• 1
  • 2
2013-03-13, 09:23
Medlem
Discobands avatar
Finns det något parti idag som är vänsterorienterat men inte har HBTQ och feminism som sin stora partiprogrampunkter?

Jag skulle säga att jag är vänster men jag föraktar både dagens HBTQ- skit och feminism som tyvärr existerar. Vilka alterantiv har jag om jag inte vill stödja sådana åsikter?
Citera
2013-03-13, 09:28
Medlem
02-02-2012s avatar
HBTQ/U och feminism är mer en mediaskapelse än något som växt fram i vänstern, den klassiska vänstern har dragit mer åt frihetshållet men inte getts stor plats i media då de oftast varit i krig med Bonniersfären. Många du läser på diverse ledarsidor är inte från vänsterrörelsen utan diverse typer som hittas och för fram dagens fråga och fläcka rörelsen.
Citera
2013-03-13, 09:51
Medlem
Discobands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScEco
Vad är det du avskyr med dessa två punkter? Vill du inte att homosexuella ska kunna adoptera? Tycker du inte att kvinnor och män förtjänar lika lön? Tycker du att den strukturella diskriminering som existerar är rätt och riktig?

Nej, det ska vara rättvist men det utrymmer de har fått idag är skrämmande, att folk kan bli kända pga sin läggning och att vi har en hel festival dedikerad till en läggning. En sexuella läggning ska heller inte ha något med sitt jobb att göra, hörde t.ex. om polisen i Jönköping som skulle starta en grupp för HBTQ- personer där de kunde prata av sig. Vill man prata av sig så kan man gå till en psykolog och inte tramsa i grupper på jobbet. Jag förnekar inte att mobbing förekommer men några gränser borde det väl finnas?

Sedan är feminism och könskvotering äckligt, det ska vara rättvist, ingen ska få ett jobb pga vad de har mellan benen utan det ska helt baseras på kompetens.
Citera
2013-03-13, 10:18
Medlem
Discobands avatar
Citat:
Vilka är det som blivit kända på grund av sin läggning, och varför är det hemskt?

Pride-festivalen är inte dedicerad till en läggning, den är ämnad att öka och fira acceptans av samtliga läggningar i samhället. Ditt inlägg betyder att festivalen fortfarande behövs.

Är det gruppterapi i sig som du förkastar, eller bara när det handlar om icke-straighta människor?

Det är bra att du inte förnekar det, med tanke på hur respektlös, ignorant och oförstående du framstår som. Med andra ord, du mobbar utan att förstå det själv.

Varför är feminism och könskvotering äckligt?

Det är rätt intressant hur du först spyr galla över feminism, bara för att sedan uttrycka den åsikt som är själva kärnan inom feminism. Jag tror inte att du förstår vad feminism är helt enkelt.

Så en arbetsplats ska vara 50/50 män och kvinnor även om vissa saknar kompetens och har kvoterats in?

Kan vi få en straightfestival då eller är det fel att vara nöjd över att man är straight?

Gruppterapi på arbetstid är fel, om man vill göra sådant så bör det ligga utanför arbetstid och inte annordnas av jobbet.

Om jag framstår som ignorant och oförstående, må så vara, läggning och jobb ska inte blandas precis som stat och religion ska hållas isär. Varför skapa ett "vi mot dom"- tänk?
Citera
2013-03-13, 10:21
Medlem
Soderortskillens avatar
Citat:
Vilka är det som blivit kända på grund av sin läggning, och varför är det hemskt?

Pride-festivalen är inte dedicerad till en läggning, den är ämnad att öka och fira acceptans av samtliga läggningar i samhället. Ditt inlägg betyder att festivalen fortfarande behövs.

Är det gruppterapi i sig som du förkastar, eller bara när det handlar om icke-straighta människor?

Det är bra att du inte förnekar det, med tanke på hur respektlös, ignorant och oförstående du framstår som. Med andra ord, du mobbar utan att förstå det själv.

Varför är feminism och könskvotering äckligt?

Det är rätt intressant hur du först spyr galla över feminism, bara för att sedan uttrycka den åsikt som är själva kärnan inom feminism. Jag tror inte att du förstår vad feminism är helt enkelt.

Feminism har inget med jämlikhet att göra. Det handlar om kvinnor och tofflor till män som gör allt vad de kan för att kränka och nedvärdera män. Helst vanliga, vita, arbetarmän. För vi är sådana vidriga mansgrisar hela bunten! eller? Feministerna och oss motståndare spelar med helt olika spelregler. För så fort en man påstår sig vara mot denna statsreligion så är man kvinnohatande mansgris, men om en kvinna påstår sig vilja utrota män, vilket måste ses som värre, så är denne inte en manshatande kärring, utan lyfts upp som en förebild för "självständiga" kvinnor. Feminism är bara trams och om man som man säger sig förespråka den så är man en vidrig människa. Likt en jude som är nazist.
Citera
2013-03-13, 10:35
Medlem
Discobands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soderortskillen
Feminism har inget med jämlikhet att göra. Det handlar om kvinnor och tofflor till män som gör allt vad de kan för att kränka och nedvärdera män. Helst vanliga, vita, arbetarmän. För vi är sådana vidriga mansgrisar hela bunten! eller? Feministerna och oss motståndare spelar med helt olika spelregler. För så fort en man påstår sig vara mot denna statsreligion så är man kvinnohatande mansgris, men om en kvinna påstår sig vilja utrota män, vilket måste ses som värre, så är denne inte en manshatande kärring, utan lyfts upp som en förebild för "självständiga" kvinnor. Feminism är bara trams och om man som man säger sig förespråka den så är man en vidrig människa. Likt en jude som är nazist.

Jag håller med i vad det du säger. Finns det något alternativ på vänstersida som tycker samma eller måste man kompromissa med högern?
Citera
2013-03-13, 10:48
Medlem
ja det finns partier som är vänsterorienterade och anser att HBTQ är en ickefråga. Kommunistiska partiet är ett exempel.
Men dom lär ju inte komma in i riksdagen på första taget. Vilket är nästan ett krav för att få gehör på sådana frågor.
Det blir ett problem för dig TS som är vänster utan att vara för hbtq/feminist. Det blir lite pest eller kolera-alternativ för dig. Som jag ser finns det tre olika krav som måste stämma in(platser i riksdagen, vänster, ej hbtq/feminist)

Alternativ nr 1: Du röstar på Kommunistiska partiet, uppfyller ej det första kravet

Alternativ nr 2: Du röstar på ett riksdagsetablerat-parti i vänsterkanten. Uppfyller dom 2 första kraven men ej det tredje.

Alternativ nr 3: Du röstar på något på den blåa-kanten. Uppfyller ej det andra kravet. Vissa partier uppfyller inte heller det tredje och sista kravet.
Citera
2013-03-13, 10:54
Medlem
Discobands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ak-341
ja det finns partier som är vänsterorienterade och anser att HBTQ är en ickefråga. Kommunistiska partiet är ett exempel.
Men dom lär ju inte komma in i riksdagen på första taget. Vilket är nästan ett krav för att få gehör på sådana frågor.
Det blir ett problem för dig TS som är vänster utan att vara för hbtq/feminist. Det blir lite pest eller kolera-alternativ för dig. Som jag ser finns det tre olika krav som måste stämma in(platser i riksdagen, vänster, ej hbtq/feminist)

Alternativ nr 1: Du röstar på Kommunistiska partiet, uppfyller ej det första kravet

Alternativ nr 2: Du röstar på ett riksdagsetablerat-parti i vänsterkanten. Uppfyller dom 2 första kraven men ej det tredje.

Alternativ nr 3: Du röstar på något på den blåa-kanten. Uppfyller ej det andra kravet. Vissa partier uppfyller inte heller det tredje och sista kravet.

Hmm, ja. Synd att man inte känner något större förtroende för de etablerade vänsterpartierna bara och jag är rätt missnöjd med hur Sverige sköts av den blåa regeringen vi har. Får kolla över det mera hur jag ska göra, detta valet känns mycket svårare än förra valet.
Citera
2013-03-13, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discoband
Så en arbetsplats ska vara 50/50 män och kvinnor även om vissa saknar kompetens och har kvoterats in?
Det är ingenting jag står bakom, inte heller är det vad feminism handlar om.

Citat:
Kan vi få en straightfestival då eller är det fel att vara nöjd över att man är straight?
Varför inte ta del av Pride-festivalen? Den är inte till för alla sexuella läggningar utom heterosexualitet. Dessutom tycks du fullständigt ha missat poängen.

Citat:
Gruppterapi på arbetstid är fel, om man vill göra sådant så bör det ligga utanför arbetstid och inte annordnas av jobbet.
Vem vill ha gruppterapi på betald arbetstid, och vad är problemet med att ha det på arbetsplatsen om möjlighet finns?

Citat:
Om jag framstår som ignorant och oförstående, må så vara, läggning och jobb ska inte blandas precis som stat och religion ska hållas isär. Varför skapa ett "vi mot dom"- tänk?
Det intressanta här är ju att det är du, inte de, som har ett "vi mot dom"-tänk (sic).
Citera
2013-03-13, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderortskillen
Kan du inte dra några sköna historier om hur judarna vill ta över världen och hur Europa kommer bli övertaget av muslimerna inom några år också?

Din okunskap är skrämmande, ditt hat är tragiskt.
Citera
2013-03-13, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discoband
Hmm, ja. Synd att man inte känner något större förtroende för de etablerade vänsterpartierna bara och jag är rätt missnöjd med hur Sverige sköts av den blåa regeringen vi har. Får kolla över det mera hur jag ska göra, detta valet känns mycket svårare än förra valet.
Det bästa alternativet är nog att du utbildar dig lite och inser att feminism inte är vad du tror att det är.
Citera
2013-03-13, 12:21
Medlem
Soderortskillens avatar
Citat:
Kan du inte dra några sköna historier om hur judarna vill ta över världen och hur Europa kommer bli övertaget av muslimerna inom några år också?

Din okunskap är skrämmande, ditt hat är tragiskt.
Så du menar att antifeminist == antisemit och kontrajihadist? Och du talar om okunskap och hat... Patetiska människa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in