Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-05-22, 20:04
Medlem
joels avatar
Flashback står idag omnämnd i en krönika av Andreas Ekström.
Det gäller bloggar-pseudonymen "Mats Hård", och i sin jakt på dennes identitet har krönikören trampat i klaveret genom att erkänna att han varit här och snokat runt.
Jag har inte kollat om krönikan finns på nätet, men nedan följer ett litet utdrag:
Citat:
...Här skriver en "Mats Hård" om sitt hårda liv som fotbollsjournalist. På Flashbacks diskussionsforum, alla skitsnackares största lekplats, förs intensiva diskussioner om vem Mats Hård egentligen är.

Jag tänkte att det kunde vara kul att ta upp, då det ofta divideras huruvida journalister och annat löst pack läser vad som skrivs här eller inte.
Citera
2005-05-22, 20:12
Bannlyst
Och jag som trodde att alla skitsnackares största lekplats var kvällstidningarnas kolumner och krönikor? Tänk så fel man kan ha...

// Roger P.
Citera
2005-05-22, 20:20
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Och jag som trodde att alla skitsnackares största lekplats var kvällstidningarnas kolumner och krönikor? Tänk så fel man kan ha...

// Roger P.

Touché!
Citera
2005-05-22, 20:24
Bannlyst
Faeces maximum. *snackar skit* (kan nån stava på latin?)

Nu VET vi att även de seriösa tidningarna hämtar ideer här!

Vi är inte skitsnackare - vi är OPINIONSBILDARE!
Citera
2005-05-22, 21:09
Medlem
Farbror Buskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Faeces maximum. *snackar skit* (kan nån stava på latin?)

Nu VET vi att även de seriösa tidningarna hämtar ideer här!

novus nocturne facaes est?
Citera
2005-05-23, 00:17
Medlem
Gemene Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Skillnaden är hårfin..
Citera
2005-05-23, 00:37
Medlem
Megalomanias avatar
Skillnaden mellan mig och kvällstidningshororna är att jag stolt erkänner att jag snackar skit. Visst är Flashback en lekstuga utan dess like men det är i alla fall inte ett ställe där man ostraffat kan skryta om storleken på sitt könsorgan för att sedan selektivt gå igenom vilka "kritiker" som ska få chansen att bemöta dumheterna.

Om Flashback är en lekplats där snoriga åttaåringar ränner runt och slår varandra med pinnar så sitter den här "journalisten" (ett uttryck som i sammanhanget används väldigt löst) med nerskiten blöja i ett bollhav och petar sig i näsan tillsammans med andra inavlade horungar som inte heller är rumsrena ännu.
Citera
2005-05-23, 00:39
Medlem
LadyTieras avatar
både fotografer och journalister hänger på fb regelbundet och speciellt i samband med uppmärksammade brott. många gånger har de fått tips härifrån.

fb's medlemar är snabba och duktiga grävmaskiner osm media sedan uttnyttjar utan att ge oss credd
Citera
2005-05-23, 01:00
Medlem
mankers avatar
om han läser här igen, snälla mats (din tönt), låt mig via dina otroligt okunniga krönikor och annat tjaffs och ständigt motarbetande mot blåvitt få hälsa:

till mamma
pappa
syster
gurkan
lillkolle
och petta.

tack..

läser du här så visar det bara vad jag visste, du/han suger som journalist!
Citera
2005-05-23, 09:36
Medlem
Tror inte Ekström på DN var så negativ som det lät med "skitsnack"...

Visst fan läser dom....

Dom kommer att läsa mer och mer....

Skriv på bara FB-are, skriv bra, utveckla er stil, var inte för gnälliga...

Om en journalist vill få insikt i olika frågor så visst fan surfar dom hit en sväng... vem ska han annars fråga - sina mediapolare? Eller såklart den ställföreträdande "vanlige människan" nr 1: taxichaffisen!
Citera
2005-05-23, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
både fotografer och journalister hänger på fb regelbundet och speciellt i samband med uppmärksammade brott. många gånger har de fått tips härifrån.

fb's medlemar är snabba och duktiga grävmaskiner osm media sedan uttnyttjar utan att ge oss credd

Tror du på det själv? Nämn någonting någon FB har grävt fram som inte varit kännt i media innan.
Citera
2005-05-23, 10:22
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Spirou_
Tror du på det själv? Nämn någonting någon FB har grävt fram som inte varit kännt i media innan.
jag vet. jag sitter inte och fabulerar, jag har pratat med folk innom media som har använt fb som källa för info vid uppmärksamamde brott och händelser, ofta är vi jäkligt snabba på att få fram uppgifter, lokalt skvaller och annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in