Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-05-23, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
jag vet. jag sitter inte och fabulerar, jag har pratat med folk innom media som har använt fb som källa för info vid uppmärksamamde brott och händelser, ofta är vi jäkligt snabba på att få fram uppgifter, lokalt skvaller och annat.

Det måtte vara Enköpinsposten eller nått. Annars är det journalistiska skvallernätetverket mer omfattande än vad FB M&J, skvaller kommer bli.
Det finns inte något som skrivs i tidningarna som inte någon journalist vid något någolunda stor tidning kan få och dessutom bekräftat från pålitligt håll.
Jag har aldrig hört om någon journalist som skulle hämta information från FB. Möjligtvis uppslag.
Citera
2005-05-23, 10:52
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Spirou_
Det måtte vara Enköpinsposten eller nått. Annars är det journalistiska skvallernätetverket mer omfattande än vad FB M&J, skvaller kommer bli.
Det finns inte något som skrivs i tidningarna som inte någon journalist vid något någolunda stor tidning kan få och dessutom bekräftat från pålitligt håll.
Jag har aldrig hört om någon journalist som skulle hämta information från FB. Möjligtvis uppslag.
mycket uppslag som gett artiklar och mycket info om lokalt skvaller, lunarkonton på brottslingarna osv har hjälpt folk frammåt.

tro mig om du vill, men både ab och expressen har fingrarna här när det händer saker, de häckar i skvalelr/media/krim forumen när skiten når fläkten så att säga
Citera
2005-05-23, 10:54
Medlem
Fula Gubbens avatar
Professionella journalister får BETALT för att ljuga, förenkla, vinkla, driva privata agendor och bedriva politiskt korrekt propaganda.

De är alltså HOROR.

Deras största brott är att missbruka en maktposition till att sprida falsk information och hyckleri.

Flashbackare gör ungefär samma sak gratis och utan någon makt, och är alltså HEDONISTER och REBELLER.

Alla journalister som läser detta: ni är PARASITER och LÖGNARE. Ät skit och dö.

- F.G
Citera
2005-05-23, 10:58
Medlem
Vigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Alla journalister som läser detta: ni är PARASITER och LÖGNARE. Ät skit och dö.- F.G

Amen!
Citera
2005-05-23, 11:05
Medlem
Citat:
mycket uppslag som gett artiklar och mycket info om lokalt skvaller, lunarkonton på brottslingarna osv har hjälpt folk frammåt.

tro mig om du vill, men både ab och expressen har fingrarna här när det händer saker, de häckar i skvalelr/media/krim forumen när skiten når fläkten så att säga

Tro mig, men varken AB eller Expressen har något att hämta här när något hänt.
Men kom gärna med något exempel.
Citera
2005-05-23, 11:06
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Men kom gärna med något exempel.
helst inte.

men jag har det från två förstahandskällor och vet även på uppgifter härifrån de har använt.
Citera
2005-05-23, 18:17
Medlem
202walkers avatar
Citat:
helst inte.

men jag har det från två förstahandskällor och vet även på uppgifter härifrån de har använt.

Nu blir jag också nyfiken.

Det här rimmar ju illa med falshback-andan. Vi sitter och gräver fram vem som gjort vad när Pressen inte vill avslöja identiteter, men vågar inte skriva vad kvällsslasken hämtat härifrån. Sen handlar väl inte heller om rikets säkerhet direkt...?

Nä, fram med informationen nu!
Citera
2005-05-23, 18:33
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 202walker
Nu blir jag också nyfiken.

Det här rimmar ju illa med falshback-andan. Vi sitter och gräver fram vem som gjort vad när Pressen inte vill avslöja identiteter, men vågar inte skriva vad kvällsslasken hämtat härifrån. Sen handlar väl inte heller om rikets säkerhet direkt...?

Nä, fram med informationen nu!
jag har sagt varifrån det har kommit, jag tänker inte nämna några namn, men de fall jag vet att vi har hjälpt till med är hallandsås-morden, när anna lindh mördades så kollade de här hela tiden, fängelserymmningen, osv.
Citera
2005-05-23, 18:43
Medlem
202walkers avatar
Citat:
jag har sagt varifrån det har kommit, jag tänker inte nämna några namn, men de fall jag vet att vi har hjälpt till med är hallandsås-morden, när anna lindh mördades så kollade de här hela tiden, fängelserymmningen, osv.

Bra, då är jag nöjd!
Citera
2005-05-23, 19:29
Medlem
Citat:

Då kan man ju fråga sig varför du, som själv är kvällstidningsjournalist, hänger här inne.
Citera
2005-05-23, 19:48
Medlem
Puddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Professionella journalister får BETALT för att ljuga, förenkla, vinkla, driva privata agendor och bedriva politiskt korrekt propaganda.

De är alltså HOROR.
Är inte en hora en person som ger sex till en annan i utbyte mot pengar?
Citera
2005-05-23, 21:24
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puddy
Är inte en hora en person som ger sex till en annan i utbyte mot pengar?
De säljer sin "heder" för pengar. Kolla aldrig fakta, det kan spräcka en bra storry...

Det är helt uppenbart att flera journalister, liksom även ledande politiker, är inne på FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in