Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Grymt bra tips!
Jag har varit inne på P&F på NK ett par gånger och dreglat över vissa av deras skor från Trickers och Carmina. Men jag har aldrig fått något bra grepp om själva företaget. Men rimligtvis torde det ju inte vara någon skillnad på Carminas från P&F och från SkoAB rent kvalitetsmässigt. Undrar varför priset ändå skiljer sig så pass mycket?
Förresten var ditt tips om Carminas split-toe gudasänd. Jag har sedan en tid tillbaka fått upp ögonen för EG Dover och är sjukt sugen på att satsa på ett par inför hösten. Men Carminas modell är ju absolut ett bra alternativ.
Nej Carmina gör mig veterligen bara skor enligt en spec, så det är precis samma som säljs hos P&F som hos Sko-AB. P&F hade högre priser förr, men har väl bestämt sig för att de klarar sig med mindre marginaler nu och valt den här prissättningen på vårens kollektion (P&F kör rätt hårt på säsonger och lägger Carmina-beställningar två gånger om året, och växlar modeller rätt friskt). Tror faktiskt det är det absolut billigaste man kan hitta Carminas skor för, även sett i internationellt perspektiv.