2013-03-24, 03:26
Substans: 1,5mg DOB och 300 ug 25c-nBOME
Dos: Som ovan, hade även tagit tjack tidigare under dagen.
Kön: Man
Vikt: 65kg
Tid:12-14 timmar, kanske uppemot en vecka? Benzon tog ner mig men men jag kommer grubbla över detta ett bra tag fram över.
Substansen: DOB
http://wiki.magiskamolekyler.org/DOB
Erowid:
http://www.erowid.org/chemicals/dob/dob_effects.shtml
--
Förord:
Hörde från en kompis att folk sneade ut på dessa för de är aktiva i upp emot 20 timmar, men som jag lärt mig från andra trippar att mitt psyke klarar det mesta.
Hade kört amfetamin och vart vaken i över 36 timmar, var riktigt tröttkorkad innan jag tog DOB+25c, tänkte att det skulle passa perfekt då tankarna tydligen var i fokus på DOB. Jag är dessutom rätt bevandrad på 25c och 25i och kört det rätt nyligen så tänkte att det var lugnt.
Läste även att GHB var bäst för att komma ner så hade gjort redo 7.5 imovane, 10mg stesolid och 2 folköl, det närmsta jag kunde komma.
18:00
Tar lapparna och snusar de.
19:00
Märker inte mycket först och kan inte skilja på om det var tjoet från förr eller lapparna som gav effekt.
Var riktigt tröttkorkad innan men blev som utsövd efter jag tagit DOB.
Sen efter 2 timmar kanske slog det(Vid 20:00), total mental klarhet, mycket märkligt.
Vad som kommer nu är vad jag skrev under trippen, Det viktiga, jag är inte van i att skriva tripprapporter men DOB går inte förklara, jämför det med LSD så kan du ganska direkt reflektera över, medans DOB. Detta kommer kräva mig en månad att förstå vad jag upplevde. Jag kommer låta texten vara i ungefär den form jag skrev den under trippen men lägga in lite förklaringar inom parantes och tider, jag satt i en chatt med vänner under hela trippen också.
Här börjar trippen:
20:00
Det jag skriver nu känns helt onödigt men vill dela med mig, läs det när du har tid då det enbart är en reflektion. Åter igen, ruset går inte beskriva. (Ecstasyliknande, men där MDMA kan göra att jag känner synergi med andra människor runt mig, så gav DOB förnimmelser av vad som kunnat vara Nirvana, total mental klarhet.)
21:00 (Jag är nu fast besluten att jag uppnått Nirvana men börjar plötsligt tveka när jag rasar igenom olika filosofier, allt från jungiaism, alkemi, esoterism men fastnade för Panteism.)
Översatt blir det alltså "God is All".
Verkligheten är gud, allt inom naturen, universum, existensen. Det abstrakta är alla lika inför det redan abstrakta vad gud redan är, jag är inte troende men jag tror jag först nu förstått vilket abstrakt begrepp gud faktiskt är.
Men DOB kändes inte spirituell, utan den sätter dina tankar på sin yttersta spets, du förstår. Du vet. Jag vet verkligen inte exakt hur jag ska förklara hur den inte kändes spirituell, jag kände ingen kontakt med omvärlden utan snarare analyserade och förstod den.
22:00
DOB är helt otrolig, allt jobbigt känns lätt, allt jag vidrör är eufori.
Total mental klarhet. Jag är en enbart en existerande tanke.
Jag var gud, för jag har aldrig känt mig så klar i huvudet.
Känner mig öppenhjärtig, sväljer information och tänker igenom allt i rasande fart, och vill dela med mig om allt jag lär mig av allt jag lär mig.
(Men ingen connectivity likt vad man känner på DMT, Amfetaminkänslan började dala och jag kände mig mer stenad som på opiater)
En otrolig mental klarhet som påminner om ecstasy med opiatinslag kanske?
(Jag börjar analysera allt i min omgivning, hur musiken är uppbyggd likt man kan göra på MXE, jag analyserar hur frekvenser kan studsa i rummet och älsker det, och som likt på MXE, så kände jag att jag skapade musiken, Carbon Based Lifeform)
22:30
Jag pratar med folk i en chatt jag brukar sitta i
Jag vill dela med mig om allt jag upplever, tar du DOB så ta den med en vän, ni kommer förstå. DOB är en mycket social drog.
Jag dricker ett glas vatten och berättar om det för mina vänner i chatten, jag tar en cigg och berättar om det. "Open Source knark...hehe" svarar en vän och jag håller med!
Önskar jag hade haft en vän att trippa med nu, men har vänner i chatten som tur vad.
Mina vänner ber mig prata i micken men jag kan inte prata, är stel i käken, men jag älskar allt runt mig.
(Jag vet inte varför men jag blev helt stum)
23:00
Jag peakar mentalt på en helt annan nivå nu..
Jag samlar mig och börjar skriva på tripprapporten du nu läser.
Fan ta de vanliga jordnära dimensionerna, jag vill stanna såhär!
Det är nu vissa kanske blir galna eller snear?
Information är makt, och de kan inte hantera den?
23:30
Som jag redan sagt, så kändes DOB inte särkilt spirituell, utan istället mer filosofiskt. Istället är man fast i fakta och tankar, universum och vad som håller dig bunden, jag tröttnar på verkligheten och känner mig dyster över att trippen snart börjara dala ut.
DOB sätter verkligen dina tankar på sin yttersta spets. Den mentala klarhetet som är helt obeskrivlig.
00:00-01:00
Jag förstår inte längre, ruset går inte att förklara.
Jag blackar ut och in i verkligheten, och känner inte samma klarhet längre.
Mår fortfarande bra, men inte alls samma klarhet i tankarna som förr.
02:00 (Tar nu 10mg stesolid och en halv imovane 7.5mg och ena folkölen)
Jag har 9 lappar kvar och har nu planerat att ta de med några vänner nästa gång.
02:30
DOB gav mig ett uppvaknade som jag inte visste jag behövde,
Gud, nirvana eller panteism, jag vet inte. Jag förstår inte längre.
Men en vacker trip var det!
Min första tripprapport här, önskar jag kunnat gå in mer på detaljerna.
Stesoliden, folkölen och imovanet var perfekt för att landa. Ska nu sova!
Dos: Som ovan, hade även tagit tjack tidigare under dagen.
Kön: Man
Vikt: 65kg
Tid:12-14 timmar, kanske uppemot en vecka? Benzon tog ner mig men men jag kommer grubbla över detta ett bra tag fram över.
Substansen: DOB
http://wiki.magiskamolekyler.org/DOB
Citat:
"DOB är annars en relativt ovanlig drog som inte har vunnit någon större popularitet världen över. "
Erowid:
http://www.erowid.org/chemicals/dob/dob_effects.shtml
Citat:
Medium Effects: (plateau between 4 and 8 hours)
Increased duration, energizing, pronounced visual effects, marked clarity and reduction of emotions. Some people suggest this might be a good therapeutic tool in cases where excessive emotion might be a problem.
Strong Effects: (plateau between 6 and 12 hours)
Long duration, visual brightening, able to connect with ideas, heart-opening happiness.
Increased duration, energizing, pronounced visual effects, marked clarity and reduction of emotions. Some people suggest this might be a good therapeutic tool in cases where excessive emotion might be a problem.
Strong Effects: (plateau between 6 and 12 hours)
Long duration, visual brightening, able to connect with ideas, heart-opening happiness.
--
Förord:
Hörde från en kompis att folk sneade ut på dessa för de är aktiva i upp emot 20 timmar, men som jag lärt mig från andra trippar att mitt psyke klarar det mesta.
Hade kört amfetamin och vart vaken i över 36 timmar, var riktigt tröttkorkad innan jag tog DOB+25c, tänkte att det skulle passa perfekt då tankarna tydligen var i fokus på DOB. Jag är dessutom rätt bevandrad på 25c och 25i och kört det rätt nyligen så tänkte att det var lugnt.
Läste även att GHB var bäst för att komma ner så hade gjort redo 7.5 imovane, 10mg stesolid och 2 folköl, det närmsta jag kunde komma.
18:00
Tar lapparna och snusar de.
19:00
Märker inte mycket först och kan inte skilja på om det var tjoet från förr eller lapparna som gav effekt.
Var riktigt tröttkorkad innan men blev som utsövd efter jag tagit DOB.
Sen efter 2 timmar kanske slog det(Vid 20:00), total mental klarhet, mycket märkligt.
Vad som kommer nu är vad jag skrev under trippen, Det viktiga, jag är inte van i att skriva tripprapporter men DOB går inte förklara, jämför det med LSD så kan du ganska direkt reflektera över, medans DOB. Detta kommer kräva mig en månad att förstå vad jag upplevde. Jag kommer låta texten vara i ungefär den form jag skrev den under trippen men lägga in lite förklaringar inom parantes och tider, jag satt i en chatt med vänner under hela trippen också.
Här börjar trippen:
20:00
Det jag skriver nu känns helt onödigt men vill dela med mig, läs det när du har tid då det enbart är en reflektion. Åter igen, ruset går inte beskriva. (Ecstasyliknande, men där MDMA kan göra att jag känner synergi med andra människor runt mig, så gav DOB förnimmelser av vad som kunnat vara Nirvana, total mental klarhet.)
21:00 (Jag är nu fast besluten att jag uppnått Nirvana men börjar plötsligt tveka när jag rasar igenom olika filosofier, allt från jungiaism, alkemi, esoterism men fastnade för Panteism.)
Citat:
Panteism är nu relevenat. (från grekiskans παν "allt" och θεος "[är] Gud") är en gudsuppfattning där hela naturen, världen eller universum är besjälat av ett opersonligt andligt väsen, att allting är ett och att inget personligt väsen existerar utanför denna andliga verklighet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Panteism
http://sv.wikipedia.org/wiki/Panteism
Översatt blir det alltså "God is All".
Verkligheten är gud, allt inom naturen, universum, existensen. Det abstrakta är alla lika inför det redan abstrakta vad gud redan är, jag är inte troende men jag tror jag först nu förstått vilket abstrakt begrepp gud faktiskt är.
Men DOB kändes inte spirituell, utan den sätter dina tankar på sin yttersta spets, du förstår. Du vet. Jag vet verkligen inte exakt hur jag ska förklara hur den inte kändes spirituell, jag kände ingen kontakt med omvärlden utan snarare analyserade och förstod den.
22:00
DOB är helt otrolig, allt jobbigt känns lätt, allt jag vidrör är eufori.
Total mental klarhet. Jag är en enbart en existerande tanke.
Jag var gud, för jag har aldrig känt mig så klar i huvudet.
Känner mig öppenhjärtig, sväljer information och tänker igenom allt i rasande fart, och vill dela med mig om allt jag lär mig av allt jag lär mig.
(Men ingen connectivity likt vad man känner på DMT, Amfetaminkänslan började dala och jag kände mig mer stenad som på opiater)
En otrolig mental klarhet som påminner om ecstasy med opiatinslag kanske?
(Jag börjar analysera allt i min omgivning, hur musiken är uppbyggd likt man kan göra på MXE, jag analyserar hur frekvenser kan studsa i rummet och älsker det, och som likt på MXE, så kände jag att jag skapade musiken, Carbon Based Lifeform)
22:30
Jag pratar med folk i en chatt jag brukar sitta i
Jag vill dela med mig om allt jag upplever, tar du DOB så ta den med en vän, ni kommer förstå. DOB är en mycket social drog.
Jag dricker ett glas vatten och berättar om det för mina vänner i chatten, jag tar en cigg och berättar om det. "Open Source knark...hehe" svarar en vän och jag håller med!
Önskar jag hade haft en vän att trippa med nu, men har vänner i chatten som tur vad.
Mina vänner ber mig prata i micken men jag kan inte prata, är stel i käken, men jag älskar allt runt mig.
(Jag vet inte varför men jag blev helt stum)
23:00
Jag peakar mentalt på en helt annan nivå nu..
Jag samlar mig och börjar skriva på tripprapporten du nu läser.
Fan ta de vanliga jordnära dimensionerna, jag vill stanna såhär!
Det är nu vissa kanske blir galna eller snear?
Information är makt, och de kan inte hantera den?
23:30
Som jag redan sagt, så kändes DOB inte särkilt spirituell, utan istället mer filosofiskt. Istället är man fast i fakta och tankar, universum och vad som håller dig bunden, jag tröttnar på verkligheten och känner mig dyster över att trippen snart börjara dala ut.
DOB sätter verkligen dina tankar på sin yttersta spets. Den mentala klarhetet som är helt obeskrivlig.
00:00-01:00
Jag förstår inte längre, ruset går inte att förklara.
Jag blackar ut och in i verkligheten, och känner inte samma klarhet längre.
Mår fortfarande bra, men inte alls samma klarhet i tankarna som förr.
02:00 (Tar nu 10mg stesolid och en halv imovane 7.5mg och ena folkölen)
Jag har 9 lappar kvar och har nu planerat att ta de med några vänner nästa gång.
02:30
DOB gav mig ett uppvaknade som jag inte visste jag behövde,
Gud, nirvana eller panteism, jag vet inte. Jag förstår inte längre.
Men en vacker trip var det!
Min första tripprapport här, önskar jag kunnat gå in mer på detaljerna.
Stesoliden, folkölen och imovanet var perfekt för att landa. Ska nu sova!
Senast redigerad av Zi 2013-03-24 kl. 04:26.
Senast redigerad av Zi 2013-03-24 kl. 04:26.