• 2
  • 3
2013-03-17, 02:24
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar Johansen
Mja.

Det står väl att kurderna har rätt att styra över sitt eget öde - alltså i motsats till idag när deras kultur systematiskt förtrycks. Däremot står det väl ingenting om att upprätta ett suveränt Kurdistan i enlighet med nationalitetsprincipen. Det är ju, enligt artikeln, inte ens ett krav PKK driver längre.
Det finns ingen kurd utan invandrar blod i sig.
Allt kurdiskt kommer utifrån och är i ständig förändring.

Citat:
Ursprungligen postat av WhiteDevil08
Kurderna har rätt att styra sig själva!
Vem är kurd?
Senast redigerad av NyanNyan 2013-03-17 kl. 02:28.
Citera
2013-03-17, 02:56
Medlem
Vem äger aftonhoran?
Vad har dom för syfte,agenda ?
Vad har " jornalisterna" för politisk uppfattning ?
Varför har just de "journalisterna" blivit anställda ?
Vilka kopplingar har "journalister" till vissa politiker ?
Vilka politiker är köpta av den "internationella eliten" .
Varför överhuvudtaget köpa eller läsa aftonbla... Horan !?
Citera
2013-03-17, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Det finns ingen kurd utan invandrar blod i sig.
Allt kurdiskt kommer utifrån och är i ständig förändring.

Jag tror du nog blandade ihop kurd med turk.
Citera
2013-03-31, 16:16
Medlem
shutis avatar
Ojojoj vad folk var hatiska på denna tråd.
Halabja bleknar i jämförelse. Vad sägs om att läsa på lite?
Halabja var inte den enda gasattacken mot den kurdiska befolkningen, det råkade vara den värsta.
Glöm inte de + 100 000 kurderna som dog i Khomeinis kampanj mot kurderna i Iran, och jag behöver väl inte nämna kurderna i Turkiet sen 1920-talet? Just i Turkiet finns det inga säkra siffror då turkisk militär helt enkelt inte ville dokumentera sina krigsbrott.

Tänker inte ge mig in på den frågan utan koncentrera mig på annat.

Förvisso deltog ett antal kurder i folkmordet på armenier/ syrianer, men det var långt ifrån majoriteten som var med på detta. Detta är en del av våran historia och inget man är stolt över men det betyder inte att vi kurder är oförtjänta av en egen stat p.g.a. vissa brister.

I sådana fall kan vi dra slutsatsen att ingen av dessa stater i mellanöstern förtjänar att styra sig själva då dessa har begått brott mot mänskliga rättigheter på minst en punkt eller mer, och därmed kan vi återgå till kolonialstyre med fransmän eller britter i högsta kommandot.

Så ja, jag anser att kurder har rätt till sin egen stat som alla andra.

TS.....din frågeställning har jag inte så mycket att säga om för att vara helt ärlig.
Sverige har så vitt jag vet inte ändrat sin statsreligion, man har inte infört arabiska som officiellt språk och vi har ingen sedlighetspolis som ryter åt folk om dem blottar för mycket av sin hud.
Så vad är du rädd för? att jag ska vandra runt om nätterna i Rålis och våldta blondiner för nöjes skull?
Tveksamt. Sverige som jag känner till det kommer nog inte ändras på gaaaaanska länge.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in