Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-13, 18:12
  #1
Medlem
Hej,

Jag försöker inskaffa mig ett stort lager vitt pulver som kan användas för att banka ut läkemedel med, men som inte har några som helst skadliga effekter för användaren och är mycket billigt att tillverka (~10kr/kg).

Jag ska alltså sälja ett läkemedel, men för att pressa ner priserna så skulle jag behöva banka läkemedelspulvret 50:50. Användaren kommer att äta ungefär 1-2g/dag, och detta betyder alltså att pulvret jag är ute efter också kommer att intas i mängderna 1-2g/dag.

Har ni några tips?

Tack
__________________
Senast redigerad av libertay 2013-03-13 kl. 18:21.
Citera
2013-03-13, 18:30
  #2
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
.

Har ni några tips?

Tack

Trolldeg.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Trolldeg
Citera
2013-03-13, 18:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Trolldeg.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Trolldeg

Det är lera och inget vitt pulver. Men tack för tipset ändå!
Citera
2013-03-13, 18:38
  #4
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Gips. Kostar runt 3 kr kilot om du köper en skiva. Annars kanske kreatin eller liknande kan vara något men det är något dyrare.
Citera
2013-03-13, 18:43
  #5
Medlem
banangodiss avatar
Mjöl ?
Citera
2013-03-13, 18:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Gips. Kostar runt 3 kr kilot om du köper en skiva. Annars kanske kreatin eller liknande kan vara något men det är något dyrare.

Kan man göra pulver av gips?

Och är inte gips extremt lättviktad jämfört med storlek?
Alltså väldigt mycket gips väger lite. Helst ska pulvret vara ganska likvärdigt i form utav storlek/vikt som exempelvis socker eller kreatin.

Kreatin var ett bra förslag, dock så har det medicinska effekter.
Citera
2013-03-13, 18:56
  #7
Medlem
herrcarlssons avatar
Dextropur
Citera
2013-03-13, 19:42
  #8
Medlem
Vuxenporrs avatar
Mannitol eller fruktos, ngn sockerart som inte chockhöjer blodsockret bör duga.

EDIT: Mitt första inlägg! wiiih!
Citera
2013-03-13, 19:54
  #9
Medlem
brevlunds avatar
Om du har minsta inblick i läkemedelsvärlden så vet du också vilka bindemedel som används i tabletter och vilka effekter de har och inte har.
Vad du behöver använda beror på vilken substans du vill 'banka'.
Kolla FASS på läkemedel som liknar ditt och se vad andra blandat med.
Citera
2013-03-13, 20:34
  #10
Medlem
Maltodextrin. Det ingår som utfyllnadsmedel i sockerersättning, smakar inget och innehåller nästan inga kalorier. Vet dock inte hur billigt det är.
Citera
2013-03-13, 20:45
  #11
Medlem
Alla ni sista som har svarat, tack så mycket för tipsen!
Citera
2013-03-14, 14:29
  #12
Medlem
skunkjobbs avatar
Det är förstås inte vilket "läkemedel" som helst som du tänkt blanda ut eftersom du frågar på Flashback. En yrkesverksam farmakolog behöver inte fråga om detta.

De snackade så sent som härom dagen på radion om detta, kanske därför du frågar nu? Jag hade för mig att de sa vitamin D men det här svaret jag hittade säger bl a vitamin B:

Q: In a film where a character is shown snorting cocaine what do the film makers use as a substitute for the drug?

A: Cocaine substitute: dried milk powder, flour, vitamin B, powdered sugar etc. Sometimes tubes are used to suck up powder rather than going up actors nose.


Read more http://www.kgbanswers.co.uk/in-a-fil...#ixzz2NWKMNzi9
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback