Flashback bygger pepparkakshus!
2013-03-11, 21:29
Bannlyst
Eftersom det inte finns någon allmän tråd för Kalla Fakta så tar jag mig friheten att starta en.
Igår så handlade programmet om barnhemmet Oasen.

Är det verkligen så hemskt som barnen säger eller är det en överdrift? Någon på flashback som kanske suttit inne som vill dela med sig av historierna?
Citera
2013-03-11, 21:44
Medlem
Seth-Rydells avatar
Såg också programmet igår. Kommer inte ihåg vad pojken hette men han hade ju rejäla blåmärken som han visade upp på filmen. Kan säkert förekomma en del övervåld emot barnen, men dem kan lika gärna överdriva.
Citera
2013-03-11, 22:10
Medlem
BleAivanos avatar
Kalla Fakta är väl ungefär samma sorts journalistik som AB & Expr,
dvs överdriven sensationsjournalistik.

Deras program om han mc-åkaren på södra länken där "vittnen"
bestämt hävdade både det ena och det andra vilket vid en närmare
granskning visade sig vara påhittat av vittnena (eller KF).

Så Kall Faktas "sanningar" ger jag inte mycket för.
Citera
2013-03-15, 19:04
Medlem
Skrämmande att ägaren till hemmet kan tjäna 500000:- i mån ,,stor skam då ägaren själv skiter i hur man behandlar barnen på ett humant sätt,,,skärpning Bo Hjort ! Kan du sova gott på natten ? Tror inte det !! Sådana parasiter som du passar Inte i vårt. samhälle,, du bör nog vända dig om när du promenerar på gatorna ! Men du åker nog mest Mb Suv,, känns bra eller hur
Citera
2013-03-17, 15:30
Bannlyst
Dags för ännu ett avsnitt av Kalla Fakta 19:30.
Det handlar om Sture Bergvall aka Thomas Quick
Citera
2013-03-31, 21:03
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Det ska bli intressant att se nästa avsnitt som handlar om kopparstölder.
Lite nyfiken på vad dom får fram.
Citera
2013-05-21, 16:08
Medlem
LampknappeNs avatar
Blir så j-la förbannad när jag ser Kalla fakta, så sjukt blåögda
Citera
2013-10-03, 01:37
Medlem
Ja det är sant det barnen säger har själv suttit ine där när jag var 11 och kommer aldrig glömma hur eckliga och hur ångest och hur jävligt det var där man ville bara ta självmord men man fick inte och ja det finns ett rum dom slänger in en i där dom står och kollar på när man har ångest utan för dörren och dom tar grepp på en med armen så det gör ont som fan FY FAN JAG HATAR DEN HÄR VÄRLDEN ÅÅÅHHH får ångest av att tänka på tiden jag var där och dom flesta som bor där är inte våldsamma alls det är personalen där som är det jag hamnade där utan anledning tycker jag iaf det var fitt socialen som tyckte jag skulle ditt..... världen är sjuk.
Citera
2013-12-05, 13:44
Medlem
Det ska bli mycket intressant att se programmet "Kalla fakta special: Skolsnusk" ikväll.
Det ska bli kul att höra hur de vinklar det mot att det är skolans fel att eleverna smutsar ner och trycker ner pappershanddukar i toaletten.

Sedan såg jag vinjetten imorse om "chefen" för städfirman de intervjuade.
Han hävdar att det är fel att de kan utnyttja systemet genom att de anställda plockas från AF med bidrag.
Det är väl bättre att de är ute i arbetslivet och arbetar istället för att bara går på bidrag utan att göra något?

Intressant program som sagt var.
Citera
2013-12-05, 21:48
Medlem
"Kalla fakta special: Skolsnusk".

Någon som ser på programmet?
Otroligt tråkigt att se att kanalen vinklar programmet så att allt ansvar ligger på skolorna.
Det är ju föräldrarna som ska uppfostra sina barn, inte skolan.

Vad tycker ni andra?
Citera
2013-12-06, 16:09
Medlem
ace_secs avatar
Kalla Fakta - herregud! Snacka om att de kokar soppa på en spik.
Hela deras upplägg igår var som att de hade gjort världens scoop.
Citera
2013-12-15, 18:36
Medlem
Så fegt att inte hänga ut personer/restauranger/grossister i programmet om köttfusket...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in