Svara
2013-03-24, 03:26
Medlem
Substans: 1,5mg DOB och 300 ug 25c-nBOME
Dos: Som ovan, hade även tagit tjack tidigare under dagen.
Kön: Man
Vikt: 65kg
Tid:12-14 timmar, kanske uppemot en vecka? Benzon tog ner mig men men jag kommer grubbla över detta ett bra tag fram över.

Substansen: DOB
http://wiki.magiskamolekyler.org/DOB
Citat:
"DOB är annars en relativt ovanlig drog som inte har vunnit någon större popularitet världen över. "

Erowid:
http://www.erowid.org/chemicals/dob/dob_effects.shtml
Citat:
Medium Effects: (plateau between 4 and 8 hours)
Increased duration, energizing, pronounced visual effects, marked clarity and reduction of emotions. Some people suggest this might be a good therapeutic tool in cases where excessive emotion might be a problem.

Strong Effects: (plateau between 6 and 12 hours)
Long duration, visual brightening, able to connect with ideas, heart-opening happiness.

--
Förord:
Hörde från en kompis att folk sneade ut på dessa för de är aktiva i upp emot 20 timmar, men som jag lärt mig från andra trippar att mitt psyke klarar det mesta.

Hade kört amfetamin och vart vaken i över 36 timmar, var riktigt tröttkorkad innan jag tog DOB+25c, tänkte att det skulle passa perfekt då tankarna tydligen var i fokus på DOB. Jag är dessutom rätt bevandrad på 25c och 25i och kört det rätt nyligen så tänkte att det var lugnt.

Läste även att GHB var bäst för att komma ner så hade gjort redo 7.5 imovane, 10mg stesolid och 2 folköl, det närmsta jag kunde komma.

18:00
Tar lapparna och snusar de.

19:00
Märker inte mycket först och kan inte skilja på om det var tjoet från förr eller lapparna som gav effekt.

Var riktigt tröttkorkad innan men blev som utsövd efter jag tagit DOB.
Sen efter 2 timmar kanske slog det(Vid 20:00), total mental klarhet, mycket märkligt.

Vad som kommer nu är vad jag skrev under trippen, Det viktiga, jag är inte van i att skriva tripprapporter men DOB går inte förklara, jämför det med LSD så kan du ganska direkt reflektera över, medans DOB. Detta kommer kräva mig en månad att förstå vad jag upplevde. Jag kommer låta texten vara i ungefär den form jag skrev den under trippen men lägga in lite förklaringar inom parantes och tider, jag satt i en chatt med vänner under hela trippen också.

Här börjar trippen:

20:00
Det jag skriver nu känns helt onödigt men vill dela med mig, läs det när du har tid då det enbart är en reflektion. Åter igen, ruset går inte beskriva. (Ecstasyliknande, men där MDMA kan göra att jag känner synergi med andra människor runt mig, så gav DOB förnimmelser av vad som kunnat vara Nirvana, total mental klarhet.)

21:00 (Jag är nu fast besluten att jag uppnått Nirvana men börjar plötsligt tveka när jag rasar igenom olika filosofier, allt från jungiaism, alkemi, esoterism men fastnade för Panteism.)
Citat:
Panteism är nu relevenat. (från grekiskans παν "allt" och θεος "[är] Gud") är en gudsuppfattning där hela naturen, världen eller universum är besjälat av ett opersonligt andligt väsen, att allting är ett och att inget personligt väsen existerar utanför denna andliga verklighet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Panteism

Översatt blir det alltså "God is All".
Verkligheten är gud, allt inom naturen, universum, existensen. Det abstrakta är alla lika inför det redan abstrakta vad gud redan är, jag är inte troende men jag tror jag först nu förstått vilket abstrakt begrepp gud faktiskt är.

Men DOB kändes inte spirituell, utan den sätter dina tankar på sin yttersta spets, du förstår. Du vet. Jag vet verkligen inte exakt hur jag ska förklara hur den inte kändes spirituell, jag kände ingen kontakt med omvärlden utan snarare analyserade och förstod den.

22:00
DOB är helt otrolig, allt jobbigt känns lätt, allt jag vidrör är eufori.
Total mental klarhet. Jag är en enbart en existerande tanke.
Jag var gud, för jag har aldrig känt mig så klar i huvudet.
Känner mig öppenhjärtig, sväljer information och tänker igenom allt i rasande fart, och vill dela med mig om allt jag lär mig av allt jag lär mig.
(Men ingen connectivity likt vad man känner på DMT, Amfetaminkänslan började dala och jag kände mig mer stenad som på opiater)

En otrolig mental klarhet som påminner om ecstasy med opiatinslag kanske?
(Jag börjar analysera allt i min omgivning, hur musiken är uppbyggd likt man kan göra på MXE, jag analyserar hur frekvenser kan studsa i rummet och älsker det, och som likt på MXE, så kände jag att jag skapade musiken, Carbon Based Lifeform)

22:30
Jag pratar med folk i en chatt jag brukar sitta i
Jag vill dela med mig om allt jag upplever, tar du DOB så ta den med en vän, ni kommer förstå. DOB är en mycket social drog.
Jag dricker ett glas vatten och berättar om det för mina vänner i chatten, jag tar en cigg och berättar om det. "Open Source knark...hehe" svarar en vän och jag håller med!
Önskar jag hade haft en vän att trippa med nu, men har vänner i chatten som tur vad.

Mina vänner ber mig prata i micken men jag kan inte prata, är stel i käken, men jag älskar allt runt mig.
(Jag vet inte varför men jag blev helt stum)

23:00
Jag peakar mentalt på en helt annan nivå nu..
Jag samlar mig och börjar skriva på tripprapporten du nu läser.

Fan ta de vanliga jordnära dimensionerna, jag vill stanna såhär!

Det är nu vissa kanske blir galna eller snear?
Information är makt, och de kan inte hantera den?

23:30
Som jag redan sagt, så kändes DOB inte särkilt spirituell, utan istället mer filosofiskt. Istället är man fast i fakta och tankar, universum och vad som håller dig bunden, jag tröttnar på verkligheten och känner mig dyster över att trippen snart börjara dala ut.

DOB sätter verkligen dina tankar på sin yttersta spets. Den mentala klarhetet som är helt obeskrivlig.

00:00-01:00
Jag förstår inte längre, ruset går inte att förklara.
Jag blackar ut och in i verkligheten, och känner inte samma klarhet längre.
Mår fortfarande bra, men inte alls samma klarhet i tankarna som förr.

02:00 (Tar nu 10mg stesolid och en halv imovane 7.5mg och ena folkölen)

Jag har 9 lappar kvar och har nu planerat att ta de med några vänner nästa gång.

02:30
DOB gav mig ett uppvaknade som jag inte visste jag behövde,

Gud, nirvana eller panteism, jag vet inte. Jag förstår inte längre.
Men en vacker trip var det!

Min första tripprapport här, önskar jag kunnat gå in mer på detaljerna.

Stesoliden, folkölen och imovanet var perfekt för att landa. Ska nu sova!
Senast redigerad av Zi 2013-03-24 kl. 04:26.
Citera
2013-03-24, 03:49
Medlem
tripptamins avatar
Du vart alltså trippad med andra ord....
Citera
2013-03-24, 04:12
Medlem
Pipharens avatar
Tack för rapporten! DOB har alltid fascinerat mig, har inte testat det, men om några år kanske.

Kan du med säkerhet säga att DOB inte är spirituell? Det är nog ganska individuellt ändå.

Vad var det för känsla du fick på slutet då? Kan du försöka formulera det? Och uppskattade du panteismen?
Citera
2013-03-24, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tripptamin

Ja, jag skulle nog förklarat nogrannare hur det skiljer sig istället för att bara jämföra med en annan substans, jag är fortfarande trippad, men stor del av trippen var att man vill dela med sig av det man upplever, önskar verkligen jag haft en vän att bolla tankarna med.

Jag har kört MXE, LSD, 25i, 25c, Svamp, toppisar, DMT. Men inget har liknat detta. Det är verkligen svårt att förklara ruset, men man mår underbart. Allt kändes så lätt, så rent, så självklart. Ett uppvaknande i förståelse.
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen
Tack för rapporten! DOB har alltid fascinerat mig, har inte testat det, men om några år kanske.

Kan du med säkerhet säga att DOB inte är spirituell? Det är nog ganska individuellt ändå.

Vad var det för känsla du fick på slutet då? Kan du försöka formulera det? Och uppskattade du panteismen?
Jag rekommenderar det starkt, har aldrig vart med om en tripp som var såhär. Trodde det skulle likna 25i med med dagdrömmandet mer, men inte att man skulle uppleva en sån total mental klarhet och och förståelse. Jag kom verkligen någonstans, nådde nya platåer jag tidigare aldrig vart på.

Jag började läsa om allt, och ramlade då in på panteismen. Det kändes bara så relevant, vid tillfället. Klart jag uppskattade det, all kunskap var intressant under trippen. (Jag la till lite om de andra ämnena jag gått in på, och förklarade hur jag inte upplevde DOB spirituell.)

Önskar jag hade haft en vän att dela trippen med och bolla tankarna med bara.
Japp, tänkte försöka lägga in det nu.

Jag tror jag kommer kunna förstå mer närmsta dagarna, och uppdatera här, DOB gav mig mer tankebryt än exempelvis LSD någonsin gett mig.

Läste även att DOB går att röka, något att prova på nästa gång kanske.

Nej måste försöka sova nu!
Senast redigerad av Zi 2013-03-24 kl. 04:40.
Citera
2013-03-24, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tripptamin

Förövrigt tycker jag att elitismen hos vissa av psychonauter är riktigt tråkig, ja jag trippade och det här är ett forum där man skriver tripprapporter, bra som dåliga.

Jag vet att DOB är en mycket ovanlig psykadelia och gjorde därför mitt bästa för att försöka beskriva den, även om det blev min första tripprapport någonsin, jag förklarar även att jag kommer behöva tid att bearbeta trippen och menar då att det kommer bli en del 2.

Visa lite ödmjukhet inför de som kanske inte kört sönder sin empati på diverse knark.

Jag kan däremot tillägga att det var inte mycket visuellt, lite starkare färger i början.
Senast redigerad av Zi 2013-03-24 kl. 06:01.
Citera
2013-03-24, 07:33
Medlem
Kan fortfarande inte somna, tänker på fortfarande på trippen.

Läser också andras rapporter på erowid och känner igen mig mycket i det många skriver.

Citat:
"DOB tore me a new asshole. I cannot describe it without its power
making itself apparent in my speech; DOB will forever hold a special
place in my heart, a place earned as a Truly Psychedelic Drug. If
treated with respect, I believe DOB can show us how awesome the
human condition can be. "
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=1545

Citat:
After this experience my brain seems to have been 'modified' kind of in a weird way; we all noticed that over time, DOB made us more emotionally open to others and gave us a weird ability to 'read' people's minds - I sometimes feel like I know what someone's thinking and the weird thing is if I say it out loud I often hear 'Hey, I was about to say that'. Go figure.
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=37704

Citat:
The signature of this material is a marked mental clarity, but not much of the heart that we love so much in the bees could be found with DOB. You can look at issues with that mental clarity without being shadowed by excessive emotion and this material might be useful for that kind of work. You can go in and out of zones of suffering/difficult issues with relative ease. As a therapeutic tool, it may hold much promise for working through difficult issues.
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=1863

Citat:
DOB seems to always have three distinct segments. The euphoria, the dysphoria and an alternating drop off period where I am aware of some activity, but nothing too engaging.
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=49392

Citat:
By 1am (+2:15) I was tripping harder from 3 hits of DOB than I had off of 15 strong hits of acid.
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=64873

Citat:
Long story short (I know, too late for that), I had the best day I've had in my life, smoked a whole bunch of shit, tried to get drunk, but couldn't, and, except for wondering if I had permanantly crossed some wires in my brain, generally had a fucking incredible time. I walked (or crawled) through the valley of the shadow, but the reward at the end was well worth it.
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=52127

Citat:
I would recommend DOB ONLY to more experienced drug users. I would consider it beneficial for the right mentality but, just way too fucking long. Still, I understand fully that it was an experience I needed. I don't see myself ever being the same after the thoughts I have had that night. I'm more aware of the severity of what you put your mind through and the importance of perception and personal relationships.
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=89435

Jag måste hålla med, DOB var något gudomligt. DOB öppnade portarna till "arkiven", jag kan se de röda tråderna. DOB har förändrat mitt liv, mer än LSD, svamp eller DMT någonsin kunnat göra.

Jag hoppas fler får prova DOB, och få samma positiva tripp som mig, ni kommer förstå.

DOB får 10/5!
Senast redigerad av Zi 2013-03-24 kl. 07:35.
Citera
2013-03-24, 14:53
Medlem
LightClouds avatar
Jag tycker faktiskt att rapporten var lite för tunn, ytlig och innehållsfattig. Ändock lyckas du att beskriva somliga saker bra på vissa punkter. Bland annat det när du rabblade upp olika filosofiska teorier om Gud.

Får jag tag i DOB kommer jag förmodligen att prova det framöver, men det är ingenting jag letar efter för tillfället.

Skriver du fler rapporter framöver så försök att utveckla mycket mer då det blir betydligt roligare att läsa en rapport då, om den är detaljrik och du överöser med tankar, reflektioner och teorier om livet!

Lev väl, min vän!
Citera
2013-03-24, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Jag tycker faktiskt att rapporten var lite för tunn, ytlig och innehållsfattig. Ändock lyckas du att beskriva somliga saker bra på vissa punkter. Bland annat det när du rabblade upp olika filosofiska teorier om Gud.

Får jag tag i DOB kommer jag förmodligen att prova det framöver, men det är ingenting jag letar efter för tillfället.

Skriver du fler rapporter framöver så försök att utveckla mycket mer då det blir betydligt roligare att läsa en rapport då, om den är detaljrik och du överöser med tankar, reflektioner och teorier om livet!

Lev väl, min vän!

Jag förstår att den var tunn, men första försök. Har inte läst så många rapporter men ville göra mitt bästa att beskriva den då DOB är en raritet och en rapport kunde uppskattas. Jag har inte riktigt utvecklat min förmåga att skriva av mina trippar. Det var också därför jag la till lite citat som jag kände kunde uttrycka det jag misslyckades med. De blotters jag har kommer jag spara till mig och vänner, vill uppleva detta igen.

Signaturen hos DOB är iaf total mental klarhet, och 3 faser av först eufori, sen dysfori och och till sist ett uppvaknande i klarhet och förståelse. Det känns nu som att min hjärna går på 1% från igår, så det är mycket svårt att bearbeta allt. Det blir garanterat en version 2.0 när jag tänkt igenom mer.

Min nästa rapport kommer antagligen bli på LSD, och då med vänner. Jag blev som sagt stum, så det kanske var därför att detaljer uteblev? Hade gärna bollat med någon. Jag upplevde dessutom inte så mycket visuellt eller någon uppvaknade i förståelse som jag direkt kan berätta om som man kan få på LSD, nästa gång tror jag att jag tar 2-2,5mg.

Eller så kanske jag skriver om mina första 48 timmar på MXE för 2 år sen, det har jag tänkt igenom mer.

Hoppas du provar DOB nån gång, jag har aldrig vart med om en så fascinerande tripp.

Du med vännen!
Senast redigerad av Zi 2013-03-24 kl. 19:36.
Citera
2013-03-24, 20:35
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zi
Jag förstår att den var tunn, men första försök. Har inte läst så många rapporter men ville göra mitt bästa att beskriva den då DOB är en raritet och en rapport kunde uppskattas. Jag har inte riktigt utvecklat min förmåga att skriva av mina trippar. Det var också därför jag la till lite citat som jag kände kunde uttrycka det jag misslyckades med. De blotters jag har kommer jag spara till mig och vänner, vill uppleva detta igen.

Signaturen hos DOB är iaf total mental klarhet, och 3 faser av först eufori, sen dysfori och och till sist ett uppvaknande i klarhet och förståelse. Det känns nu som att min hjärna går på 1% från igår, så det är mycket svårt att bearbeta allt. Det blir garanterat en version 2.0 när jag tänkt igenom mer.

Min nästa rapport kommer antagligen bli på LSD, och då med vänner. Jag blev som sagt stum, så det kanske var därför att detaljer uteblev? Hade gärna bollat med någon. Jag upplevde dessutom inte så mycket visuellt eller någon uppvaknade i förståelse som jag direkt kan berätta om som man kan få på LSD, nästa gång tror jag att jag tar 2-2,5mg.

Eller så kanske jag skriver om mina första 48 timmar på MXE för 2 år sen, det har jag tänkt igenom mer.

Hoppas du provar DOB nån gång, jag har aldrig vart med om en så fascinerande tripp.

Du med vännen!

Det låter mycket bra! Jag minns själv när jag skrev min första rapport för tre eller fyra år sedan nu och den var inte alls lika lättsamt skriven som de jag hostar upp idag. Man blir ju bättre med tiden, och det är ett faktum. Jag tror nog att du kan bli riktigt duktig på att skriva, i och med att jag gillar ditt sätt att dela upp rapporten på med tydliga tidsuppdelningar och informativ inledning!

Lär du dig framöver att utveckla detaljer och det med så kommer du att bli kanonduktig på detta!
Citera
2013-03-25, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Det låter mycket bra! Jag minns själv när jag skrev min första rapport för tre eller fyra år sedan nu och den var inte alls lika lättsamt skriven som de jag hostar upp idag. Man blir ju bättre med tiden, och det är ett faktum. Jag tror nog att du kan bli riktigt duktig på att skriva, i och med att jag gillar ditt sätt att dela upp rapporten på med tydliga tidsuppdelningar och informativ inledning!

Lär du dig framöver att utveckla detaljer och det med så kommer du att bli kanonduktig på detta!
Oh riktigt kul att höra! Gillar att läsa och skriva men aldrig tripprapporter, har väl trippat i 2.5 år nu, och började med droger först när jag var 20, är helt klart ganska grön då jag är rätt försiktig.

Bra att det blev tydligt, var lite orolig för det. Men det var en tydlig effekt från DOB att jag delade upp allt.. DOB gjorde mig väldigt socialt impulsiv med att dela med mig av allt, hur onödigt det än var. "Open Source-knark" som min vän sa är perfekt jämförelse!

Om du kommer över DOB, så ta den med en vän, en extremt social hallucinogen som påminner mycket om MDMA, men samtidigt helt unikt rus som gör den helt obeskrivlig, Kanske har med detta att göra:
Citat:
DOB has a stereocenter and R-(–)-DOB is the eutomer. This is an important finding as it is suggestive that it is targeting different receptors relative to most other phenethylamines (e.g. MDMA) where the R-isomer serves as the distomer.
http://en.wikipedia.org/wiki/2,5-Dim...omoamphetamine
Känns som jag börjar upprepa mig.. Nästa rapport kommer bli mycket mer genomtänkt!
Senast redigerad av Zi 2013-03-25 kl. 21:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in