• 1
  • 2
2013-03-15, 14:10
Medlem
Tomtemasks avatar
Efter arga samtal från journalister och sura nätkommentarer stoppar söderkrogen Broder Tuck en planerad spelning med vikingarockarna Völund Smed och Njord.

Källor:
https://www.realisten.se/2013/03/15/...-efter-nathat/
http://www.officialnjord.se/

Självklart har krogar rätt att boka vilka band de vill men är det inte beklagligt att media inte ställer upp för yttrandefriheten istället för att jamsa med våldsvänstern?
Citera
2013-03-15, 14:19
Bannlyst
Men vad hade de förväntat sig? Vad är det för typ av pub?
Citera
2013-03-15, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Völund Smed - K-67
Man ska vara tyst för att passa in
Din tystnad äger makten så att makten får ha sin
Din röst den väger tungt som guld
Visa makten att du äger att du röstar utan skuld
Vad ger livet utan mål? Bränn alla lögner på ett bål

Jag går mot strömmen jag är fri
Inga regler, ingen lydnad eller en önskan vad ska bli
Ingen ånger över det jag gjort
Finns bara kärlek, och stolthet, ett hjärta stort

Ynkedom. Ynkligt var även utspelet/pudeln från frontfiguren från Njord som påstår att hans texter inte skulle handla om politik, vilket efter ungefär 30 sekunder visar sig vara en direkt lögn i ett fåfängt hopp om att bli omfamnad av etablissemanget.

Då föredrar jag nog Jocke Karlssons svar.
Citat:
- Jag har inte tagit avstånd överhuvudtaget. Vad är det som ska krävas för att ta avstånd? För att sitta och tjuta på Exit det kommer jag aldrig göra.
Citera
2013-03-15, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ynkedom. Ynkligt var även utspelet/pudeln från frontfiguren från Njord som påstår att hans texter inte skulle handla om politik, vilket efter ungefär 30 sekunder visar sig vara en direkt lögn i ett fåfängt hopp om att bli omfamnad av etablissemanget.

Då föredrar jag nog Jocke Karlssons svar.

Ynkedom är att dra slutsatser av korta kommentarer på Facebook, ditt ynkliga mähä. Läs detta så är det jävligt klart hur vi tycker att politik och vår musik hör ihop!

Och omfamnad av etablissemanget? Ja, det är därför jag lirar vikingarock! 100 poäng där, gosse.
Citera
2013-03-15, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellhoff
Ynkedom är att dra slutsatser av korta kommentarer på Facebook, ditt ynkliga mähä. Läs detta så är det jävligt klart hur vi tycker att politik och vår musik hör ihop!

Och omfamnad av etablissemanget? Ja, det är därför jag lirar vikingarock! 100 poäng där, gosse.
Ja, där ser man, det var ju onekligen lite utvecklande. Då är jag människa nog att be om ursäkt för min tidigare kommentar, åtminstone delvis. Även om delar av "brevet" fortfarande framstår som mycket löjligt. Ditt "avståndstagande" bland annat. Vad är vitsen och poängen liksom? Varför känner du att du måste dansa efter medias pipa? Tror du att du kommer att få fler fans på det här sättet och bli omfamnad som det nya "Ultima Thule" som jag ju vet att du gärna drömmer om.

Varför ställer du öht upp på deras premisser och villkor? Fattar du inte att du alltid kommer att ses som "högerextrem" så länge du överhuvudtaget hyllar svensk kultur och historia?
Citera
2013-03-15, 17:25
Medlem
Avva66s avatar
Sverige har blivit ett odemokratiskt rövhål, och internet som skulle
förhindra detta har ju bara gjort det värre i många sammanhang.

Stå på er, även om jag inte gillar musikstilen.
Citera
2013-03-16, 00:05
Medlem
Helvete med, jävla idioti och börja stänga ner spelningar för folk nu med. Yttrandefrihet och hela det köret är ju verklighet förstås. Men för fan håll folk uppdaterade vart spelningen tar plats för någonstans, för den måste väll ändå bli av tycker man ju!
Citera
2013-03-16, 01:58
Medlem
Ynkligt!
Citera
2013-03-16, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ja, där ser man, det var ju onekligen lite utvecklande. Då är jag människa nog att be om ursäkt för min tidigare kommentar, åtminstone delvis. Även om delar av "brevet" fortfarande framstår som mycket löjligt. Ditt "avståndstagande" bland annat. Vad är vitsen och poängen liksom? Varför känner du att du måste dansa efter medias pipa? Tror du att du kommer att få fler fans på det här sättet och bli omfamnad som det nya "Ultima Thule" som jag ju vet att du gärna drömmer om.

Varför ställer du öht upp på deras premisser och villkor? Fattar du inte att du alltid kommer att ses som "högerextrem" så länge du överhuvudtaget hyllar svensk kultur och historia?

Jag tycker fortfarande att du missförstår stora delar av min skrift. Jag har inte tagit något avstånd från något. Jag är en individ med politiska åsikter precis som de flesta andra. Mitt band är ett fenomen som inte tar politisk ställning för något läger. Att vi inte ställer upp i rasistiska och nazistiska sammanhang är något som uppenbarligen inte framgår hos alla(lång debatt runt vår spelning i Stockolm) och det är därför jag väljer att ta upp det. Det är INTE för att dansa efter medias pipa eller att ställa upp på någon annans premisser. Det är vårat val, vår pipa och våra premisser.

Omfamnad som det nya Ultima Thule som du vet att jag ju drömmer om? Lägg inte ord i munnen på mig! Det vore ett direkt misslyckande att "bli" ett annat band. Vi kör vårt race och jag tänker inte mäta mig med något annat band just för att det är helt sekundärt vilka som är "störst och bäst". Banden är inne i detta tillsammans. Jag lirar min musik, på mina premisser och sen får du och gemene man tycka vad fan de vill.
Citera
2013-03-16, 14:53
Medlem
Vikingarock på Södermalm???

Det känns ungefär lika trovärdigt som porrfilmskväll på ROKS-jouren...
Citera
2013-03-16, 18:47
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturkrig
Vikingarock på Södermalm???

Det känns ungefär lika trovärdigt som porrfilmskväll på ROKS-jouren...
Det är du som har fördomar, ännu ett hot mot demokratin.
Citera
2013-03-17, 14:22
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellhoff

Haha till att börja med är du en diva som leker större än dina skor. Och för det andra om du nu skulle vara en rebell av sann vikingarock anda så ska du väl ändå inte gråta ut som en efterbliven femåring? Jocke kör ett rakt och enkelt race! Inget tjutande eller tramsande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in