2013-03-29, 16:39
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymLFCARE
Vet inte om jag har någon direkt kommunist kompis, vi diskuterar inte så mycket politik faktiskt. Att jag tycker så här är av den enkla anledningen att jag är jävligt trött på USA och det amerikanska folkets herravälde. Man kan inte attackera 9 olika länder på mindre än 50år och sen försvara nationen. Emot mina principer.

I mitt förra inlägg skrev jag, som du citerade. Följade "Jag har faktiskt inget emot någon bombning emot USA" Med det menar jag naturligtvis att landet inte ska förintas och att landet blir något I'm a legend landskap. Men det menar jag att USA behövs sättas på plats, en bombning, ett x antal döda, mitt i någon av städerna och deras ekonomi går i kras.

Ber till gudarna att du egentligen inte har åldern inne att vara på Fb. Va fan tror du skulle hända med vår egen (och resten av världens) ekonomi om USA:s gick i kras? Du vet att finanskrisen för några år sedan startade med några få amerikanska banker va?

Men att du vill se x antal oskyldiga döda säger väl det mesta om dig.
2013-03-29, 16:40
Medlem
B. Mystics avatar
Det kanske händer sig som så att Kina bestämmer sig för att "förvalta" Nordkorea innan någon hinner starta krig överhuvudtaget?

Eller skulle det vara en ren förlustaffär för Kina?
2013-03-29, 16:41
Medlem
dolmiodags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idealist
Kina?

För Kina är handeln med USA viktigare än ev. ideologiska band med NK.
2013-03-29, 16:42
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatThis
Kan vara lite utav en foliehatt men tycker detta bör tas på ganska stort allvar världen över och känner att det är aningen oroväckande.

Du kan ta det lungt, det är en papperstiger som ryter. Några reketer mot Sydkorea kanske de skulle klara av att skcka men det är inte troligt att de gör det. Sydkorea är ju mer än ett broderfolk.

Deras raket- och vapenarsenal är väl i nivå med den som Sadam och Irak hade för 10 år sedan. Den är omöjlig att vinna ett krig med mot en millitär stormakt.

Slappa av och bry dig inte om propagandan från någon sida.
vfs avatar

Moderatormeddelande

Postat av vf 2013-03-29, 16:54
Moderator
Låser upp tråden då jag fått ett gäng kloka pm (tack för det). Observera dock att vi ska fokusera på politiken. Inte den militära aspekten.

Frågeställningar enligt TS:

Hur kommer ekonomin i världen påverkas?
Hur kommer resterande världen påverkas, vilka vågar ta en sida och vilken?
Kan detta resultera i ännu ett världskrig?
Vad kommer rent politiskt att hända inom EU, FN och liknande organisationer?

/Mod
Senast redigerad av vf 2013-03-29 kl. 18:29.
2013-03-29, 18:52
Medlem
Jag tvivlar på att Sydkorea VILL ta över Nord av den enkla anledningen att de måste stå för fiolerna att få nord upp till samma nivå som dem. När Tyskland återförenades kostade det ganska mycket för Västtyskland att bygga upp öst och DDR var mer utvecklat än NK.

Ekonomin drabbas om NK kör en atombomb till Tokyo och slår ut den staden.
2013-03-29, 19:01
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag tvivlar på att Sydkorea VILL ta över Nord av den enkla anledningen att de måste stå för fiolerna att få nord upp till samma nivå som dem. När Tyskland återförenades kostade det ganska mycket för Västtyskland att bygga upp öst och DDR var mer utvecklat än NK.

Ekonomin drabbas om NK kör en atombomb till Tokyo och slår ut den staden.
Ja, någon återförening av Korea lär inte ske. I alla fall inte i dagens läge. Nordkorea måste öppnas successivt och när det väl öppnat upp sig mer, så tror jag inte en återförening är nödvändig.

Kan ju också vara värt att påpeka att om Nordkorea skulle attackera USA (vilket jag finner högst osannolikt) så kommer de ju få hela NATO efter sig.
2013-03-29, 19:02
Medlem
dubterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolmiodag
För Kina är handeln med USA viktigare än ev. ideologiska band med NK.

Och för USA är även handeln med Kina väldigt viktig.

Handeln med USA är inte heller det enda som spelar in. Kina vill antagligen inte ha USA så pass nära. Tror inte man kan överskatta Kinas roll i det hela
2013-03-29, 19:19
Medlem
WriteMasterTMs avatar
Det man bör oroa sig för är att priset på elektronik, datorer och TV-apparater går upp om det blir krig.
Skynda er till butiken och köp innan fabrikerna sprängts i bitar :-)

Framförallt Samsung är väl sydkoreanskt, men de levererar delar till konkurrenterna.
Tex till Apple Iphone.
2013-03-29, 19:26
Medlem
Läste i tidningarna att NK har drygt en miljon soldater fast hur många av dom kommer ens vilja kriga mot USA m.m ? Kommer inte de inte vilja fly så fort de chans och lämna Kim ensam...

Ett tips dock till de som ska anfalla NK! Gå mot pyongyang där de flesta bor så har de förlorat 50 % av befolkningen
2013-03-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Kulor
Förmodligen inte,dom skulle förmodligen hamna i Stilla Havet.
Inte om de avfyras från en av deras ubåtar. Man kanske inte ska underskatta dem helt. Känner på mig att de har ett ess i rockärmen.
2013-03-29, 19:34
Medlem
Briss avatar
Jag står självklart på rätt sida i denna konflikt. Revolutionens kämpar mot det fascistiska helvetet som USA försöker framtvinga med vapenmakt förtjänar all stöd och kärlek vi kan ge.

Nordkorea är en sista bastion av rättänkande människor som Europa skulle kunna lära sig mycket av.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in