• 1
  • 2
2013-04-02, 14:15
Medlem
Hej,

Tyckte det skulle vara kul att få veta vad ni åkt dit på och om ni slutat bruka den drogen efter polisbesöket?
Har själv vänner som har blivit påkomna med cannabis och de säger att de aldrig kommer å sluta , hur många ggr de än blir "gripna".
Sen har man nån bekant som har trillat dit med kokain, de får panik direkt å säger att de måste lägga av direkt innan det kommer ut att han/hon brukar kokain.
Hur kan det vara så stor syn på "droger" och droger?
Hur tycker svenska folket att regeringen "sköter" kriget mot droger?
Vilka droger av de vanligaste tycker ni ska vara tillåtna/förbjudna?
Citera
2013-04-02, 14:21
Medlem
Ducken11s avatar
Svamp, LSD o gräs bör definitivt vara lagligt, även alkohol men den ska eventuellt regleras hårdare tycker jag.

DMT bör definitivt vara lagligt då våra kroppar framställer ämnet själv, riktigt idiotiskt att göra en substans som den mänskliga kroppen själv tillverkar till olaglig

Resten är bara skit som borde tillgängligt vid medicinskt behov, som t ex mdma i psykriatrin, de syfte den tillverkades för.
Senast redigerad av Ducken11 2013-04-02 kl. 14:51.
Citera
2013-04-02, 14:39
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Svamp, LCD o gräs bör definitivt vara lagligt, även alkohol men den ska eventuellt regleras hårdare tycker jag.

DMT bör definitivt vara lagligt då våra kroppar framställer ämnet själv, riktigt idiotiskt att göra en substans som den mänskliga kroppen själv tillverkar till olaglig

Resten är bara skit som borde tillgängligt vid medicinskt behov, som t ex mdma i psykriatrin, de syfte den tillverkades för.

Men det är ju inte med olagligt lcd,jag har själv en 37tummare.
Citera
2013-04-02, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Svamp, LCD o gräs bör definitivt vara lagligt, även alkohol men den ska eventuellt regleras hårdare tycker jag.

Nu går du väl ändå bara efter ditt egna intresse? Droger du gillar vill du ha lagliga och de som inte faller dig i smaken är "skit"?
Citera
2013-04-02, 14:44
Bannlyst
alla benzodiazepiner (man borde kunna handla utan recept) ,svamp,gräs,kola & tjack borde vara lagligt
Citera
2013-04-02, 14:52
Medlem
Cannabis, svamp etc saker som man odlar/är från naturen tycker jag är helt okej, resten ska vara förbjudet.
Citera
2013-04-02, 14:58
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derper
Nu går du väl ändå bara efter ditt egna intresse? Droger du gillar vill du ha lagliga och de som inte faller dig i smaken är "skit"?

Ja såklart, vems annars ska jag gå efter? :P

Egentligen tycker jag inget ska vara olagligt, utan bara mer eller mindre reglerade, hallucinogener tycker jag ska vara helt öppet för bruk medans både kola, amfetamin, mdma och annat skoj ska vara tillgängligt, dock reglerade, på snarlikt vis som alkoholen är.
Citera
2013-04-02, 16:28
Medlem
Som tidigare nämnt, allt från naturen ska vara lagligt, svamp, gräs osv.
Citera
2013-04-02, 16:38
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
Cannabis, svamp etc saker som man odlar/är från naturen tycker jag är helt okej, resten ska vara förbjudet.
Varför ska endast dessa vara lagliga, vad gör dessa preparat överlägsna de andra? Kokain och opium är också naturliga.
Citera
2013-04-02, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Varför ska endast dessa vara lagliga, vad gör dessa preparat överlägsna de andra? Kokain och opium är också naturliga.

Ja kokain är väldigt naturligt: https://www.youtube.com/watch?v=jF_kPEl0OCU
Citera
2013-04-02, 16:50
Medlem
Myndigheter som lägger mer än halva sin styrka på att plocka cannabis, när ska våra politiker förstå att vi lever inte på 70-talet längre. På den tiden fungerade det med propogandapolitik mot cannabis. Idag kan folk själva ta reda på den informationen fast genom tex, Internet. Jag blir rädd när jag ser människor som Maria Larsson tala om tex, cannabis. Hur kan folk i hennes position sitta å tala om cannabis iöverhuvudtaget.

Ett citat från Maria Larsson:

"Om man kollar på andra länder i världen så ser man att de diskuterar en legalisering , jag tycker vi ska göra det motsatta."

Och sen snackar hon så mycket om den här jävla vården. Känner inte en kotta som har blivit erbjuden vård efter att ha torskat för cannabis, bara en bot på några tusen kronor.
Varför ska det idag vara så svårt att bli representerad av en politiker som inte snackar en massa goja och ist för att se sanningen.
Citera
2013-04-02, 16:52
Medlem
erkfans avatar
Tycker att alla droger ska va lagliga, man har rätt och göra vad man vill med sin kropp. Det borde finnas hjälp till dom som fastnat i ett träsk och inte tar sig ur, utan att behöva känna sig rädda för att söka hjälp.

I mitt tänkande så händer det ingenting efter döden och om vi bara lever en gång (YOLO) så borde jag ha rätten att göra vad jag vill med den tiden jag har. Så länge jag inte skadar någon annan eller förstör för dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in