2013-03-25, 22:37
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Och som sagt du verkar inte heller fatta begreppet "agendasättande", det handlar inte om att föra fram okritisk propaganda, det handlar om att bestämma själv vad man skriver och i stället gå före andra medier än att följa i andras fotspår. Så alla som inte är SD-anhängare underminerar välfärden?
Men nu får du väl för helvete ge dig? Så du menar att DN på något jävla vis skulle vara progressiva i sin nyhetsrapportering? Dom trökskar ju för fan på i precis samma liberalistiska rövslickeri som alla andra. Skräp till dig. Förresten, var fan har jag påstått att alla som inte röstar SD skulle vara antisociala? Lägg inte ord i munnen på mig din jävla pajas.
Citera
2013-03-25, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Tycker inte jag ser någon större rasism att tala om i Sverige och landet är relativt jämställt
(kunde förstås vara lite bättre). Feminism är väl kanske ok.

Det bedrivs en opinion, där "fel åsikter" bestraffas med vad som närmast skulle kunna kallas vuxenmobbning. Alla medel är tillåtna i kampen mot de som tvivlar på det politiskt korrekta.

Det skulle iofs kunna bero på att man inte har så stor livserfarenhet och att man inte har drabbats av negativa konsekvenser av den förda politiken.

Det jag tänker på och stör mig på är en diskussion jag och mina vänner hade, där mina vänner påstod att det inte finns något som är svenskt. Jag opponerade mig, varpå det blev dålig stämning och det antyddes att jag var rasist.

Varifrån får man en så urbota dum ide om inte "PK media"?

Jag håller inte med. Det finns uttrymme för alla åsikter, det du gnäller om att folk kanske kritiserar din åsikt och det handlar om rasism, islamofobi, jämställdhet osv vad är felet med det? Det är knappast någon som förbjuder dig att ha din åsikt. Och bara för att man råkar vara det ni kallar "pk", det vill säga är allt vänster om sd, så har man inte blivit hjärntvättad. Det är ni som inte accepterar andra åsikter än era egna, eller medier som inte propagerar ut sd-vänliga åsikter.Sen är det total dubbelmoral att ni hyllar Avpixlat mfl när de precis sagt sig stötta SD. De är inte ett opartiskt medium.
Citera
2013-03-25, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nido6
Men nu får du väl för helvete ge dig? Så du menar att DN på något jävla vis skulle vara progressiva i sin nyhetsrapportering? Dom trökskar ju för fan på i precis samma liberalistiska rövslickeri som alla andra. Skräp till dig. Förresten, var fan har jag påstått att alla som inte röstar SD skulle vara antisociala? Lägg inte ord i munnen på mig din jävla pajas.

De vill bygga sin nyhetsrapportering på egna nyheter, inte på andras. det är det som agendasättande betyder, vilket du inte verkar förstå. I Stället ägnar du dig åt låga personangrepp och nej jag tänker inte försvinna.
Citera
2013-03-25, 23:06
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
De vill bygga sin nyhetsrapportering på egna nyheter, inte på andras. det är det som agendasättande betyder, vilket du inte verkar förstå.

Vi är många som förstår agendasättande mer bokstavligt, som att man vill sätta agendan.

Vad får dig att tro att dina kunskaper om Dagens Nyheters avsikter är större än våra?
Citera
2013-03-25, 23:39
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Jag håller inte med. Det finns uttrymme för alla åsikter, det du gnäller om att folk kanske kritiserar din åsikt och det handlar om rasism, islamofobi, jämställdhet osv vad är felet med det? Det är knappast någon som förbjuder dig att ha din åsikt. Och bara för att man råkar vara det ni kallar "pk", det vill säga är allt vänster om sd, så har man inte blivit hjärntvättad. Det är ni som inte accepterar andra åsikter än era egna, eller medier som inte propagerar ut sd-vänliga åsikter.Sen är det total dubbelmoral att ni hyllar Avpixlat mfl när de precis sagt sig stötta SD. De är inte ett opartiskt medium.
Jo, det är ju det jag påstår. Har man inte "rätt åsikt" (PK), så blir man utsatt för och behandlad med vad som närmast skulle kunna kallas rasistiska metoder. Ganska lustigt, när det är samma människor som säger sig kämpa mot fördomar och särbehandling.

Om man inte är 100 % positiv till invandring och tycker att den är alldeles för liten när man pratar med vissa människor, så kommer skuldbeläggningen, de antydande kommentarerna, blickarna, attityderna, ja man blir stämplad som rasist och folk blir otrevliga! Håller man däremot med och citerar någon nyliberal, så vill alla veta mer...

Till vänster om SD? Själv så tycker jag att SD ligger ganska nära mitten, lite närmare Moderaterna än Socialdemokraterna.

Jag säger inte att du blivit hjärntvättad, bara att du säkert har blivit uppmuntrad av din omgivning att
"tänka rätt" och att du har blivit bestraffad (mobbning) när dina åsikter har varit lite utanför normen, typ som man kan se exempel på i denna tråd.

Det lustiga med flashback är ju just att här så känns det mer som att det är de kontroversiella åsikterna som är det politiskt korrekta.

Man måste ju få diskutera.
Citera
2013-03-25, 23:57
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Jag antar du kan historien bakom det forum som du nu surfar på? För övrigt behöver man inte förbjuda åsikter juridiskt. Varför tror du alternativa medier överhuvudtaget existerar i sådan utsträckning? Varför tror du svensk media blir halshuggen i våra grannländer som extremister? Varför tror du immigrationspolitik överhuvudtaget inte diskuterades i Sverige på över 40 år?

Varför tror svenskar att sjuklöverns immigrationspolitik är norm, när det är den mest extremistiska i hela Europa? Jag röstar inte på SD själv, men ger SD sympatiskt stöd just för att det blev så fruktansvärt uppenbart att det råder demokratur i det här landet. När fysiskt våld mot SverigeDemokrater försvaras av vår egen Statsminister var måttet rågat för egen del. Innan händelser som dessa uttalade jag mig inte om immigrationspolitik och andra trivialiteter överhuvudtaget. Att inte dessa "goda" PK-människor inser att de blivit de monster de anser sig hata är tragiskt, men förståeligt.

Den fria debatten är strypt. All sund, neutral nyansering hamnar i bästa fall på newsmill. Man kan fortfarande år 2013 i Sverige inte komma med kritik mot doktriner - oavsett form - utan att demoniseras, såtillvida man inte innehar fysiska attribut som gör demoniseringen löjlig (en invandrare som kritiserar mångkultur eller en kvinna som kritiserar feminismens urspårning).

And I hate to break it to you, men du är indoktrinerad och den är extremt omfattande. Alla som växer upp i ett samhälle är indoktrinerade och har varit så sedan årtusenden, frågan är bara med vad man blivit indoktrinerad. En försvinnande liten del människor lyckas bryta denna indoktrinering, frågan är bara hur mycket individen lyckas genomskåda i sitt mentala fängelse. Kaninhålet är väldigt djupt och bland det svåraste man kan göra är att krypa igenom hela vägen.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2013-03-26 kl. 00:04.
Citera
2013-03-26, 00:01
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Till skillnad från den partiska, islamofobiska, rasistiska, främlingsfientliga "journalistik" som Avpixlat förespråkar. Som till och med själva erkänner sina band till SD? Ni vill enbart ha islamofobiska medier, det är allt. Ni vill inte ha opartisk media. Ni vill ha medier som följer efter egna åsikter.
Du, fatta en sak: Hade vi haft riktiga journalister här i landet som var värda sitt salt, så hade det funnkts NOLL behov av Avpixlat eller de andra alternativscenerna för nyheter. Tack vare att svenska massmedier är infiltrerade av Gramsci-vänstern och helt domineras av ett ytterst snävt spektrum av åsikter, så ser det ut som det gör. Du som är socialliberal, miljöpartist eller betraktar dig som politiskt radikal, känner dig hemma i nyhetsrapporteringen och samhällsdebatten. Den bekräftar dina åsikter och din syn på världen och hur det hänger ihop. Du tycker förmodligen på allvar att vi i Sverige har stora problem med rasism och att det är naturligt och självklart att ett folk godvilligt och glatt skall ge upp sitt territorium och sitt arv, för att andra folk skall få slå sig ner kring bordet. Vi har ju råd, brukar det heta...

Jag delar inte åsikten att massinvandring och mångkultur är det sexigaste som finns och eftersom media tiger eller förvränger allt, så får vi söka info på annat håll. Du skulle nog bli förundrad över hur lite jag, exemeplvis, läser på AP eller FT eller Realisten mfl. Jag läser mest andra skandinaviska tidningar och engelskspråkig press och eftersom kvaliten där är mycket högre och debatten öppnare och mer diverserad, så får jag oftast reda på vad jag vill veta där. Svenska journalister är helt enkelt dåliga hantverkare och konsensus och normkulturen lägger en blöt filt över hela verksamheten. Ta t.ex DN och SvD och behold the horror de senaste fyra, fem åren... Fy faen! Vilken smörja!
Citera
2013-03-26, 07:00
Medlem
Xeliouss avatar
Bonnier har skulder på 8 miljarder. De sålde nyligen SF bio för att minska skuldsättningen. De är desperata och Wolodarski gör sitt yttersta innan judarna försvinner som ägare, både för att han ska få en egen stabil karriär men också för att försöka öka annonsintäkterna på lilla DN som nyss sparkade 50 pers. De har nog gett honom rätt fria händer vilket han passar på att utnyttja för sina egna syften, att söndra och härska så länge han kan.
Citera
2013-03-26, 07:37
Medlem
zorzes avatar
Det ska bli intressant hur DN och pkmedia i övrigt kommer att "agendasätta" följande lagförslag.

Citat:
Antifeministiska åsikter kan i framtiden bli olagliga, på samma sätt som hets mot folkgrupp. Åtminstone ifall en skattefinansierad nordisk expertgrupp - bestående av 25 experter på antifeminism och högerextremism - får bestämma. I onsdags lämnades förslaget över till Norges regering.
Läs mer http://www.flashback.se/artikel/3490...bli-straffbara
Citera
2013-03-26, 08:11
Medlem
iSkitzs avatar
Ungefär som Flashback då om vi hårddrar det. Här förs en sjuhelsikes agenda. Invandring, invandring, invandring och den tar aldrig slut heller.
Citera
2013-03-26, 08:52
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Du, fatta en sak: Hade vi haft riktiga journalister här i landet som var värda sitt salt, så hade det funnkts NOLL behov av Avpixlat eller de andra alternativscenerna för nyheter.

Det är väl bra att det finns alternativscener. Det vore fan så mycket värre om en liten grupp människor ska bestämma vad som är rätt att skriva. Är det Sverigedemokratisk diktatur du önskar?

Jag är för övrigt förvånad över att så många diskuterar något som man så uppenbart inte har en aning vad det betyder. Det vill säga agendasättande journalistik.
Citera
2013-03-26, 09:07
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Bonnier har skulder på 8 miljarder. De sålde nyligen SF bio för att minska skuldsättningen. De är desperata och Wolodarski gör sitt yttersta innan judarna försvinner som ägare, både för att han ska få en egen stabil karriär men också för att försöka öka annonsintäkterna på lilla DN som nyss sparkade 50 pers. De har nog gett honom rätt fria händer vilket han passar på att utnyttja för sina egna syften, att söndra och härska så länge han kan.

Så länge Bonnier äger TV4 så kan DN drivas som ett hobbyprojekt. Ständig förlust i utbyte mot politiskt inflytande. Alla medieföretag måste omstrukturera för att hänga med i internet-eran. Betyder inte att det finns vinnare och Bonnier försvinner inte så lätt.

Nog för att vi måste ta till åtgärder för ett bättre medieklimat. I ett första steg för att döda av svenska tidningar bör vi slopa presstödet. Skulle minska tjänsterna för postmarxister och postliberaler radikalt. Som det fungerar i dagsläget är de ändå mest bara en statlig/liberal propagandatjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in