Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag håller inte med. Det finns uttrymme för alla åsikter, det du gnäller om att folk kanske kritiserar din åsikt och det handlar om rasism, islamofobi, jämställdhet osv vad är felet med det? Det är knappast någon som förbjuder dig att ha din åsikt. Och bara för att man råkar vara det ni kallar "pk", det vill säga är allt vänster om sd, så har man inte blivit hjärntvättad. Det är ni som inte accepterar andra åsikter än era egna, eller medier som inte propagerar ut sd-vänliga åsikter.Sen är det total dubbelmoral att ni hyllar Avpixlat mfl när de precis sagt sig stötta SD. De är inte ett opartiskt medium.
Jo, det är ju det jag påstår. Har man inte "rätt åsikt" (PK), så blir man utsatt för och behandlad med vad som närmast skulle kunna kallas rasistiska metoder. Ganska lustigt, när det är samma människor som säger sig kämpa mot fördomar och särbehandling.
Om man inte är 100 % positiv till invandring och tycker att den är alldeles för liten när man pratar med vissa människor, så kommer skuldbeläggningen, de antydande kommentarerna, blickarna, attityderna, ja man blir stämplad som rasist och folk blir otrevliga! Håller man däremot med och citerar någon nyliberal, så vill alla veta mer...
Till vänster om SD? Själv så tycker jag att SD ligger ganska nära mitten, lite närmare Moderaterna än Socialdemokraterna.
Jag säger inte att du blivit hjärntvättad, bara att du säkert har blivit uppmuntrad av din omgivning att
"tänka rätt" och att du har blivit bestraffad (mobbning) när dina åsikter har varit lite utanför normen, typ som man kan se exempel på i denna tråd.
Det lustiga med flashback är ju just att här så känns det mer som att det är de kontroversiella åsikterna som är det politiskt korrekta.
Man måste ju få diskutera.