17:29
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Att det gr i arv sger 0 om ras. Det finns genier inom varenda ras s... Mest bland judarna, vad tycks om det? Grundat p att judarna ftt sdr 35% av alla nobelpris.

Det var nr han talade om boken "the selfish gene". Han sger att fr att mnsklig evolution skall fortstta frammt krvs att det r de intelligentaste eller starkaste som frkas, detta r inte lgre fallet. Dock nmns det att vi eventuellt kommer kunna pverka det sjlva i framtiden genom genmanipulation. Hr sger en annan ledande evolutionist samma sak:
http://news.bbc.co.uk/today/hi/today...00/7656220.stm
https://www.youtube.com/watch?v=IMDVEW4GqHA (dawkins on darwinian society)

JAg skiter fullstndigt i den vita hudfrgen. Som jag ser det berikar mngkulturen vr civilisation, den leder inte mot undergng. Det finns absolut ingen fakta som stdjer det uttalandet.

Och om antivitt innebr att jag r emot rasism etc, d kan jag stolt kalla mig s. Dock gr det att likna med nr kreationister talar om att ateister r antikrist. Det r helt enkelt ett ad hominem argumentationsfel. Huruvida jag r antivit eller inte berr inte om sanningshalten i mina uttalanden.

Rekommenderar att du inte kallar dig anti-vit, eftersom det legitimerar deras lgner. De vill med retorik f antirasisterna att framst som de onda.
2013-03-02, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManSkaSovaDa
Hller med dig delvis hr. Genetiken r ju det som nu sysslar med detta.

Dock har nog inte alla slutat helt forska om skillnader. Det verkar dumt. Frbjuda forskning dessutom. Verkar inte srskilt smart i mina ron s lnge det grs p ett etiskt stt och inte anvnds senare i dliga syften.

O fr att utrota varandra i miljoners miljontal behver ju mnniskor verkligen inga vetenskapliga bevis. Det har ju skett och sker hela tiden utan dessa.

Frga: Uppfattar jag dig rtt nr du inte tnker dig som varken anti-vit eller som att det finns rasism mot vita i vrlden?

Men ingen har frbjudit forskning och den pgr fr fullt. S det r bara en lgn frn brjan till slut att det skulle vara s.

Det e klart det finns rasism mot den vita vrlden. Rasism r att tillskriva ngon ett negativt attribut med etnicitet som grund, klart folk gr det mot vita, och d r det rasism. Sjlv r jag inte antivit dock. Jag r vit sjlv s och rtt egenkr.
2013-03-02, 17:30
Medlem
ManSkaSovaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum

Relevanta aspekter r frsts intelligens och allmnt civiliserat uppfrande. Det behvs en insikt om att folkslag inte r utbytbara hur som helst. Man kan inte fylla vita folks lnder med folk frn tredje vrlden och frvnta sig att de folken skall kunna frvalta vita mnniskors civilisation.

Tnker jag rtt nr jag tnker att du tnker (komplicerat det dr) att det frmst r biologiska skillnader bakom olika betenden, vld etc etc och inte att det uteslutande r den milj/kultur vi vuxit upp i som gjort s vi/de beter sig annorlunda?

Om du tnker s, hur stor del uppskattar du gr att vldsamma och dliga betenden ligger i biologin jmfrt med uppvxtfrhllandena? 10% 25% 50% 75% 90% 100%?
Senast redigerad av ManSkaSovaDa 2013-03-02 kl. 17:34. Anledning: sprrttelse
2013-03-02, 17:31
Medlem
ManSkaSovaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Rekommenderar att du inte kallar dig anti-vit, eftersom det legitimerar deras lgner. De vill med retorik f antirasisterna att framst som de onda.

Vad fr dig att tnka att de vill det? Allts att detta r deras syfte?
2013-03-02, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan

Ja precis som med Kreationister som kallar Ateister fr antikrist, s kallar rasister alla som inte hller med fr "antivit". Jag tar mig helst bara frbi den delen av en diskussion d det r ett direkt argumentationsfel att ppeka att sanningshalten ndras beroende p vem som sger det.
2013-03-02, 17:33
Medlem
ManSkaSovaDas avatar
Citat:
Men ingen har frbjudit forskning och den pgr fr fullt. S det r bara en lgn frn brjan till slut att det skulle vara s.

Det e klart det finns rasism mot den vita vrlden. Rasism r att tillskriva ngon ett negativt attribut med etnicitet som grund, klart folk gr det mot vita, och d r det rasism. Sjlv r jag inte antivit dock. Jag r vit sjlv s och rtt egenkr.

Kanon!

Tolkade det ett tag av det du skrev som att du kanske var en av de "drarna" som pstr att det inte finns rasism mot vita. Att vita inte kan rka ut fr rasism.

Har sjlv som vit rkat ut fr en hel del rasism under tonren frn alla mjliga andra folkgrupper. Det r vl inget onaturligt med det. Som jag ser det fungerar vi mnniskor s, tyvrr, o har inte lyckats komma frbi det och kommer kanske aldrig gra det.

S tnker jag.
2013-03-02, 17:37
Medlem
ManSkaSovaDas avatar
Citat:
Ja precis som med Kreationister som kallar Ateister fr antikrist, s kallar rasister alla som inte hller med fr "antivit". Jag tar mig helst bara frbi den delen av en diskussion d det r ett direkt argumentationsfel att ppeka att sanningshalten ndras beroende p vem som sger det.

Till kalasetistan ocks

Precis som massan i Sverige kallar en vit svensk man (och en del vita svenska tjejer) fr rasister s fort de yppar minsta ifrgasttande om vr invandringspolitik?

Eller menar ni att det r ngon skillnad p det och det som massan i Sverige gr nr de sger rasist?
Senast redigerad av ManSkaSovaDa 2013-03-02 kl. 17:39. Anledning: La till en till mottagare
2013-03-02, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HermanLundborg

Kul, en av frra rets mest kapade, sgade och hnade studier gr come-back. Fr flera av er kommer det nog aldrig att g in att STUDIEN HANDLADE INTE OM IQ

Om du hade kunnat ska & lsa hade du fr vrigt upptckt att den dessutom "bevisade" att intelligentare kvinnor r MER rasistiska.

Ja det r nog intressant fr dig men knappast fr ngon argumentation av vrde.

Man skulle kunna sga att du i praktiken stdjer ett rasistiskt tnkande, ja. Jag tnker inte gra det men jag ska frklara kort varfr det lter som att du pratar skit (och ditt skitsnack om spanjorerna hoppar vi ver):

Du pstr att du r "emot all rasism, ven mot vita" samtidigt som du hver ur dig att "vi r de som betett oss jvligt", "vi har skrivit historiebckerna" och "vita r inte utsatta". Du hvdar allts ytligt en individualistisk tolkning av begreppet rasism (en rasism som ven "vita" kan utsttas fr) - men samtidigt upprepar du klyschor sprungna ur en strukturell tolkning, som inte gr ihop med den frra, som kategoriskt angriper "vita" och tillmpar ett rastnkande fr att bedma beteenden beroende p aktrers hudfrg.

D lter det som att du pratar skit. Kanske vill du och dina vita vnner stta er i ring fr att skriva ned alla era orttvisa privilegier och hur orttvist det r att ni r s ljusa, som den antirasistiska organisationen rekommenderade.

De har delvis lyckats med dig. Du gick p och spred den genomskinliga propagandan frn den kanadensiske psykologen. Du har internaliserat ngra av iderna frn det omfattande socialpsykologiska projekt som syftar till att kollektivt skuldbelgga alla som ser ut som du. Fr tillfllet r allts ditt motstnd mot en aggressiv politik riktad mot "vita" framgngsrikt nedbrutet.
Lyckligtvis gr detta att bota. Vi fr hoppas att dina r vid universitetet ej kastats bort p den sortens nonsens som specifikt utformats fr att frhindra intellektuellt tillfrisknande.

Mnniskorna hr p FB som anser sig anti mngkulturen visar iofs rtt stenhrt p att underskningen stmmer rtt vl. Argumenten frn den sidan r identiska med de Jehovas vittnen anvnder, vad sger det dig?

Om jag r antivit, hur r det inte av intresse att jag umgs med vita i huvudsak? Om ngon blir anklagad fr rasism som Kjell Bergkvist blev en gng i tiden, var det inte d rtt relevant att han var gift med en rom? Och hur r det en skillnad frn nr JV kallar ateister fr antikrist?

Att sga att "vi bettet oss djvligt" kallas att ha ngon form av koll p historia. Du menar allts att det r personer som inte har kunskap om dessa hndelser som klarar sig frn den antivita stmpeln?

Rasism r nr man tillskriver negativa attribut till en hudfrg helt enkelt. Det har inget att gra med vr hudfrg att vi betett oss som skit genom hela historien in i dagslge, och andra har betett sig illa de med. Detta grundas inte p hudfrg utan p vad som faktiskt hnt i historien.

JAg har inget emot att vara vit, det vore iofs nice att ha lite frg, tjejer verkar gilla det, och jag gillar tjejer.

De har delvis lyckats med dig med, lyckats assimilera Jehovas vittnens visdom fast med en rasistisk kontext, grattis!

Det finns ingen skuld mot alla som ser ut som mig, dremot mot alla som tnker som dig.
2013-03-02, 17:43
Bannlyst
Citat:
Till kalasetistan ocks

Precis som massan i Sverige kallar en vit svensk man (och en del vita svenska tjejer) fr rasister s fort de yppar minsta ifrgasttande om vr invandringspolitik?

Eller menar ni att det r ngon skillnad p det och det som massan i Sverige gr nr de sger rasist?

JAg ifrgastter vr politik hela tiden och inte har jag blivit kallad rasist. S det kan ju ha ngot att gra med att dessa personer ofta faktiskt r rasister?

Rasist r man om man tillskriver negativa attribut till en hudfrg, gr man inte det r man inte rasist. Rtt enkelt.
2013-03-02, 17:45
Bannlyst
Citat:
Kanon!

Tolkade det ett tag av det du skrev som att du kanske var en av de "drarna" som pstr att det inte finns rasism mot vita. Att vita inte kan rka ut fr rasism.

Har sjlv som vit rkat ut fr en hel del rasism under tonren frn alla mjliga andra folkgrupper. Det r vl inget onaturligt med det. Som jag ser det fungerar vi mnniskor s, tyvrr, o har inte lyckats komma frbi det och kommer kanske aldrig gra det.

S tnker jag.

Absolut inte, detta vore en helt verklighetsfrnvnd tanke s.

Jag har faktiskt aldrig utsatts fr annat n skmtrasism. DVS att min chilenske vn kallar mig "Pendecho" (kan inte stava spanska).
2013-03-02, 17:47
Medlem
fboba40s avatar
En hypotetisk frga till er som anser att antirasist = antivit:
Nr vita var anti-apartheid nr det begav sig i Sydafrika, var de d antivita?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in