2013-03-02, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Studier som "indikerar" ngot har ingalunda "bevisat" det, som indikeras.

Hh...

http://wmbriggs.com/blog/?p=5118

Det har du iofs rtt i. Men utgngspunkten r ven att utg frn att ngot inte existerar eller inte r p ett visst stt tills motsatsen bevisats. Kan man inte bevisa att IQ har ngot att gra med ras r utgngspunkten att det inte har det. Precis som att avsaknad av bevis mot gud inte bevisar gud.
2013-03-02, 18:00
Medlem
ManSkaSovaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum

Lter korrekt fr mig fastn man "egentligen inte fr" tycka s.

Agree. Antar att de flesta andra i Sverige inte upplever det shr som du gr. Det r ju frsteligt som det blivit.

Har du ngon uppfattning om exakt varfr de som lst era argument inte hller med?
Fick ju ett tips hrom dagen om http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias

Kan ju vara en anledning helt klart. Tror jag sjlv gjort/rkat ut fr det mnga gnger nr jag tnker tillbaka. Eller ja, antar att vi gr sdr mest hela tiden.

Hur sger att det inte r du o andra med liknande uppfattning som pysslar med confirmation bias?

Gissar att det hr skiljer sig mellan t ex dig och kalasetistan upplevelse av verkligheten/sanningen i vrlden. Eller vad tror du?

Gissar att han och mnga andra som nd lst era argument inte alls hller med om din sikt ovan under punkt tre.

Kommentera grna kalasetistan.
2013-03-02, 18:06
Medlem
Bergens.Herres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManSkaSovaDa
Gissar att det hr skiljer sig mellan t ex dig och kalasetistan upplevelse av verkligheten/sanningen i vrlden. Eller vad tror du?

Gissar att han och mnga andra som nd lst era argument inte alls hller med om din sikt ovan under punkt tre.

Kommentera grna kalasetistan.

Grisfest-trollet (kalas i stian) r bara ett litet nttroll, en retsticka en antivit skamflck.
Dock har han medgett att han frstr innebrden av ordet antivit.
2013-03-02, 18:11
Medlem
ManSkaSovaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Ja det ligger i sakens natur att endast svenskar kan upprtthlla ngonting svenskt. Grs vi till en minoritet hr s gr vr civilisation frlorad.

Sry, rkade nyss skriva frgor p ett inlgg frn dig som jag redan hade besvarat.

Tankar om det ovan. Du har kanske, eller troligen, rtt i detta.

De som tnker som en del Flashbackare gr och vill jobba fr att gra hela vrlden till ett typ. Allts som inte bryr sig om vr civilisation blir kvar eller inte, som inte bryr sig om ifall vr kultur snabbt ndras (snabbare n den redan gjort) och jobbar fr att det ska bli s.

En som du d kallar anti-vit

En som verkligen upplever att vi med Internets och utvecklingens hjlp kan komma ifrn det hr med rasism mellan olika hudfrger och kulturer.

Jag vet redan att du inte alls hller med och upplever att det skulle g p ngot vis. Men att kalla de som tnker s och upplever att det kan g fr hatiska r vl inte korrekt?

Precis som nr de kallar dig eller andra med dylik stndpunkt fr hatiska.
2013-03-02, 18:14
Medlem
ManSkaSovaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergens.Herre
Grisfest-trollet (kalas i stian) r bara ett litet nttroll, en retsticka en antivit skamflck.
Dock har han medgett att han frstr innebrden av ordet antivit.

Aha. S kanske det r ja.

Tyckte h*n verkade seris i sina sikter och p riktigt vill frklara fr er hr att ni har fel.

Jag tror h*n kanske fortfarande sitter fast i frestllningen om att ni r hatiska onda mnniskor som typ hatar mnniskor frn andra lnder. O att det r det som driver ert skrivande hr.

Mer den indoktrinerade mediabilden allts.

Vad trors?
2013-03-02, 18:31
Medlem
ManSkaSovaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
JAg ifrgastter vr politik hela tiden och inte har jag blivit kallad rasist. S det kan ju ha ngot att gra med att dessa personer ofta faktiskt r rasister?

Rasist r man om man tillskriver negativa attribut till en hudfrg, gr man inte det r man inte rasist. Rtt enkelt.

Bra. D tycker jag du ska lra massan i Sverige detta och speciellt vra politiker och journalister.

Jag r nmligen en av de som ifrgasatt invandringspolitiken, om n inte lika starkt som andra hr, frst p ntet. Blev upekad rasist och tillskriven helt fullt av egenskaper jag inte har hela tiden.

Sen gick jag utanfr anonymiteten och gjorde det p sociala medier. Resultat. Utfrysning och mobbing frn strre delen av mina svenska (vita) kompisar.

Ett helt gng av mina invandrarkompisar kom dock o visade std och frs inte ut mig.

Kommentar p detta?
2013-03-02, 18:40
Medlem
Grvulens avatar
Citat:
JAg ifrgastter vr politik hela tiden och inte har jag blivit kallad rasist. S det kan ju ha ngot att gra med att dessa personer ofta faktiskt r rasister?

Rasist r man om man tillskriver negativa attribut till en hudfrg, gr man inte det r man inte rasist. Rtt enkelt.

Vem avgr vad som r negativa attribut? Det r du sjlv som avgr hur mycket hg intelligens r vrt. Om du sger att det inte finns ngot samband mellan IQ och ras s avsljar det bara att du personligen vrderar hg IQ hgre n lg IQ.

Detsamma gller aggressivitet. Om du sger att ras inte r avgrande fr vldsbeteenden s r det fr att du personligen anser att vld inte r bra.

https://www.youtube.com/watch?v=EoB0pdhxfZs <- Titta p dokumentren.

Den handlar om Silverrvar som avlats under 50 r till att bli tama. Den bevisar att tama rvar inte kan uppfostra aggressiva rvungar till att bli tama. Tamheten r genetisk. Den visar ven intressanta samband mellan yttre attribut och beteende. Tamrvarna ser mer ut som valpar n de vilda rvarna.
Senast redigerad av Grvulen 2013-03-02 kl. 18:48.
2013-03-02, 18:51
Bannlyst
Citat:
Bra. D tycker jag du ska lra massan i Sverige detta och speciellt vra politiker och journalister.

Jag r nmligen en av de som ifrgasatt invandringspolitiken, om n inte lika starkt som andra hr, frst p ntet. Blev upekad rasist och tillskriven helt fullt av egenskaper jag inte har hela tiden.

Sen gick jag utanfr anonymiteten och gjorde det p sociala medier. Resultat. Utfrysning och mobbing frn strre delen av mina svenska (vita) kompisar.

Ett helt gng av mina invandrarkompisar kom dock o visade std och frs inte ut mig.

Kommentar p detta?

JA det r jag inte i position att gra men ngot jag inte skulle ha ngot emot om jag fick mjligheten.

Men r resultaten s konstiga? Anta ett ett gng blev nazister, tror du inte dom skulle frysa ut sin gamla kommunistpolare? Det r en laddad frga, och mnga knner att det skr sig fr mycket med deras egen syn p mnskligheten att vara vn med ngon med dessa sikter. Men detta r ju ngot som stmmer frn bda sidor.

Hmm.. Invandrare r lojala nr du vl r vn med dom? Ne inte vet jag, tror invandrare lttare kan ta i frgan, knner par invandrare som rstar SD faktiskt.
2013-03-02, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Vem avgr vad som r negativa attribut? Det r du sjlv som avgr hur mycket hg intelligens r vrt. Om du sger att det inte finns ngot samband mellan IQ och ras s avsljar det bara att du personligen vrderar hg IQ hgre n lg IQ.

Detsamma gller aggressivitet. Om du sger att ras inte r avgrande fr vldsbeteenden s r det fr att du personligen anser att vld inte r bra.

https://www.youtube.com/watch?v=EoB0pdhxfZs <- Titta p dokumentren.

Den handlar om Silverrvar som avlats under 50 r till att bli tama. Den bevisar att tama rvar inte kan uppfostra aggressiva rvungar till att bli tama. Tamheten r genetisk. Den visar ven intressanta samband mellan yttre attribut och beteende. Tamrvarna ser mer ut som valpar n de vilda rvarna.

Det r vll fr det mesta ganska tydligt? Korkad, ful, etc, r rtt tydligt negativa attribut.

Men ja, jag vrderar intelligens, har jag frnekat detta p ngot stt?

OCh nej, jag anser inte vld r bra, och jag har rtt mycket std p den fronten.
2013-03-02, 18:53
Medlem
ManSkaSovaDas avatar
Citat:
Men ingen har frbjudit forskning och den pgr fr fullt. S det r bara en lgn frn brjan till slut att det skulle vara s.

Det e klart det finns rasism mot den vita vrlden. Rasism r att tillskriva ngon ett negativt attribut med etnicitet som grund, klart folk gr det mot vita, och d r det rasism. Sjlv r jag inte antivit dock. Jag r vit sjlv s och rtt egenkr.

Bra om det r lgn. Vore katastrof tycker jag. Dock noga att resultat av forskning inte anvnds p oetiskt stt.

Sen r jag helt med dig som du skrev tidigare. Kvittar fr mig om det r lite skillnad eller inte. Det ska inte gra ngon skillnad p behandling eller vrde.

Fast iof vrderar vi andra mnniskor olika hgt nd. Oftast, tror jag, utifrn hur nra oss sjlva de str och ven finns geografiskt. Skert ocks efter ras ganska mycket, allts olikheter i utseendet. Alla menar jag d, inte bara vi vita.

Citat:
Ja precis som med Kreationister som kallar Ateister fr antikrist, s kallar rasister alla som inte hller med fr "antivit". Jag tar mig helst bara frbi den delen av en diskussion d det r ett direkt argumentationsfel att ppeka att sanningshalten ndras beroende p vem som sger det.

Exakt varfr, tnker du, att de kallar de som inte hller med, eller specielt "antirasister" fr antivita?

Citat:
Absolut inte, detta vore en helt verklighetsfrnvnd tanke s.

Jag har faktiskt aldrig utsatts fr annat n skmtrasism. DVS att min chilenske vn kallar mig "Pendecho" (kan inte stava spanska).

Haha. Tv av mina chilienska vnner kallar mig "pelaito" fr att jag inte har s mkt hr p skallen.
Vad betyder ditt Pendecho?

Skmtrasism r skoj. Totalt oprovocerat (utom min hudfrg) vld, nersparkande o knivar mot strupen o allt mjligt 10 mot 1 eller 16 mot 2 r inte skoj. Spelar ingen roll hur vnlig man r o vad man sger. Har de bestmt sig s har de.

Ja jag frstr inte hur det kan komma in folk hr och finnas fullt av mnniskor p bloggar, sociala medier och t o m i vanlig media som envisas med sin verklighetsuppfattning att vita inte kan rka ut fr rasism. Jag frstr inte hur dessa mnniskor r funtade frutom att de r gravt indoktrinerade, antar jag. D kan man ju frga sig hur de kunde bli s indoktrinerade?

Jag hller helt med de andra hr i trden om att det pgr en massa medial rasism mot vita, man kanske kan kalla det fr anti-vita kampanjer mot bttre vetande. Eller hur tnker du om detta?
2013-03-02, 18:59
Medlem
Grvulens avatar
Citat:
Det r vll fr det mesta ganska tydligt? Korkad, ful, etc, r rtt tydligt negativa attribut.

Men ja, jag vrderar intelligens, har jag frnekat detta p ngot stt?

OCh nej, jag anser inte vld r bra, och jag har rtt mycket std p den fronten.

D r det allts dina personliga vrderingar som avgr vem som r rasist och vem som inte r det.

Om du vrderar IQ s r det precis likadant som att vrdera hudfrg.
2013-03-02, 19:00
Bannlyst
Citat:
Bra om det r lgn. Vore katastrof tycker jag. Dock noga att resultat av forskning inte anvnds p oetiskt stt.

Sen r jag helt med dig som du skrev tidigare. Kvittar fr mig om det r lite skillnad eller inte. Det ska inte gra ngon skillnad p behandling eller vrde.

Fast iof vrderar vi andra mnniskor olika hgt nd. Oftast, tror jag, utifrn hur nra oss sjlva de str och ven finns geografiskt. Skert ocks efter ras ganska mycket, allts olikheter i utseendet. Alla menar jag d, inte bara vi vita.

Exakt varfr, tnker du, att de kallar de som inte hller med, eller specielt "antirasister" fr antivita?

Haha. Tv av mina chilienska vnner kallar mig "pelaito" fr att jag inte har s mkt hr p skallen.
Vad betyder ditt Pendecho?

Skmtrasism r skoj. Totalt oprovocerat (utom min hudfrg) vld, nersparkande o knivar mot strupen o allt mjligt 10 mot 1 eller 16 mot 2 r inte skoj. Spelar ingen roll hur vnlig man r o vad man sger. Har de bestmt sig s har de.

Ja jag frstr inte hur det kan komma in folk hr och finnas fullt av mnniskor p bloggar, sociala medier och t o m i vanlig media som envisas med sin verklighetsuppfattning att vita inte kan rka ut fr rasism. Jag frstr inte hur dessa mnniskor r funtade frutom att de r gravt indoktrinerade, antar jag. D kan man ju frga sig hur de kunde bli s indoktrinerade?

Jag hller helt med de andra hr i trden om att det pgr en massa medial rasism mot vita, man kanske kan kalla det fr anti-vita kampanjer mot bttre vetande. Eller hur tnker du om detta?

Ja sjlvklart ska vi forska i allt vi kan. Vi vill ju utveckla vr kunskap.

Sjlvklart vrderar vi olika mnniskor olika hgt, slkt och vnner, personer som kan gra ngot fr mnskligheten etc.

JAg tror per frlngning dom kallar alla som inte hller med fr antivita.

Pendecho betyder direkt versatt typ punkulehr-skalle, men anvnds typ som "idiot". Jag kallas s skmtsamt dock fr jag r klumpig nr jag dricker har ut saker.

Vld r helt enkelt alltid fel, det vore en bra princip att frska applicera i samhllet.

Allts, det finns ju rasism mot alla nationaliteter och alla religioner (fast d e det ju inte rasism dock), s sjlvklart finns det mot vita. Idioti r vad det r i alla fall. Men som man sger om people: They are stupid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in