Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-17, 23:14
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det är förstås inte vilket "läkemedel" som helst som du tänkt blanda ut eftersom du frågar på Flashback. En yrkesverksam farmakolog behöver inte fråga om detta.

De snackade så sent som härom dagen på radion om detta, kanske därför du frågar nu? Jag hade för mig att de sa vitamin D men det här svaret jag hittade säger bl a vitamin B:

Q: In a film where a character is shown snorting cocaine what do the film makers use as a substitute for the drug?

A: Cocaine substitute: dried milk powder, flour, vitamin B, powdered sugar etc. Sometimes tubes are used to suck up powder rather than going up actors nose.


Read more http://www.kgbanswers.co.uk/in-a-fil...#ixzz2NWKMNzi9

Tack för svaret!

Jag är dock en en yrkesverksam farmakolog..dock utan licens och kunskap, men jag lär mig!
Citera
2013-03-20, 11:48
  #14
Medlem
Lämpliga pulverbaser att "spä" med är ju avhängigt till hur man ska inta skiten. Äta som piller, i kapslar, eller pressade piller, spä med vad fan som helst. Visst, inte maskindiskmedel, men nära nog. Skjutas, då måste det vara olösligt, och stort nog för att filtreras bort när man laddar silen, snortas... Misstänker att kunderna inte skulle uppskatta att fylla bihålorna med gips, så något som är vattenlösligt är mer rätt, blandas med vätska, vattenlösligt igen. På hela taget, jag tror jag hade valt C-vitamin. Men det är klart dyrare än 10kr / kg.
B!
Citera
2013-03-20, 13:39
  #15
Medlem
negerbarns avatar
Som redan nämnts så beror det på hur det intas. Ska det pressas till piller som intas oralt (eller bombas) så duger gips gott, men ska pulvret blandas i vatten eller snortas blir urvalet genast mer begränsat, och ska det injiceras så finns inte så många alternativ kvar (socker och askorbinsyra).
Citera
2013-03-21, 16:38
  #16
Medlem
Kolla vad det är för bindemedel i läkemedlet du använder och spä med det.
Tror att det här är mer galenik än farmakologi...

Får man fråga om vad det är för läkemedel och varför du ska spä det? O.o
Citera
2013-03-21, 21:57
  #17
Medlem
schmengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Hej,

Jag försöker inskaffa mig ett stort lager vitt pulver som kan användas för att banka ut läkemedel med, men som inte har några som helst skadliga effekter för användaren och är mycket billigt att tillverka (~10kr/kg).

Jag ska alltså sälja ett läkemedel, men för att pressa ner priserna så skulle jag behöva banka läkemedelspulvret 50:50. Användaren kommer att äta ungefär 1-2g/dag, och detta betyder alltså att pulvret jag är ute efter också kommer att intas i mängderna 1-2g/dag.

Har ni några tips?

Tack

Vilken form ska läkemedlet vara?
Citera
2013-03-25, 15:58
  #18
Medlem
Jan2013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
ska pulvret blandas i vatten eller snortas blir urvalet genast mer begränsat

Vad finns det för vettiga alternativ om man pratar kokain? Vad brukar användas?
Citera
2013-03-25, 20:10
  #19
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Hej,
Jag ska alltså sälja ett läkemedel, men för att pressa ner priserna så skulle jag behöva banka läkemedelspulvret 50:50. Användaren kommer att äta ungefär 1-2g/dag, och detta betyder alltså att pulvret jag är ute efter också kommer att intas i mängderna 1-2g/dag.

Du pressar ju inte priserna bara för du bankar det, du dubblar din vinst = blåser dom som köper produkten. Halvera mängden av det dagliga intaget på "förpackningen" istället. Fast jag antar att dina slutkunder är känsliga för hur många gram dom köper.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback