2010-12-27, 10:47
Medlem
Tja,

Kör med en Boxee Box som mediaspelare.
Har dok ett problem som jag inte finner lösning på.

När jag ska lägga till en Media (filmer) Sources så gör jag som man ska göra problemet är enligt bifogad Bild. Det står att den är disconnected. om jag väl får den att sök efter filerna säger den att mina mappar inte innehåller några filer.

Delar inte filerna ifrån min dator utan har dem på Netgear RedyNas

Hur ska jag göra för att detta ska funka?
Senast redigerad av pinguis 2010-12-27 kl. 11:04. Anledning: postade innan njag han börja skriva
Citera
2010-12-28, 11:54
Medlem
Det löste sig... Allt hoppade igång av sig själv =) ibland ska man ha tur...
Citera
2011-01-04, 16:36
Medlem
Överstens avatar
När jag ska köra svtplay får jag bara ljud men ingen bild. Går det at fixa elle får man vänta tills svt släpper en app till boxee?
Citera
2011-01-04, 23:45
Medlem
Sweemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Översten
När jag ska köra svtplay får jag bara ljud men ingen bild. Går det at fixa elle får man vänta tills svt släpper en app till boxee?

Det är en känd bugg, bara att vänta på en uppdatering.
Citera
2011-01-21, 10:44
Medlem
Flärps avatar
Köpte en Boxee Box igår och är sjukt nöjd sånär som på en liten bagatell.

När jag startar upp Boxeen och TV:n är igång på en annan kanal, t.ex. Digital TV så byter den inte automatiskt över till rätt HDMI-kanal; man måste alltså manuellt byta till HDMI 2 på TV:n. Min Xbox sköter detta helt automatiskt så jag undrar helt enkelt om det är Boxee:n som inte har stöd för detta och om det går att ställa in någonstans?
Citera
2011-02-06, 12:33
Medlem
har nyss skaffat en boxee. Hur får man dit alla filmer,bilder och musik via nätverket? har försökt läsa på deras hemsida, men fattar ingenting hjälp mig!
Citera
2011-04-07, 17:47
Medlem
Pappas avatar
Boxee plus NAS-server frågor...

Hejsan alla glada. Behöver lite hjälp.

Har bestämt mig för att köpa en sådan här apparat http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=732165

Vill komplettera den med en NAS. Frågan är vilken? Vill kunna downloada direkt till NAs:en utan att ha datorn igång. Vill även ha ganska mycket lagringsutrymme och om den är hyfsat tyst blir jag glad. Finns det ngn i en rimlig prisklass, typ 2-3 k?

Hjälp mig sätt ihop ett bra och fungerande system tack!

Mvh Pappa

(Flytta till rätt tråd om detta är fel, tack på förhand)
Citera
2011-04-07, 17:56
Medlem
johnfernstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa
Hejsan alla glada. Behöver lite hjälp.

Vill komplettera den med en NAS. Frågan är vilken? Vill kunna downloada direkt till NAs:en utan att ha datorn igång. Vill även ha ganska mycket lagringsutrymme och om den är hyfsat tyst blir jag glad. Finns det ngn i en rimlig prisklass, typ 2-3 k?

Hjälp mig sätt ihop ett bra och fungerande system tack!

Mvh Pappa

(Flytta till rätt tråd om detta är fel, tack på förhand)
Jag kör en Netgear ReadyNAS Duo. Funkar kanon, billig i inköp, kan stängas av via ett tids-schema, "accessas" utifrån och tankar torrenter superenkelt.
Edit:
Glömde säga att den jobbar som printerserver också.
Citera
2011-04-07, 18:03
Medlem
Pappas avatar
Ok, kikade på den nu. Kan man sätta i en större hårddisk i den? Använder du den med Boxee också?

Vad innebär printerserver ?
Citera
2011-04-10, 14:34
Medlem
Boxee box tillsammans med Apple Airport Express

Hej

Tänkte jag skulle bygga ut min utrustning hemma lite, och införskaffa lite teknik.

Har i dagsläget en Cisco EPC2425 router och vill skaffa något för att dels spela musik men även för film.

Vill ha ljud i köket. Tänkte köpa Apple Airport express (AX) för detta och koppla in ett par högtalare.
Funderar på Boxee box framför tv:n tillsammans med ett par högtalare inkopplade.
Till denna tänkte jag koppla in en trådlös hårddisk för att lagra musik och film.

Nu till frågorna.

1. Är det möjligt att köra Boxee box och AX tillsammans. Dvs kan jag exempelvis från Boxee box köra igång musik och välja att även spela upp genom AX i köket.

2. Kan jag genom min Iphone starta och spela upp musik på Boxee box och AX samtidigt? (har sett att det finns program för att göra detta om man har Apple TV och AX för man väljer vilka högtalare som skall spela, men går det även att göra med Boxee box?

3. Är det möjligt att köra ljud genom Boxee box och AX tillsammans alls eller är de två helt olika system? (vill nämligen inte vara tvungen att köra från datorn.

4. Kommer jag kunna använda min nuvarande router eller kommer den ställa till problem (för långsam osv)?

Något annat jag bör tänka på?

Tack på förhand.
Citera
2011-04-10, 14:42
Medlem
Bara för att förtydliga lite,

Jag är inte låst till just denna lösningen, men tanken är att jag skall slippa ha en stereo och kunna använda Boxee box istället. Sedan har jag problemet med att ha ljud i vardagsrummet och köket därför hade det varit intressant om jag kan köra dels samtidigt men även välja vilken plats jag vill lyssna på vid olika tillfällen.
Citera
2011-04-10, 15:04
Medlem
transatlantics avatar
Jag ska inte uttala mig om Boxee, eftersom jag inte har testat den än.

Dock bör du börja med att uppgradera routern om du vill ha någorlunda valuta för pengarna. Din router (antar att det är samma som Com Hem skickade ut?) har nämligen bara G-standard på 54Mbps. Dvs dryga 6 gånger långsammare än AX och Boxee. Det tråkiga är att de sistnämnda produkterna kommer att slaviskt följa den långsamma standarden och inte användas fullt ut.
Se det som att köpa den dyraste turbon, med bäst egenskaper, till din Fiat Punto.. Du utnyttjar inte produkterna till fullo.

Det bästa, enligt mig, är att investera i en Airport Extreme som basstation. Just på grund av att den är byggd för att ha Airport Express kopplade mot sig, och du slipper eventuell krångel.
Om inte Extreme, så ska du iaf leta efter en Dual Band-router. Dvs att den kör 2,4Ghz och 5Ghz. Gärna samtidigt.

Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in