Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ja, där ser man, det var ju onekligen lite utvecklande. Då är jag människa nog att be om ursäkt för min tidigare kommentar, åtminstone delvis. Även om delar av "brevet" fortfarande framstår som mycket löjligt. Ditt "avståndstagande" bland annat. Vad är vitsen och poängen liksom? Varför känner du att du måste dansa efter medias pipa? Tror du att du kommer att få fler fans på det här sättet och bli omfamnad som det nya "Ultima Thule" som jag ju vet att du gärna drömmer om.
Varför ställer du öht upp på deras premisser och villkor? Fattar du inte att du alltid kommer att ses som "högerextrem" så länge du överhuvudtaget hyllar svensk kultur och historia?
Jag tycker fortfarande att du missförstår stora delar av min skrift. Jag har inte tagit något avstånd från något. Jag är en individ med politiska åsikter precis som de flesta andra. Mitt band är ett fenomen som inte tar politisk ställning för något läger. Att vi inte ställer upp i rasistiska och nazistiska sammanhang är något som uppenbarligen inte framgår hos alla(lång debatt runt vår spelning i Stockolm) och det är därför jag väljer att ta upp det. Det är INTE för att dansa efter medias pipa eller att ställa upp på någon annans premisser. Det är vårat val, vår pipa och våra premisser.
Omfamnad som det nya Ultima Thule som du
vet att jag ju drömmer om? Lägg inte ord i munnen på mig! Det vore ett direkt misslyckande att "bli" ett annat band. Vi kör vårt race och jag tänker inte mäta mig med
något annat band just för att det är helt sekundärt vilka som är "störst och bäst". Banden är inne i detta tillsammans. Jag lirar min musik, på mina premisser och sen får du och gemene man tycka vad fan de vill.