2012-11-25, 16:31
Medlem
Vad jag har förstått så ska MSN messenger försvinna och skype ska ta över. Nu har jag installerat skype och nu vill jag ju ha in alla mina msn kontakter i skype. Hur gör jag? jag har klickat runt som sjutton men hittar ingenstans att importera kontakter eller liknande !

Help
Citera
2012-11-25, 16:46
Medlem
-ELF-s avatar
1. Starta Skype utan att logga in eller logga ut när du har blivit inloggad.
2. Klicka på "Microsoft-konto" till höger om inloggningen.
3. Logga in med ditt MSN-konto.
4. Följ anvisningarna som dyker upp.

Voila, du har slagit ihop ditt MSN-konto med ditt Skype-konto.
Senast redigerad av -ELF- 2012-11-25 kl. 16:52.
Citera
2012-11-25, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-

tack nu funkar det!
Citera
2012-11-29, 17:59
Medlem
Kiingdomofheavens avatar
Mitt skype har strulat rejält senaste månaden...

Den fastnar på inloggningsrutan med cirkeln som snurrar eller så blir jag inloggad men inga kontakter visas om online, fast dom är..

Dessutom kan jag vara inloggad som normalt men när folk ringer laggar allt fast, kan ej svara och måste CTRL+ALT+DEL. Blir väll 5´-10 ominstallationer i veckan och rensa data manuellt och via CCleaner samt en omstart, då fungerar det..

Nån ide?
Citera
2012-11-30, 14:39
Medlem
Jo.men.absoluts avatar
Jag har Skype installerat på min dator men har aldrig använt det själv (har inget konto där ens) men har haft ett tiotal gäster som loggat på sina konton från min dator. Nu ser jag att deras användarnamn har sparats så jag får fram dem som en lång lista när jag öppnar programmet. I Windows finns ju en "rensa formulär"-funktion, men jag hittar inget sånt i Skype. Är det någon som vet om man kan rensa detta från utsidan, eller måste jag skapa ett konto > göra ändringar som inloggad > avregga mig osv?

Jag har WindowsXP
Citera
2012-12-02, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-

Jag har två msn-konton som jag vill börja använda på skype. På det första så gick det utmärkt att göra så som du beskrev. Men mitt andra-msn konto laddad inte upp en enda msn-kontakt. Vad ska jag göra åt detta? Inte heller kommer man åt msn längre som togs bort och verkar omöjligt att på-instalera. Jag som trodde att skype skulle funka men det verkar ju lika buggigt som all annan skit
Senast redigerad av piggy2 2012-12-02 kl. 14:02.
Citera
2012-12-03, 19:20
Medlem
Flurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piggy2
Jag har två msn-konton som jag vill börja använda på skype. På det första så gick det utmärkt att göra så som du beskrev. Men mitt andra-msn konto laddad inte upp en enda msn-kontakt. Vad ska jag göra åt detta? Inte heller kommer man åt msn längre som togs bort och verkar omöjligt att på-instalera. Jag som trodde att skype skulle funka men det verkar ju lika buggigt som all annan skit

Har exakt samma problem?
Citera
2012-12-03, 23:09
Medlem
Någon som har koll på nåt headset med bra mic? Hade ett Razer Charcarias tidigare och är inte helt nöjd med micen. Ska helst vara ett inom prisklassen 1000-2000 kr. Thx in advance
Citera
2012-12-04, 17:24
Medlem
qleks avatar
Tjo! Jag blev hackad på skype igår blev bara utloggad så stog de att mitt pw hade blivit ändrat nyligen och att jag va tvungen att logga in igen (jag har inte bytt) så jag skulle resetta mitt pw så tryckte på glömt lösenord och gick in på mailen och klickade vidare och när jag ska skriva in nytt lösenord så står de bara Kontakta Kundyjänst för ytterligare hjälp.
http://tinypic.com/r/34z0glu/6 bild på det.
Vad ska jag göra för att få tillbax mitt konto? orkar inte skapa ett nytt asså!
Citera
2012-12-07, 19:59
Medlem
Harry_s avatar
kan man inte fixa rullgardin om man har flera konton
orkar f*n inte skriva in hotmail varje gång
Citera
2012-12-07, 20:49
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
kan man inte fixa rullgardin om man har flera konton
orkar f*n inte skriva in hotmail varje gång

Du kan köra 2 stycken instanser av skype samtidigt.

Tryck Windows+R och skriv sedan in sökvägen för skype.

För mig är det "C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe" /secondary
Citera
2012-12-10, 14:32
Medlem
herbsngarlics avatar
Har mac med OS X 10.6.8 och Skype beter sig knasigt. När jag trycker på en kontakt för att få upp chatten så dyker badbollen upp och det tar minuter (ja, flera minuter!) att ladda det fönstret. Detta gäller bara En kontakt. Även när jag skriver i meddelanderutan så dyker ofta badbollen upp och laddar, texten stannar och det dröjer några sekunder innan jag kan fortsätta skriva.

Märker även av viss fördröjning i chattandet. Det jag skriver verkar komma fram senare än när jag skickat det.

Varför är det såhär och hur fixar jag det, någon med liknande problematik? Har det att göra med att historiken laddas i fönstret och hur får jag isf bort den? Ska historik göra att det dröjer flera minuter för rutan att komma fram? Jag har inga stora program i bakgrunden, detta sker även om jag bara har skype och safari igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in