Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-20, 14:58
  #13
Medlem
Vuxenporrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nummer10011
Då tar jag tillbaka det jag sa när jag kallade Sadomans inlägg för lögn, och ber om ursäkt.

Fast nu blir jag intresserad. Vilket företag är det?

De Beers-gruppen.
Citera
2013-03-20, 17:26
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkborren
Vi säger så då.
Vill du påskina att alkemi inte är sökandet efter de vises sten, som ska gå att omvandla till vad som helst? Det är en gigantisk skillnad i att kunna göra vad som helst, jämfört med att bara kunna göra guld.
B!
Citera
2013-03-22, 08:09
  #15
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nummer10011
Vilken lögn. Det påverkar visst priset.

Dessutom så produceras det knappt några diamanter. Det kostar mer att producera diamanter än vad de är värda, så det är inte lönsamt.

Nejdu, det är oerhört billigt att tillverka diamanter och anledningen till att det _inte_ har påverkat diamantpriset överlag är för att folk har fått för sig att naturliga diamanter är finare och köper det bara för "märkets" skull. Faktum är att den enda metoden vi har att skilja syntetiska diamanter från naturliga är att de syntetiska diamanterna är för perfekta, de saknar föroreningar av andra grundämnen än kol.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback