Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Cannabisdryck förbjuds i Sverige

flashback.se

Energidrycken "Cannabis Energy Drink" får inte säljas i Sverige. En butik i Västerås som sålt drycken i snart två veckor, tvingas nu att skicka tillbaka drycken till leverantören.

Läs hela artikeln
2013-03-22, 12:03
Medlem
Hur kan man som vuxen människa tycka det här inte är annat än ren idioti?!

http://www.cannabis.se/sv/artiklar/1...ken-foerbjuden
Citera
2013-03-22, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antiantiliberal
Hur kan man som vuxen människa tycka det här inte är annat än ren idioti?!

http://www.cannabis.se/sv/artiklar/1...ken-foerbjuden

Är ganska logiskt, med tanke på nolltoleransen som finns i Sverige rent generellt.
Citera
2013-03-22, 12:23
Medlem
WoWarn91s avatar
Är sjukt , men är inte ett dugg förvånad. Med tanke på den propaganda vi har emot cannabis idag.
Citera
2013-03-22, 15:39
Medlem
LinLins avatar
Äsch, jag tycker det är logiskt. Cannabis är olagligt i Sverige (vad jag tycker om det hör inte hit), men grejen är ju faktiskt att de marknadsför drycken som en cannabisdryck fast den inte innehåller cannabis. Då är det falsk marknadsföring. Det är ju som att köpa en joint och sedan upptäcka att man egentligen köpt oregano.
Senast redigerad av LinLin 2013-03-22 kl. 15:45.
Citera
2013-03-22, 15:44
Medlem
Artikel: Cannabisdryck förbjuds i Sverige (flashback.se)

Staten bara fortsätter med sitt överförmynderi. Man kan väl för fan kalla sin energidryck vad man än vill?
Citera
2013-03-22, 15:59
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinLin
Äsch, jag tycker det är logiskt. Cannabis är olagligt i Sverige (vad jag tycker om det hör inte hit), men grejen är ju faktiskt att de marknadsför drycken som en cannabisdryck fast den inte innehåller cannabis. Då är det falsk marknadsföring. Det är ju som att köpa en joint och sedan upptäcka att man egentligen köpt oregano.

Men...
Varför innehåller inte min Monster, monster?
Varför innehåller inte min RedBull en röd tjur?
Varför innehåller inte mitt vin Tre apor för?
Jag tycker jag har blivit grundlurad...

Tramsigt av dom att ta bort en produkt pga namnet.
Citera
2013-03-22, 16:01
Medlem
Jag blir så less. Dels på media, dels på alla dessa moral monster. Men också på er som hoppar på blixtsnabbt för att göra er röst hörd om droger och hur vi måste ha ihjäl folk så dom inte knarkar ihjäl sig. Om ni (och dom) hade läst vad det står så är det frön från Hampa. Det finns inget verksamt ämne i Hampa som kan göra dig hög, möjligtvis ge dig huvudvärk om du skulle försöka röka det. Men i livsmedel är det ypperligt. Massa vitaminer och tillskott. Att det kallas Cannabis dryck är ju för att göra den populär så klart men också för att Hampa tillhör Cannabis släktet. Bleh.....
Citera
2013-03-22, 16:06
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
Men...
Varför innehåller inte min Monster, monster?
Varför innehåller inte min RedBull en röd tjur?
Varför innehåller inte mitt vin Tre apor för?
Jag tycker jag har blivit grundlurad...

Tramsigt av dom att ta bort en produkt pga namnet.
För att de är varumärken. Cannabis är inget registrerat varumärke. Dina Nike-dojjor innehåller heller ingen grekisk gudinna.

För övrigt ett klokt beslut att förbjuda skiten. Alla försök att "normalisera" knarket genom att smyga in det i mer oskyldiga produkter bör beivras, liksom bilder på cannabisblad på något som kallas för "energidryck". Nåt mer energifattigt än en cannabismissbrukare går knappast att finna.
Citera
2013-03-22, 16:12
Medlem
Kungensbordells avatar
Jag bara gissar på att det snart är förbjudet att prata om normaliseringskampanjen också. Dom säljer cannabisdryck i norsborg (tror jag). finns ett klipp när aki snackar med Kingsize så har jag för mig att man ser en cannabisdryck i en affär. Någon som vet om dom också behövt ta bort den, eller är cannabis alldeles för accepterat i förorterna för sånt trams?
Citera
2013-03-22, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
För att de är varumärken. Cannabis är inget registrerat varumärke. Dina Nike-dojjor innehåller heller ingen grekisk gudinna.

För övrigt ett klokt beslut att förbjuda skiten. Alla försök att "normalisera" knarket genom att smyga in det i mer oskyldiga produkter bör beivras, liksom bilder på cannabisblad på något som kallas för "energidryck".

Vilket knark? Vad snackar du om? Det är Hampa frön! Finns inget "knark" i det. Sen är ju "knark" ganska vanligt redan och behövs inte normaliseras. Det behöver bara avkriminaliseras så vi slutar förstöra för våra ungdommar.

Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Nåt mer energifattigt än en cannabismissbrukare går knappast att finna.

Du är ju riktig rolig, om det inte var för det tragiska faktum att du har så fel att det är sorgligt. Sluta nu sprida mer lögner.
Citera
2013-03-22, 16:14
Medlem
Faktum är att drycken innehåller extrakt av cannabisfrön, SOM ÄR LAGLIGT.
Att drycken tas bort är bara moralism, och har vad jag kan se inget större lagstöd. Tyvärr tror jag inte att detta kommer uppmärksammas särskilt mycket.
Citera
2013-03-22, 16:21
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternate
Faktum är att drycken innehåller extrakt av cannabisfrön, SOM ÄR LAGLIGT.
Att drycken tas bort är bara moralism, och har vad jag kan se inget större lagstöd. Tyvärr tror jag inte att detta kommer uppmärksammas särskilt mycket.
Fast på ett sätt har de ju lagstöd. Det står ju Cannabis på men är inte Cannabis i. Hade det varit Cannabis i dock hade det inte fått säljas för det är Cannabis i. Snurrigt men så är det med Cannabis i morallandet Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in