Av de två skulle jag rekommendera Telenor, detta då deras 3G-nät generellt sett bättre än Tele2s - av egen erfarenhet. De bygger ju ut 4G-nätet gemensamt och håller på att slå ihop sina GSM-nät, så där kommer det nog inte skilja så mycket vad gäller täckning. Jag upplever även Telenors support som bättre, dock har de nu valt att outsourca hela sin support, så vi får se hur det blir sen. Tele2s är redan outsourcad och jag har inte upplevt den som bra, långa väntetider och okunnigt folk.
Tänk dock på att om du surfar mer än 15GB hos Telenor, blir kostnaden 9kr/dag, hos Tele2 och Telia sänks endast hastigheten utan att det kostar mer.
Om det kan vara intressant, så erbjuder 3 ett fastprisabonnemang med obegränsade minuter, SMS och MMS samt 5GB surf för 549kr/månad och ett med 20GB surf för 649kr/månad. Skulle det räcka med 2GB surf så kan du få ett för 399kr/månad (
http://www.phonehouse.se/Mobiltelefo...Tre/3Fastpris). Efter att du surfat upp det som ingår i abonnemanget, sänks din hastighet.
EDIT: Om du befinner dig i Dalarna skulle jag rekommendera Telia. Dock beror det på vart i Dalarna du befinner dig, i städerna och orterna (exempelvis Mora och Orsa) är alla operatörer likvärdiga - men rör du dig utanför städerna kan det växla väldigt mycket och Telia klarar sig nog generellt sett bäst vad gäller generell täckning där uppe.
I Stockholm skulle jag dock säga att 3 är bäst, följt av Telenor!