Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Men ingen har frbjudit forskning och den pgr fr fullt. S det r bara en lgn frn brjan till slut att det skulle vara s.
Det e klart det finns rasism mot den vita vrlden. Rasism r att tillskriva ngon ett negativt attribut med etnicitet som grund, klart folk gr det mot vita, och d r det rasism. Sjlv r jag inte antivit dock. Jag r vit sjlv s och rtt egenkr.
Bra om det r lgn. Vore katastrof tycker jag. Dock noga att resultat av forskning inte anvnds p oetiskt stt.
Sen r jag helt med dig som du skrev tidigare. Kvittar fr mig om det r lite skillnad eller inte. Det ska inte gra ngon skillnad p behandling eller vrde.
Fast iof vrderar vi andra mnniskor olika hgt nd. Oftast, tror jag, utifrn hur nra oss sjlva de str och ven finns geografiskt. Skert ocks efter ras ganska mycket, allts olikheter i utseendet. Alla menar jag d, inte bara vi vita.
Citat:
Ja precis som med Kreationister som kallar Ateister fr antikrist, s kallar rasister alla som inte hller med fr "antivit". Jag tar mig helst bara frbi den delen av en diskussion d det r ett direkt argumentationsfel att ppeka att sanningshalten ndras beroende p vem som sger det.
Exakt varfr, tnker du, att de kallar de som inte hller med, eller specielt "antirasister" fr antivita?
Citat:
Absolut inte, detta vore en helt verklighetsfrnvnd tanke s.
Jag har faktiskt aldrig utsatts fr annat n skmtrasism. DVS att min chilenske vn kallar mig "Pendecho" (kan inte stava spanska).
Haha. Tv av mina chilienska vnner kallar mig "pelaito" fr att jag inte har s mkt hr p skallen.
Vad betyder ditt Pendecho?
Skmtrasism r skoj. Totalt oprovocerat (utom min hudfrg) vld, nersparkande o knivar mot strupen o allt mjligt 10 mot 1 eller 16 mot 2 r inte skoj. Spelar ingen roll hur vnlig man r o vad man sger. Har de bestmt sig s har de.
Ja jag frstr inte hur det kan komma in folk hr och finnas fullt av mnniskor p bloggar, sociala medier och t o m i vanlig media som envisas med sin verklighetsuppfattning att vita inte kan rka ut fr rasism. Jag frstr inte hur dessa mnniskor r funtade frutom att de r gravt indoktrinerade, antar jag. D kan man ju frga sig hur de kunde bli s indoktrinerade?
Jag hller helt med de andra hr i trden om att det pgr en massa medial rasism mot vita, man kanske kan kalla det fr
anti-vita kampanjer mot bttre vetande. Eller hur tnker du om detta?