2013-03-02, 04:27
Citat:
Nej jag undrade hur du kan vara EMOT "rasism mot vita". De r ju inte utsatta. Det lter som att du pratar lite skit.
Ursprungligen postat av Rationalisterna
VArfr skulle jag vara fr rasism mot vita? JAg vet att de vita inte r utsatta, men detta gr dem inte smre av etniska skl.
Citat:
Jag vet inte vad en 40 generationer sedan eller ngot som minst, betyder. S jag kan inte svara. r ingen expert p andra lnders raspolitik heller men ibland har ngon form av "one drop rule" gllt.
Vad tror du effekten blir av att ta in stora grupper svarta mnniskor i en "ljusbrun" befolkning som man sedan med tiden brjar skaffa barn tillsammans med? Detta r en 40 generationer sedan eller ngot som minst. Det r i nulge f lnder som hade mycket slavar vars befolkning r "helt vit" till fljd utav f personer i dessa lnder inte har ngot slavblod i sig. Du kan se liknande effekt p hur mnga som r beslktade med valloner i Sverige.
dvs Fredrik Renfeldt skulle kunna spela p att han r en "svart" politiker (testa bildgoogla Eric Holder, Colin Powell, Charles Rangel mfl politiker fr en ledtrd om hur frdelaktigt det kan vara)
Detta omrde av USA har emellertid inte haft ngon svart slavbefolkning, inte ngra vita livegna heller eftersom den koloniserades senare (det finns vita slavttlingar i USA). Befolkningen r en av de mer homogent nordeuropeiska. Att jag skrev "vit" beror mest p att det inte r en naturlig etnisk kategori.
(Ge grna ngra siffror p vallonttlingar om du har. Jag vet ej.)