• 1
  • 2
2013-04-02, 20:57
Medlem
Nordkorea med sin nya ledare skrmmer mig och omvrlden med sina hot om krnvapen,dom flesta tror inte att ngot hnder och jag kan till viss mn hlla med dom, men min stora oro har varit om Kina rustar fr krig.. Och dr r vi nu.. ! Vad innebr detta?
Citera
2013-04-02, 21:00
Bannlyst
Japp, dags snart!
Citera
2013-04-02, 21:04
Medlem
revodnebs avatar
Kina har rustat kontinuerligt, det r inget nytt. Det var ju ganska nyligen (ngon mnad sedan) de satte sitt frsta hangarfartyg i bruk.
Citera
2013-04-02, 21:10
Medlem
Men att dom gr det nu s nra grnsen till Nordkorea mste vl nd ses som en varning till USA att dom stder NK? ven om dom skrev p sanktionerna mot landet senast?
Citera
2013-04-02, 21:11
Medlem
ultimatkontakts avatar
Ja de verkar iaf gra sig redo fr eventuell konflikt p koreahalvn.

http://rt.com/news/chinese-military-korea-alert-184/
Citera
2013-04-02, 21:14
Medlem
Kina har ju en pakt med NK, dr de lovat stlla upp ifall det blir krig. Men verkar som det bara r vapenskrammel p samma stt som USA och SK hller p.
Citera
2013-04-02, 21:23
Medlem
Jag r dock lite rdd fr att det inte r s mycket skramel frn deras sida, frgan r hur lngt dom gr fr att skydda NK. Detta knns ngot oroande, och n s lnge har vi inte hrt ngot direkt frn ryssarna, vad str dom i detta?
Citera
2013-04-02, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maclir450
Jag r dock lite rdd fr att det inte r s mycket skramel frn deras sida, frgan r hur lngt dom gr fr att skydda NK. Detta knns ngot oroande, och n s lnge har vi inte hrt ngot direkt frn ryssarna, vad str dom i detta?

Jag r ocks intresserad av det. Putin verkar inte riktigt intresserade av att skydda kommunister, samtidigt gillar han inte USA. Rtta mig grna om jag ftt fel intryck
Citera
2013-04-02, 21:34
Medlem
Hungaros avatar
Detta r en konflikt mellan tv stormakter, koreanerna sjlva fattar inte att de endast r bnderna p schackbrdet.

Om krig sker s hoppas jag att amerikanerna fr en gng skull fr uppleva frluster p hemmaplan, detta kan frndra deras fanatiska instllning till "fredsuppdrag" i vrlden.
Citat:
The presence of U.S. forces in places like South Korea and Japan has long worried Beijing, feeding its fears that it is being surrounded and "contained" by Washington and its allies, especially following the U.S. strategic pivot to Asia.

The flying of B-2 and F-22 stealth jets in joint exercises with South Korea, bringing U.S. military might virtually to China's doorstep, has barely generated a response from Beijing except for a generic call for calm and restraint.

Last month's announcement that the United States would strengthen its anti-missile defences due to the North's threats also elicited only relatively mild criticism from China.

Another well-connected Chinese military expert, speaking on condition of anonymity due to the sensitivity of discussing Chinese defence policy, said China believed the U.S. presence in Korea acted as a necessary restraint on troublesome Pyongyang, hence the lack of criticism from Beijing.

http://in.reuters.com/article/2013/0...9300D420130401
Det r frvnande hur lugna kineserna verkar jmfrt med USA, fast rent tekniskt sett s r det jnkarna som provocerar med sin militra nrvaro.
Citera
2013-04-02, 21:37
Medlem
Troligen r kineserna ocks p sin vakt, jag menar om det nu finns krnvapen s ligger Kina lite vl nra och vill nog frskra sig om att det inte sprngs ngon bomb i en kinesisk stad.
Citera
2013-04-02, 22:05
Medlem
Renewables avatar
Kina behver inte starta ngon konflikt, deras makt kar p en fredlig vg. Ifall en konflikt uppstr s kommer det att vara Vst som initierar den.
Citera
2013-04-02, 22:50
Medlem
Tror du? Visserligen s tycker jag USA kan ligga lgt med sina vningar med Sydkorea, framfr allt s behver dom inte kra varje r.. Och reta NK
S dr hller jag med. Samtidigt s kan NK kanske brja fundera i andra banor n hota en hel vrld med frintelse. Nog lge nu att sitta ner med NK och ta fram lite ljusare planer fr dom.
Men s lnge dom ser krnvapen som ett alternativ att anvnda s r detta omjligt att lsa.
Tror jag..!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in