Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
  • 1
  • 2
2013-03-02, 19:08
Medlem
3wyls avatar
Kön: Kvinna
Ålder: 19
Tidigare erfarenheter: Alcohol
Substans: Vanlig spliff
Liten notis: Min första rapport någonsin så konstruktiv kritik uppskattas.
Jag och min vän "Karin" i historien bor på ett hostel utomlands där det bor människor från många olika länder, därför är t.ex hennes pojkvän från Australien som jag kommer nämna en gång. Detta hände idag, lördag:

____

Karin hade kommit in till mig imorse och sagt att hennes kille, "Ollie", och hans vänner skulle ut och dricka idag och förmodligen vara alldeles för borta för att märka att vi tar lite från deras gräs. Efter mycket om och men om att vi behövde hitta papper och filter gick jag och frågade min vän som är en kines från Australien, "Bob", om papper. En annan kille i rummet hade filter. Grymt, tänkte jag som hade rullat cigg förut och va bra på det. Lite visste jag att weed var annorlunda.
Efter att ha kämpat med att rulla det lilla (men starka) vi hade vågat ta ur påsen utan att det skulle märkas, gick jag och bad Bob följa med upp och bara rulla den åt oss. Han var schysst och blandade det med tobak för att rulla det lättare, sen var jag och Karin redo att gå ut på promenad.

Vi gick en bit till ett bostadsområde, eftersom vår gata utanför är väldigt trafikerad utav både vanliga bilar och poliser. Karin tände spliffen och gav den till mig. Eftersom jag bara har tagit munbloss på cigaretter innan, berättade hon för mig att jag skulle ta röken i munnen först och sen andas in för att det skulle bli lättare. Jag tog självklart ett för djupt bloss och när jag drog ner det i lugnorna kände jag hur min hals glödde. Jag hostade förfärligt men ville självklart ha mer. Karin skrattade, drog ett lika djupt bloss som mig, samt hostade lika mycket som mig och vi båda bara skrattade.

Spliffen tog ett tag att röka, eftersom den slocknade hela tiden och den verkade bara inte vilja bli mindre. När ungefär halva var rökt kände jag att vi båda två började gå otroligt långsamt och helt tyst, det var helt tyst omkring oss. Jag kände av den helt och hållet när 2 tredjedelar var rökt, jag hade hostat otrolig många gånger och min hals brann.

Jag hade nog aldrig känt mig uppe bland molnen som jag gjorde. Hela världen var underbar, och jag förstod innebörden utav att "vara hög" mer än någonsin. Kände mig så klar i huvudet och hela världen var bara helt logisk helt plötsligt.

När vi kom ut på huvudgatan igen kändes allt fantastiskt. Jag berättade för Karin att hela gatan var som en enda stor fors och att allt som hände på den var menat att hända. Allt hade en mening och en logik. Jag kände mig ett med byggnanderna och det var som att hela området vi var i bara svävade på ett stort moln uppe i himlen. Jag kände mig högt upp. Hög rent ut sagt.

Vi flöt med forsen in i en kycklingaffär, för det var så självklart! Karin köpte med sig lite mat och vi återvände upp till hostelet, satte oss i världens, vad det verkade vara, bästa soffa och joinade de som kollade på en basketmatch, fast vi var ändå lite för oss själva. Vi satt helt tysta och åt utav Karins pommes medan basket aldrig hade varit mer intressant. Jag jublade när någon gjorde mål, jag blev missnöjd när någon missade, jag började till och med heja på det ena laget mer än det andra. (Notera, jag HATAR sport). Efter att tiden gått fruktansvärt snabbt, det kändes som att det hände hur mycket som helst på en och samma gång i matchen, sa jag till Karin att det kändes som vi hade suttit där i över en halvtimma. Hon sa att vi hade suttit där i fem minuter. Ballt tänkte jag och sen var matchen över. Vi gick upp till vårat rum igen medan ruset började gå över och bestämde oss för att ta lite till, men röka det genom en burk och rent.

Vi smög inne på toaletten och satt ut genom fönstret, försökte se till så att folk på gatan inte kollade upp och såg två brudar med en tillplattad burk mot munnen (ganska suspekt).
Ruset innefattade sig litegrann igen och vi bestämde oss för att kolla på Fucking Åmål.

Nu är filmen är slut och vi är tillbaka till våra vanliga jag igen. Maja är verkligen fina grejer och det är absolut något jag kommer göra igen. Jag har varit väldigt väldigt anti både droger och cigaretter för ett par år sedan men efter att ha flyttat till London så känns saker och ting rätt lugnt. Alla gör det och vem bryr sig egentligen?

Tack för er tid!
Citera
2013-03-02, 19:11
Medlem
mindtricks1s avatar
0/10

Vem skriver en rapport på cannabis?
Citera
2013-03-02, 19:13
Medlem
..FAN..s avatar
0/10

Seriöst vem skriver en rapport om cannabis, haha..
Citera
2013-03-02, 19:15
Medlem
mindtricks1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanus2.0
Damn thats some good weed! Gratulerar på trippen!

Vadå tripp? tripp på cannabis?
Citera
2013-03-02, 19:18
Medlem
Hanus2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindtricks1
0/10

Vem skriver en rapport på cannabis?

Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
0/10

Seriöst vem skriver en rapport om cannabis, haha..

Notera att ämnet heter tripp och RUSraporter.
Citera
2013-03-02, 19:19
Medlem
Hanus2.0s avatar
Citat:
Vadå tripp? tripp på cannabis?
De e kaooos!!! Visst rus vore en mer korekt benämning men detta var onekligen en resa för ts.
Citera
2013-03-02, 19:20
Medlem
mindtricks1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanus2.0
Notera att ämnet heter tripp och RUSraporter.

Ja, det är jag medveten om. Men ett rus, vem skriver om sånt?

Ska jag börja skriva om mitt rus på krogen varje gång jag går dit och är berusad på alkohol ?
Citera
2013-03-02, 19:41
Medlem
DiviCs avatar
Citat:
Ja, det är jag medveten om. Men ett rus, vem skriver om sånt?

Ska jag börja skriva om mitt rus på krogen varje gång jag går dit och är berusad på alkohol ?

Om du känner att det är värt att ta upp, varför inte?

5/5 blunts för rusrapporten! Väcker mysiga minnen från när man började röka. Kom bara ihåg att inte göra det för ofta då det ruset du upplevde har en förmåga att försvinna efter ett antal tillfälle. Mycket välskriven som jag finner något nostalgisk till mina senare tonnår
Citera
2013-03-02, 20:16
Medlem
3wyls avatar
Jag kände att det hade hänt tillräckligt med grejer för att vara värt att skriva ner. Sen är sånt upp till den som trippar. Tycker ni inte det är värt så gör ni inte det, jag tyckte det att det var värt att dela med mig.

Citat:
Ursprungligen postat av DiviC
text

Jag tackar och bockar!
Citera
2013-03-02, 20:37
Medlem
mindtricks1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3wyl
Jag kände att det hade hänt tillräckligt med grejer för att vara värt att skriva ner. Sen är sånt upp till den som trippar. Tycker ni inte det är värt så gör ni inte det, jag tyckte det att det var värt att dela med mig.

Jag tackar och bockar!

Men du trippade ju inte?
Citera
2013-03-02, 20:43
Medlem
Citat:
Men du trippade ju inte?

Bitterjävel, din granne sätter på din fru, gå och hämta henne din kommunist.

Citat:
Ursprungligen postat av 3wyl

Jag tackar och bockar!

Tycker det var intressant läsning, har själv bara testat nån enstaka gång och inte känt något direkt.
Citera
2013-03-02, 22:47
Medlem
Germanofils avatar
Tattigt att sno deras gräs. Kunde ni inte bara frågat om ni kunde få/få köpa lite?

Själva rusrapporten var lite smålustig. Grattis till din frälsning!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in