I det fallet handlar det vl snarare om att kriminella tar ver s att hederligt folk inte knner sig trygga lngre.
Delvis handlar det om importerad kriminalitet, men inte enbart. Svenskar flyttar ven fr att de inte lngre knner igen sin egen stad och fr att de, precis som alla andra folkgrupper, helst vill leva bland mnniskor som ser ut och beter som de sjlva och som de delar sprk, vrderingar och kulturell bakgrund med. Detta frvgras dem i deras egen hemstad. De frdrivs.
Senast redigerad av Dre 2013-03-06 kl. 21:52.
Ber om urskt ifall mitt inlgg har diskuterats frrut, eller om det r p fel kategori, jag r inte hr p FB s ofta.
Jag r heller inte ute efter brk, eller fr att klaga, utan vill bara i all vlmeningen diskutera ngot.
Ser ofta p ntet att "Antirasist, r ett kodord fr antivi" och det frargar mig en aning, jag undrar bara hur det gr ihop? Fr mig finns det inte ngon logik i detta uttalande alls, lter bara som rena rapakaljan.
Jag r emot rasism. Jag ser till individen nr jag mter en person, inte deras hudfrg.
Slr en "svart" man ner en "gul" man, med anledningen av att den "gule" r just "gul" sger jag att denne "svarta" ska dra t helvete.
Ger vi dem ombytta roller, kommer jag reagera precis p samma stt, byter vi den svarta mot en vit, sger jag samma sak d. Byter vi den gula mot en vit, sger jag samma sak d. Osv osv osv..
S kan ngon av er som str fr rasism, frklara fr mig, hur detta gr mig antivit?
[...]
Har inte lst trd och vad du ftt fr svar, men att antirasism r ett kodord fr antivit torde bero p att de som sger det anser vita r utsatta fr en konspiration att utrota dem samt anser att vita r bttre eller vldigt speciella och drfr ska vrdas genetiskt. Dr har vi vit makt-grupper och dito aktivister, som t ex Svenskarnas Parti och David Duke. (Ofta har de idn att judar har en konspiration mot vita, men den saken r oerhrt populr att "bevisa" hr p flashback men OT hr, s hoppas inte denna parentes stter fart p antisemiter.)
Att antirasism r kodord fr antivit ser man relativt ofta i kommentarer p Avpixlat eller liknande sajter.
(En annan sida av debatten: Tror en korrupt "antirasism" finns, som typ tvlar i att banka p inbillade rasister. r nog en grej i progressiv samhllsfrndrande ideologi, inte olik feminism som r aggressiv mot mn. Ofta anklagas de som inte r tillrckligt vnster fr att p samma gng vara rasister, misogyna mm. Kan vara riskabelt att inte tillrckligt tydligt delta i bankande p inbillade rasister. Fretrdare fr "antirasist"-organisationer kan ven anklaga de med "fel" sikt om invandring och integration fr rasism, dr Jan Bjrklund kan demoniseras som en. Aktivistisk (otrevlig) vnster. Mjligen kan de strka de som tror p konspiration mot vita. S k "antirasister" gillar ofta positiv srbehandling p grund av hudfrg, men ven niqab i skolan, som de anser det r rasistiskt att vara emot. Kritisera hederskultur var fr vissa rasism.)
Senast redigerad av ankademiker 2013-03-06 kl. 22:12.
Har inte lst trd och vad du ftt fr svar, men att antirasism r ett kodord fr antivit torde bero p att de som sger det anser vita r utsatta fr en konspiration att utrota dem samt anser att vita r bttre eller vldigt speciella och drfr ska vrdas genetiskt. Dr har vi vit makt-grupper och dito aktivister, som t ex Svenskarnas Parti och David Duke. (Ofta har de idn att judar har en konspiration mot vita, men den saken r oerhrt populr att "bevisa" hr p flashback men OT hr, s hoppas inte denna parentes stter fart p antisemiter.)
Att antirasism r kodord fr antivit ser man relativt ofta i kommentarer p Avpixlat eller liknande sajter.
(Parentes igen: Sen anser jag att det finns en korrupt "antirasism", som tvlar i att banka p inbillade rasister. r nog en grej i progressiv samhllsfrndrande ideologi, inte olik feminism som r aggressiv mot mn. Ofta anklagas de som inte r tillrckligt vnster fr att p samma gng vara rasister, misogyna mm. Kan vara riskabelt att inte tillrckligt tydligt delta i bankande p inbillade rasister. Fretrdare fr "antirasist"-organisationer kan ven anklaga de med "fel" sikt om invandring och integration fr rasism, dr Jan Bjrklund kan demoniseras som en. Aktivistisk (otrevlig) vnster. Mjligen kan de strka de som tror p konspiration mot vita. S k "antirasister" gillar ofta positiv srbehandling p grund av hudfrg, men ven niqab i skolan, som de anser det r rasistiskt att vara emot. Kritisera hederskultur var fr vissa rasism.)
Ls trden d. Finns en hel del inlgg som nyanserar din frenklade bild av konspirationsteorier och antisemiter. I sitt agerande upptrder mnga sjlvutnmnda "antirasister" just som anti-vita rasister.
OK, s som svar p att dina slutsatser inte har fljt vetenskaplig metod sger du att jag inte ska gmma mig bakom rasbiologi och postar sedan en lnk till vad folkmord innebr?
Ls trden d. Finns en hel del inlgg som nyanserar din frenklade bild av konspirationsteorier och antisemiter. I sitt agerande upptrder mnga sjlvutnmnda "antirasister" just som anti-vita rasister.
En klar slutsats r vl tminstone: fr att anvnda ett ord som anti-vit, och anse att det har en mening, frutstts att man r rasist.
OK, s som svar p att dina slutsatser inte har fljt vetenskaplig metod sger du att jag inte ska gmma mig bakom rasbiologi och postar sedan en lnk till vad folkmord innebr?
You lost me.
Jag tror du frlorade oss bda ngonstans p vgen..
Du undrade om hur det pgr ett folkmord, och jag lnkade dig den lagliga definitionen med vilket det de facto r att betrakta den icke-Vita invandringen och integrationen som ett medel att blanda bort Vita folkgrupper?
"Rasist" i antivita termer r ju Vita och de som stdjer Vit verlevnad. S r det ju alltid i praktiken oavsett vad deras underliga teorier sger. Litet som med marxisterna/kommunisterna, dem lovar himmelriket, men vilken normal person som helst kan se vad som egentligen skedde.
Antivita brukar ha rtt svrt fr verklighetens sjlvklarheter och att man pekar ut dem. Fast som tur r fr ju normala Vita mn och kvinnor se deras illusioner blottade p bl.a. forum och kommentarsflt. Antagligen varfr antivita gillar att censurera s mycket ocks.
De kallar sig anti-rasister och vill utrota den vita "rasen" (och ven de andra) genom att frflytta dessa individer frn sina hemtrakter till t.ex. Sverige. Genom detta s frstr man allts den vita och svenska "rasen" i Sverige. - Anit-vit. Eftersom att man dessutom anser att de som kommer hit ska tmma sina egna hemtrakter s r det vl anti-X dr de kommer ifrn.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!